پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

معرفی استانی عاری از بدهکار کلان بانکی

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 376055
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان همدان با اشاره به تعیین تکلیف ۳۳۶ میلیارد تومان از بدهی واحدهای تولیدی به بانک ها گفت: بدهکار دانه درشت بانکی در همدان نداریم.
به گزارش جهان، منوچهر رضانیا در گفت وگو با تسنیم، اظهار کرد: از هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان همدان ۶۰۰ واحد به دلایل مختلف تعطیل بوده که یکی از عوامل مهم آن معوقات بانکی و نداشتن سرمایه در گردش بوده است.

وی افزود: با جلسات مختلف با بانک‌های دولتی موفق شدیم بدهی بانکی ۳۰۰ واحد تولیدی به ارزش ۳۳۶ میلیارد تومان را تعیین تکلیف کنیم، به این صورت که بدهکار در ابتدا پنج درصد بدهی خود را به بانک پرداخت کرده و مابقی درمدت پنج سال به صورت تقسیط پرداخت می شود.

رضانیان تصریح کرد: حال به دنبال این هستیم تا با همکاری استانداری همدان معوقات واحدهای تولیدی استان به بانک های خصوصی را تعیین تکلیف کنیم چرا که بخش زیادی از واحدهای تولیدی به بانک های خصوصی نیز بدهکارند.

رئیس امور شعب بانکی ملی استان همدان اعلام کرد: با تعیین تکلیف بدهی، واحدهای تولیدی می توانند در راستای دریافت سرمایه در گردش اقدام کرده و واحد تولیدی خود را احیا و فعال کنند.

رضانیا تاکید کرد: متاسفانه زمانی که یک واحد تولیدی بدهی خود را به بانک پرداخت نمی کند در لیست سیاه بانک ها قرار می گیرد و همین امر سبب می شود تا هیچ یک از بانک ها به این واحد تولیدی سرمایه در گردش پرداخت نکنند.

وی بیان کرد: در استان همدان نسبت به استان های همجوار و کشور به نسبت منابع و سرمایه هایی که در دست تولید کننده است، معوقات کمتری داریم که این میزان نیز در حال تعیین تکلیف است.

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان همدان با تاکید بر اینکه بدهکار دانه درشت بانکی در استان نداریم، افزود: بخشی از بدهی واحدهای تولیدی رکود بهش تولید در کشور است که موجب شده تا هنوز تولید به جایگاه اصلی و واقعی خود دست پیدا نکند.

رضانیا درباره تغییر سود بانکی در اواخر سال گذشته و امسال نیز بیان کرد: رقابت ناسالمی بین بانک های کشور وجود داشت که بانک مرکزی به موقع وارد شده و سود سپرده های یک ساله را ۲۲ درصد تعیین کرد که برای بانک و سپرده گذار معقول است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه توي همدان سرمايه گذاري كلان هم انجام ميشه كه بخواد وام كلان پرداخت بشه و وامدارها وامشونو ندن تا بشن بدهكار دانه درشت؟؟؟؟