جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۳
۷
آخرین تحولات یمن؛

تصرف پادگان مرزی عربستان با تجهیزات مدرن/ زلزال یمن لرزه به تن سعودی‌ها انداخت

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 425555
پادگان نظامی «عین الحاره» در منطقه «عسیر» عربستان در مرز با یمن با تجهیزات مدرن به دست ارتش یمن و کمیته های مردمی افتاد.
تصرف پادگان مرزی عربستان با تجهیزات مدرن/  زلزال یمن لرزه به تن سعودی‌ها انداخت
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری «الحدث نیوز»، یک منبع آگاه روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: در این پادگان ۴۵ دستگاه تانک، ۵۵ دستگاه خودرو «هامر»، چندین قبضه توپ و مقادیر زیادی تجهزات نظامی و ۴۶۵ فروند موشک دور برد زمین به زمین وجود داشته است.

در پی این حمله، بیش از ۵۰ سرباز عربستانی کشته و افزون بر ۴۰ نفر نیز اسیر شدند.

نوار مرزی عربستان و یمن به تازگی شاهد درگیرهای پراکنده میان نیروهای عربستان و انصارالله از جمه در نجران در جنوب غربی عربستان بوده است.

از سوی دیگر توپخانه عربستان سعودی مستقر در مناطق نجران و جازان، استان های مرزی را گلوله باران کرد.

زلزال یمن لرزه به تن سعودی‌ها انداخت


همچنین ارتش و کمیته های انقلابی یمن در پاسخ به تجاوزات مستمر سعودیها علیه ملت یمن، تعدادی از مواضع مرزی سعودیها را در نجران با موشکهای زلزال ساخت خود هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، نیروهای ارتش و کمیته های مقاومت دو مقر مرزی سعودیها به نام الهجر و علیس در نجران را هدف قرار دادند و یک تانک سعودی را منهدم کردند.

درهمین چارچوب شبکه یمنی المسیره تصاویری از موشکهای ساخت داخل را که در واکنش به حملات سعودی از آنها استفاده شده است؛ منتشر کرد. بخش صنایع ارتش یمن این موشکها را موشک زلزال نامگذاری کرده است.

علی عواضه خبرنگار المنار گفت: توانمندیهای موشکی ارتش یمن روز به روز آشکارتر می شود به گونه ای که بعد از سامانه موشکی میان بُرد النجم الثاقب بخش صنایع نظامی یمن از موشک جدیدی به نام زلزال رونمایی کرد. موشکهای زلزال برای اهداف نزدیک از قدرت تخریبی بسیار بالایی برخوردارند و از حساسیت و سرعت انفجار بالایی به محض اصابت به هدف، بهره مند هستند. این موشکها از موشک اندازهای انفرادی سه لول پرتاب و به شکل الکترونیک کنترل می شوند.

در همین حال ارتش یمن و کمیته های مقاومت با موشکهای کاتیوشای ۱۰۷ میلیمتری نیز مواضعی را در منطقه الهجر سعودی در ناحیه باقم هدف قرار دادند.

نبرد های زمینی در مرزهای یمن و عربستان سعودی نیز شدت یافته است


همزمان سامانه جدید موشکی زلزال با قابلیت پرتاب همزمان سه موشک با برد ۷۵ کیلومتر در یمن رو نمایی شد.این سیستم جدید که دومین سامانه موشکی و ساخت داخل یمن می باشد به وسیله متخصصین نظامی این کشور پرده برداری شد.

سامانه موشکی موسوم به زلزال دستاورد جدید متخصصان صنایع نظامی ارتش و نیروهای مردمی یمن می باشد که با قدرت عظیم تخریبی برای مقابله با حملات جنگنده های عربستان سعودی به کار گرفته می شود.

برخی منابع خبری از تسلط ارتش یمن بر پادگان نظامی عین الحاره در منطقه عسیر عربستان سعودی خبر میدهند.

بحران کمبود دارو


بحران شدید کمبود دارو در صنعا و دیگر شهرهای یمن به علت محاصره اعمال شده توسط رژیم سعودی بیماران را در وضعیت سختی قرار داده است. ارائه خدمات پزشکی در یمن به علت محاصره هوایی ، زمینی و دریایی که بر ضد این کشور اعمال شده است روز به روز بحرانی تر می شود و کمبود شدید دارو به ویژه داروهای بیماریهای خطرناک بیماران را در تگنا قرار داده است.

بحران کمبود دارو و نبود ملزومات پزشکی در صنعا و عدن و دیگر شهرهای یمن که حدود ۹۰ درصد داروی مورد نیاز خود را از خارج تامین می کند با ادامه محاصره هوایی ، زمینی و دریایی تشدید شده است ، مسئله ای که نگرانی مسئولان و شهروندان را برانگیخته است.

عضو جنبش انصارالله یمن گفت عربستان سعودی می داند در گفتگوهای یمن جنبش انصارالله پیروز است برای همین تلاش می کند مانع برگزاری چنین گفتگوهایی شود.

نصرالدین عامر عضو دفتر اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شبکه العالم در خصوص اینکه اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد به یمن چه چیزی را پس از دیدار با احزاب و طرفهای سیاسی در صنعا با خود به ریاض خواهد برد ، گفت :« آنچه می دانیم این است که وی تلاش می کند ریاض را راضی کند که مانع ماموریت سختی که عملا با آن مواجه است نشود چرا که عربستان سعودی با تمام توان برابر آن ایستاده است و تلاش می کند با هرگونه گفتگویی مخالفت کند و در گذشته نیز دیدیم که عربستان سعودی مانع گفتگوهایی شد که در صنعا جریان داشت. بنابراین ریاض مانع گفتگوهای گذشته شده است و درحال حاضر نیز برابر تلاشها برای برگزاری نشستی که قرار بود در ژنو برگزار شود مانع تراشی کرده است. ولد شیخ تلاش می کند موضع سعودی را تغییر دهد.
منبع:ایرنا و صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
فان حزب الله هم الغالبون
Iran, Islamic Republic of
سلام وصلوات خداوند بر مجاهدین فی سبیل الله بر آن مردان بپا خواسته و دلاوران عرصه شهادت که از بذل جان و مال وفرزند دریغ ندارند. خداوند وملائکه الهی و دعای حضرت صاحب الامر(عج) یار و پشتیان و مددرسان تان باشد انشالله.
Iran, Islamic Republic of
در روایات از جمله علایم حتمی ظهور برافراشته شدن دو پرچم سید خراسانی در ایران وسید یمانی در یمن است ولیکن پس از این قول تصریح شده که پرچم سید یمانی در ارمانها و اهداف به قیام امام زمان (عج) نزدیکتر است. چرا؟
با وجود اینکه ایرانیان شیعیان اثنی عشری هستند و یمنی ها عمدتا از شیعیان زیدیه هستند، چرا قیام آنها به قیام حضرت نزدیکتر است؟!
پاسخ: مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استقامت در برابر هجوم وحشیانه و حملات بی رحمانه کفر جهانی.
قطعا آنها با توپ و تشر وهابیت صهیونیستی و پشتیبانی آمریکا عقب ننشستند و با وجود قرار گرفتن در زیر حملات وحشیانه همچنان ایستادند و از حرف خود کوتاه نیامدند. علیرغم تحریمهای نظامی، اقتصادی، سیاسی، هوایی، زمینی و دریایی دست یاری و کمک به غرب و 5+1 و کدخدا دراز نکردند و کلید حل مشکلات را از آنها نجستند ولیکن ما ....
خدا انصارالله و ارتش یمن رو بر عربستان و متحدانش پیروز کنه ان شاالله و انتقام خونهای ریخته در حملات عربستان به یمن رو از همه حمله کنندگان و حامیان حمله بگیره ان شاالله
علی
سلام خدا بر مجاهدان را خدا
پیروزی بر ال یهود نزدیک است
اميد
سلام بالاخره موشك هاي ايران(زلزال و شهاب٣) بدستشون رسيد.
نوریان
سلام بر سازنده زلزال شهید والا مقام.....ح ط م