سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰

باشگاه استقلال تهران به فاجعه نزدیک می شود

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب: 118051
اين روزها، در اين اوضاع و احوال ورزش، شرايطي كه براي تيم فوتبال استقلال به وجود آمده تاسف بار و غم‌انگيز است.
 تيمي كه از جمله پرطرفدارترين و محبوب‌ترين تيم‌هاي فوتبال آسيا است و تاكنون افتخارات زيادي را براي ايران كسب كرده اين روزها به خانه‌اي بي‌سروسامان و خانواده‌اي بي‌صاحب بدل شده كه فرزندانش يكي پس از ديگري كاشانه را ترك مي‌كنند و سقفي ديگر براي آمال و آرزوهاي خود برمي‌گزينند. اين وضعيت كه مي‌رود يكي از مفاخر فوتبال ايران را نابود كند، بغض را در گلوي بسياري از علاقمندان به ورزش- فارغ از آبي و قرمز و هر رنگ ديگر – به وجود آورده، چرا كه ضعف اين تيم، تاثير زيادي بر كيفيت فوتبال كشور خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ايسنا ، در اين ميان شايد يكي از ناراحت‌ترين افراد، ناصر حجازي است كه بيش از 40 سال از عمر خود را زير پرچم آبي ايستاده و دلش با شادي‌ها و غم‌هاي اين تيم تپيده است.

در ادامه متن گفت‌وگوي خبرنگار ايسنا با ناصر حجازي آمده است:

-‌ آقاي حجازي وضعيت اين روزهاي استقلال چگونه است؟ تيم سرمربي ندارد، كادر مديريتي نيز استعفا كرده‌اند، بازيكنان خوب اين تيم يكي پس از ديگري جدا مي‌شوند. جان واريو، كاظمي و اكبرپور رفتند. شنيده مي‌شود كه برخي ديگر هم مي‌خواهند از اين تيم جدا شوند...

*‌ چرا اين سوال‌ها را از من مي‌پرسيد؟ اينها را بايد از آقاي سعيدلو بپرسيد. اوست كه مسوول ورزش كشور است و بايد در اين مورد پاسخ بدهد. من كه اكنون خانه نشين شده‌ام. سعيدلو همه كاره ورزش است و بايد پاسخگو باشد.

-‌ يعني شما كه در خانه نشسته‌ايد دلتان براي استقلال نمي‌سوزد؟

*‌ چرا نمي‌سوزد، من 40 سال از عمرم را در استقلال گذراندم، اما پس از همه كارهايي كه براي استقلال و فوتبال ايران كردم امروز بايد خانه نشين باشم. البته خانه نشينم كرده‌اند. هر كس بيشتر زحمت بكشد و بيشتر محبوب شود بيشتر هم خانه‌نشين مي‌شود. من حتي در خارج از ايران هم كه مصاحبه كردم وطنم را نفروختم و فكر مي‌كنم همين كه وطنم را نفروختم باعث شده امروز خانه‌نشين باشم.

-‌ از اين صحبت‌ها برمي‌آيد كه شما علاقمنديد با توجه به بيماري هم هنوز به استقلال كمك كنيد، شايد هنوز حس آن روزهايي كه تماشاگران روي سكوها نام شما را فرياد مي‌كشيدند در وجودتان زنده است.

*‌ بله كه زنده است. اما اگر بخواهم بيايم اينگونه نمي‌آيم. طوري نمي‌آيم كه من را خراب كنند و آبرويم را ببرند. طوري نمي‌آيم كه هيات مديره‌اي بالاي سر من باشد و زيرپاي من را خالي كند. اگر من به استقلال بيايم مي‌گويم چه مي‌خواهم، مي‌گويم چقدر پول مي‌خواهم و اطمينان مي‌دهم كه چه نتيجه‌اي كسب مي‌كنم. من اگر به استقلال بيايم حتي مي‌توانم قول قهرماني را هم بدهم. سپاهان با هزار تا بازيكني كه دارد نتوانست امسال به فينال جام باشگاه‌هاي آسيا برسد، اما من با 7-8 تا از بازيكنان سپاهان مي‌توانم تيمم را به فينال جام باشگاه‌هاي آسيا برسانم. مردم هنوز من را دوست دارند و هرچه بيشتر خانه‌نشين شوم علاقه و محبت مردم به من بيشتر مي‌شود.

-‌ آقاي حجازي با توجه به اينكه بسياري از بازيكنان از استقلال جدا شده‌اند فكر مي‌كنيد هنوز وقت باشد كه به استقلال كمك كرد؟

*‌ بله وقت هست. اميدوارم مسوولان سازمان تربيت بدني زودتر از خواب بيدار شوند و به فكر اين جزء كوچك از مشكلات كشور باشند.

-‌ وضعيت اين روزهاي استقلال نگذاشت كه ما از اوضاع و احوال عمومي شما بپرسيم كه در چه حالي هستيد و چه مي‌كنيد.

*‌ وضعيت عمومي‌ام خوب است. اين روزها احوال بدي ندارم. يك مقدار كه وضعيت هوا بهتر شود به اتريش برمي‌گردم. احتمال دارد با دي استرادا دوباره ادامه دهم. البته آن تيم هم به جذب تعداد بازيكن نياز دارد. چون با وضعيت موجود آن تيم هم چندان موفق نخواهد شد. احتمالا هفته آينده به اتريش بروم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *