جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
مدیر امور زائران غیر‌ایرانی آستان قدس:

سفر 700 هزار زائر غیرایرانی به مشهد

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 397458
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی میزبان ۷۰۰ هزار زائر غیرایرانی است.
به گزارش جهان حجت‌الاسلام علی باقری در گفت وگو با تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: برای ایام شهادت امام رضا(ع) ۵هزار پرچم مزین با نام امام رضا(ع) و القابشان به دو زبان انگلیسی و عربی تهیه شده است که در بین هیئت‌های عزاداری غیر ایرانی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام شهادت امام رضا(ع) از سوی معاونت امور زائران غیر ایرانی این پرچم ها علاوه بر توزیع در بین هیئت‌های مذهبی غیر ایرانی به مساجد و حسینه‌های کشورهای شیعه نشین ارسال می شود، گفت: تا کنون این پرچم‌ها به ۸۰ کشورارسال شده است.

باقری با اشاره به این مطلب که در ایام شهادت امام رضا(ع) نیز از سوی این معاونت برای مشترکین خارج از کشور ۳۰ هزار متن تسلیت ایام به صورت پست الکترونیک ارسال شده است، خاطرنشان کرد: همچنین مجله " ژرفای آفتاب" به زبان‌های عربی، انگلیسی، فارسی، اردو چاپ و در بین زائران غیر ایرانی توزیع می‌شود.

وی به برگزاری جلسات گفتگو از طریق razavitalk اشاره کرد و گفت: در ایام ماه‌های محرم و صفر تا کنون ۹۱۱ جلسه گفت‌وگو با مشارکت ۲۷ هزارو ۴۴۹ نفر به زبان فارسی، ۳۷۱ جلسه با حضور۵ هزارو ۴۲۲نفر به زبان انگلیسی و۸۱۴ جلسه گفتگو با حضور ۸هزارو ۳۵۹ نفر به زبان عربی از طریق تالار گفت وگو razavitalk انجام شده است.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برنامه ویژه ایام عزاداری شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) در قالب برگزاری جلسات سخنرانی، مدیجه سرایی، حلقه‌های معرفت برگزار می‌شود، بیان کرد: مراسمات عزاداری ویژه زائران غیر ایرانی در رواق‌های دارالرحمه، کوثر و غدیر در سه نوبت صبح، ظهر و عصر برگزار می‌شود.

باقری با بیان اینکه در ایام شهادت امام رضا (ع) تعداد زائران از کشورهای منطقه شبه قاره، انگلیسی و آذری زبانان افزایش پیدا می‌کند، بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد زائران انگلیسی زبان در ایام شهادت امام رضا(ع) بخشی از برنامه‌های ویژه زائران انگلیسی زبان آغاز شده است.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی افزود: سال گذشته در ایام شهادت امام رضا (ع)۵۰۰هزار زائر غیر ایرانی به حرم رضوی مشرف شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در ایام شهادت ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج(ع) حرم رضوی میزبان حدود ۷۰۰هزار زائر غیر ایرانی باشد.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی عنوان کرد: از ابتدای امسال ۵ نفر از کشورهای اروپایی و یک نفر از کشور آفریقا در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شده‌اند. از این تعداد تازه مسلمان شدگان ۳ خانم و ۲ آقا از کشورهای اروپایی بوده‌اند که در جوار بارگاه منور رضوی مسلمان شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *