چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

‌تعداداعضای‌شورای‌شهر‌تهران کاهش‌می‌یابد‌

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 419354
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ‌گفت: بر اساس طرح این کمیسیون تعداد اعضای شوراهای اسلامی در دور بعدی انتخابات با فرمولی علمی و منطقی‌تر از گذشته تعیین و در بسیاری از شهر‌های کشور از جمله تهران کاهش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد جواد کولیوند پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در طرح جدید ارائه شده برای تعیین تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر‌ها، فرمولی منطقی‌تر از گذشته برپایه میزان جمعیت مد نظر قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران از ۳۱ نفر حال حاضر در دوره آینده به ۲۱ نفر کاهش یافته و تعداد اعضای شورای اسلامی شهر‌هایی با بالای دو میلیون نفر جمعیت مانند مشهد مقدس ۱۳ نفر و دیگر شهر‌ها بر اساس جمعیت ۱۱، ۹، هفت و پنج نفر می‌شود.

وی دو یا چند دستگی اعضای شوراهای اسلامی برخی از شهر‌ها را مخالف اهداف و وظیفه ذاتی این نهاد‌ها، مخل خدمت رسانی به مردم و مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: اعضای شوراها باید قدرت و ظرفیت تعامل و انتقاد پذیری خود را افزایش داده و از نظرات همه طیف‌ها و سلایق در رفع کاستی‌ها بهره ببرند.

کولیوند، کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی را ‌گوش شنوای مسائل و چالش‌های پیش روی بیش از ۱۰۷ هزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی سراسر کشور برشمرد و از آمادگی اعضای این کمیسیون جهت حضور در نشست‌ شوراهای استانی و بحث و تبادل نظر در راستای اهداف متعالی این نهاد‌های منتخب مردم خبر داد.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی استان سمنان، رئیس شورای شهرستان و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر دامغان نقطه نظرات خود را در باب مسائلی همچون لزوم توجه بیشتر به اختیارات اجرایی و نظارتی، بودجه، امکانات و اماکن استقرار شوراها به‌عنوان صف اول مدیریتی کشور در شهر‌ها و روستاها، تبیین نحوه تعامل شوراها و دستگاه‌های اجرایی و مشخص شدن جایگاه شوراهای فرادستی با نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
تعطیلش کنند بهتره!