سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۶
۲۹

جزئیات سبد کالای ۸۰ هزار تومانی دولت و زمان توزیع آن

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 335654
مدیر اجرایی تامین، توزیع و نحوه اجرای سبد کالایی از توزیع نخستین سبد کالایی در نیمه نخست بهمن خبر داد و گفت ارزش هر سبد ۸۰ هزار تومان است که به حساب کارت های الکترونیکی یارانه نقدی واریز می شود.
جزئیات سبد کالای ۸۰ هزار تومانی دولت و زمان توزیع آن
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بهمن حاجعلی صبح امروز در نشست خبری وضعیت تامین و توزیع سبد کالایی دولت را تشریح کرد و گفت: نخستین سبد کالایی در نیمه نخست بهمن‌ماه توزیع خواهد شد که مشمولین، در یک بازده زمانی ۱۵ روزه امکان دریافت این سبد را دارند. همچنین این سبد شامل برنج، مرغ، تخم‌مرغ، روغن و پنیر است و عمدتا به جز برنج ۴ کالای دیگر از ذخایر داخلی تامین خواهد شد.

وی از ارزش ۸۰ هزار تومانی هر بند کالایی خبر داد و گفت: این سبدها شامل ۱۰ کیلو برنج هندی، ۴ کیلو مرغ (۲ عدد مرغ)، ۲ بسته ۱۲ عددی تخم‌مرغ بسته‌بندی شده، ۲ عدد روغن مایع ۸۰۰ گرمی و ۸۰۰ گرم پنیر با بسته‌بندی ۴۰۰ گرمی خواهد بود.

مدیر اجرایی تامین، توزیع و نحوه اجرای سبد کالایی خاطرنشان کرد: هر کدام از اقشار مشمول دریافت این سبد کالایی از فروشگاه اختصاصی خود می‌توانند این سبد را دریافت کنند و نحوه توزیع این سبد نیز از طریق کارتهای الکترونیکی که یارانه نقدی به سرپرستان خانواده داده می‌شود قابل دریافت است. رقمی که به حساب سرپرستان اقشار مشمول دریافت سبد واریز می‌‌شود امکان دریافت نقدی آن وجود نداشته و سرپرستان طی بازده زمانی مشخص شده باید به فروشگاه‌های مربوطه مراجعه کرده و آن را دریافت کنند.

حاجعلی تاکید کرد: دانشجویان متاهل، طلاب، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند از همه فروشگاه‌هایی که برای توزیع این سبد کالایی در نظر گرفته‌ شده‌اند برای دریافت کالا مراجعه کنند. جامعه هدف پیش‌بینی شده ۱۵ میلیون نفر بوده که کارگران مشمول حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند البته با پالایشی که از این ۱۵ میلیون نفر انجام می‌شود احتمال کاهش افراد مشمول نیز وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mousavi
United States
راست میگه،15میلیون سرپرست خانوار یا 15 میلیون نفر؟
رهگذر
باهوش 15میلیون خا نواده داریم اصلا؟
کلا 75میلیون
France
.... اگه این کالاها را از سوپری تو استان گران قیمت بوشهر بخریم دوباره می شه 70هزار تومان اونوقت فکر کنید برای دولت هر سبد میشه 30هزار تومان 50هزار تومن دیگش هم د...
France
آقا ما سبد نمی خوایم پولش رو نقدا بدید /تقلب شده چطور این سبد می شه 80هزار تومان
Iran, Islamic Republic of
شما می گید به سرپرست خانواده می دهید
اونی که 6 تا بچه داره با اونی که اصلاً نداره از دید شما تفاوتی نمی کنه ؟؟؟؟؟؟!!!!
م.ط
اینم عدالت آقای حقوقدانه دیگه!!
ایران پناه
چراسبد اهدایی از دولت به نفرنیست راست می گویدانکه 10فرزند دارد وخانواری که اصلا فرزند ندارد ازنظردولت برابرند واقعا جای انصاف خالیست دوم اینکه شهریاروستایی که فروشگاه ندارد چکارکنند
مردمی
این که اصن گداپروری نیست؟!! ملت یه وقت فکر نکنین دارن مثه گداها باهاتون برخورد میکننا. همش از روی تدبیر صورت می گیره کارای این دولت!!!!
یاسین
اون هم در اوج خالی بودن ذخایر ارزی!!!!!!!
بی ادعا
یارانه دادن چیش گداپروری بود؟
خداییش کدومش بدتره؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
اون روستاییان بیچاره ای که تحت پوشش هیچ کدام از این قشرها نیستند چه بکنند....همین کارها رو می کنید که یه عده هر جوری هست خود را عضو کمیته امداد یا بهزیستی می کنند...
هادی
Iran, Islamic Republic of
اگه احمدی نژاد این کارها رو می کرد همین آآآآآآآآآآقاییییییییییون می گفتند:گداپروری میکند...مردم قابلمه به دست....ماهی به مردم نده ماهیگیری یادشون بده...وهزاران توهین دیگر....اما حالا خودشان...
Iran, Islamic Republic of
این میراث احمدی نژاده. وضعیت اقتصادی رو عرض می کنم...
محسن
Iran, Islamic Republic of
...و هیچ ربطی به دولتهای قبل از اون نداره...
و هیچ ربطی هم به لیست های تحریمی که توسط برخی آقازاده ها به آمریکا داده می شد نداره!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد زنبیلی بهتر از اقتصاد گدا پروری آمد پدید!!
ما الان سیب زمینی هم می خوایم!!
امیرحسین
خدا خیراحمدی نزاد بده.سال گذشته مث مرد به همه یکسان داد ولی این دولت داره فرق میذاره...کم کم قدر محمود میفهمیم
سامان
Iran, Islamic Republic of
سبد کالایی ام رو 75000تومن میفروشم....مشتری نبود؟...75هزارتومن یک،75هزارتومن دو...75هزارتومن سه...نبود؟...
داداش این سبد ما با سبدش 69 تومن بره تو
پولشه لطف کن بریز به این کارت دیگه ام
از قدیم می گن مرغ خونه همسایه غازه
در برابر این حضرات گلی به گوشه جمال احمدی نژاد 80 هزار تومان که اینهمه هیاهو نداره
Iran, Islamic Republic of
1. برنج هندی کیلویی 3.800 تومان می شه 38.000 تومان
2. مرغ یخی کیلوی 6.500 تومان می شه 26.000 تومان .
3. تخم مرغ دانی 350 تومان می شه 4.200 تومان .
4. روغن مایع دانه ای 4.500 تومان می شه 9.000 تومان.
5. پنیر هم دانه ای 2.000 تومان می شه 4.000 تومان

تقریباً 81.200 تومان می شه .
اگر همه خانواده ها رو به طور متوسط 3 نفر حساب کنیم می شه نفری 27.000 تومان و خانواده 6 نفره میشه نفر 13.500 تومان .
این سبد شاید کفاف زندگی یک خانواده دو یا سه نفره رو بده ولی یک خانواده 6 نفره رو به هیچ وجه نمی دهد . نظر شما چیست ؟
احسان
بارها گفته ام که دولتهای نهم و دهم با زحمت شبانه روزی و برای اولین بار سیستم ها و زیرساخت هایی را ایجاد کردند که اجرای تصمیمات ( به خوب یا بد آن کاری ندارم)) را به شکل حیرت انگیزی تسهیل کرده و انجام کار های بزرگ را ممکن میکند.
دقت کنید که این آقایان اگر میخواستند مانند گذشته با توزیع کپن همین کار را انجام دهند چه مشکلاتی داشتند.
سیستم سهمیه بندی سوخت و طرح های شبنم و ایران کد(که اکنون منتفی شده) از همین دست است.
بنده در سیستم دولتی کار کرده ام و مشقات انجام چنین کارهایی را کاملا لمس میکنم.
احمدی نژاد بخوبی پیش نیازها و زیرساخت ها را درک و اجرا کرد و واقعا شایسته تقدیر است.
درود بر تو حرف دل منو زدی
ببخشید یک سوال:
یادمه به اون آقایی که رفته میگفتند پول یارانه محترمانه به حساب بانکی مردم واریز میشه گدا پروری درسته !!!
اما سوال من اینجاست مردم را جلوی مغازه ها آوردن و صف تشکیل دادن تا احیاناً خاله بی بی سی هم گزارش تهیه کنه و پخش کنه گدا پروری نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده مردم غيرت به خرج بدهند و اين نحوه يارانه دادن را قبول نكنند همون سيستم قبلي خيلي محترمانه تر و با كلاس تر بود اومديم خانواده ايي خودشون مرغ دارن و نيازي به مرغ يا تخم مرغ ندارند يا اساسا" برخي از اين اقلام را دوست نداشته باشند لذا مجبورند كه بگيرند يا بفروشند يا به ديگري بدهند و در حاليكه در روش قبلي حق انتخاب داشتند كه پول يارانه را به مصارف ضروري تر برسانند . حضرات به احمدي نژاد اعتراض مي كردند كه تحركات پوپوليستي مي كنه اما خودشون همين تحركات را به روش قرون وسطايي دارند مي كنند .
بهترين روش بالا بردن ارش پول ملي است و افزايش توليد است البته نه توليد كالاهاي لوكس مثل خودرو و امثالهم بلكه توليد نهاده هاي دامي و طيور و انواع محصولات كشاورزي و پايين آوردن قيمت ارزاق عمومي بخصوص حبوبات و بقولات و گوشت و مرغ و تشويق مردم و روستاييان به روي آوردن به دامپروري و كشاورزي تا خريد لوازم لوكس وارداتي .
امير علي
Iran, Islamic Republic of
با سلام ...بنظر من مهمتر از همه اين موارد اينكه كه دولت شفاف سازي كنه كه اين كالاهارو از چه كساني و شركتهايي ميخره و توسط چه كساني و شركتهايي بين عوامل فروش توزيع ميشه...و اينكه اعتبار اين كار از كدوم سوراخ سمبه خزانه خالي(البته به فرموده رئيس دولت) پرداخت خواهد شد؟
علی
باسلام من به اقای روحانی رای دادم خدایش ازاین بابت رحمت به پدراحمدی نزاد
ناشناس
خدا عمر بده به احمدی نزاد نفری 80 هزار تومان به همه داد با غزت احترام گفت مخواهی مواد غذایی بخر یا هرچه دیکه این دولت تمام مدت در حال تحقیر کردن مردم است یارانه میدیم نمیدی به بعضها میدیم به بعضیها نمیدیم بابا نده نمیخواهیم
مهدی
بعد منی که کارگر فصلی هستم چی بابا بنازم به شعور اینا به کسایی این کالاهارو میده که کم یازیاد یه حقوقی دارن بعد منی که تو زمستان کاملا بیکارم نگاه دهن کارمندا بکنم یه کله پوک هم میفهمه که این درست نیست حالا اینا دولت مردن