جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵

تأسیس حزب نزدیک به لاریجانی و چند تأیید و تکذیب در یک شبانه روز

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 457956
در شبانه روز گذشته اخبار متناقضی مبنی بر تشکیل جمعیت رهروان به نقل از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون رهروان منتشر شده است.
تأسیس حزب نزدیک به لاریجانی و چند تأیید و تکذیب در یک شبانه روز
به گزارش جهان به نقل از «نماینده» خبر تشکیل جمعیت رهروان ابتدا از سوی ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد اعلام شد، وی به فارس، گفت: اعضای هیأت مؤسس تشکل رهروان ولایت مشخص شدند و نام جمعیت رهروان ولایت نیز برای این تشکل از سوی اعضا انتخاب شده است.

این عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون رهروان اعضای هیأت مؤسس این حزب را ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده کاظم جلالی به عنوان دبیرکل جمعیت انتخاب شد و اساسنامه جمعیت نیز در حال تدوین است.

نعمتی: تعداد اعضای هیأت موسس مشخص نیست، زیرا برخی به‌دنبال افزایش تعداد اعضای هیأت مؤسس هستند.

ساعاتی پس از اعلام این خبر، بهروز نعمتی عضو دیگر فراکسیون رهروان ولایت نسبت این اظهارات واکنش نشان داد و می گوید: مصاحبه آقای عبدی نکات نادرستی دارد، زیرا وی در جلسه آخر و برخی از نشست‌ها حضور نداشته است.

وی ادامه داد:‌ «انتظار بود که آقای عبدی در این رابطه با رئیس یا نواب رئیس فراکسیون مشورت می‌کرد. وی باید در اصلاحیه‌ای اعلام کند که موضوعات مطرح شده تنها در حد گمانه‌زنی است.»

نعمتی درباره لیست ۳۰ نفره اعضای هیأت موسس حزب رهروان گفت: تعداد اعضای هیأت موسس مشخص نیست، زیرا برخی به‌دنبال افزایش تعداد اعضای هیأت مؤسس هستند.

این عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون رهروان درباره دبیرکلی کاظم جلالی نیز گفت: ممکن است وی جزء گزینه‌ها باشد، اما چون برخی اعضا احتمالا به‌دنبال کاندیداتوری برای سمت دبیرکلی هستند، اینکه اعلام شود دبیرکل حزب مشخص شده، این موضوع درست نبوده و واقعیت مطلب نیست.

در نهایت کاظم جلالی از چهره های همسو با رئیس بهارستان و رئیس فراکسیون رهروان که ریاست مرکز پژوهش های مجلس را نیز برعهده دارد ضمن رد اظهارات ایرج عبدی به تکمیل سخنان بهروز نعمتی پرداخت و پس از گذشت بیش از ۲۴ ساعت از انتشار خبر اولیه، در گفتگویی ضمن تکذیب اظهارات عبدی از اعضای فراکسیون متبوعش، گفت: ما با مشاهده این مصاحبه متعجب شدیم چرا که او از اساس در جلسات پایانی حاضر نبود و اطلاعات ناقص و فاقد معنایی را ارائه دادند.

نماینده مردم شاهرود در ادامه این مطلب، گفت: ایشان بر اساس گمانه زنی های خود نام برخی افراد را اعلام کردند که این اطلاعات دقیق نیست و این که نام بنده را به عنوان دبیرکل مطرح کردند تنها گمانه زنی خود او است.

رییس فراکسیون رهروان همچنین تأکید کرده است: هر زمان که کار تشکیل این حزب به جمع بندی برسد، از مجاری رسمی اعلام خواهد شد.

ترقی:
ابوترابی و بروجردی تشکیل جمعیت رهروان را نفی کردند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با بیان اینکه لاریجانی قصد ائتلاف با اعتدال را ندارد، گفت: مسئولین فراکسیون رهروان مانند آقای ابوترابی و بروجردی تشکیل جمعیت رهروان را نفی کردند.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با مهر گفت: ایجاد تشکل رهروان دلیلی بر اینکه آنان استراتژی انتخاباتی خود را بر مبنای ائتلاف با اعتدال تنظیم کرده باشند، نیست.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که مسئولین این فراکسیون به دنبال رسمی کردن مجموعه‌شان بودند، گفت: اینکه این مسئله تحقق پیدا کرده است فکر نمی‌کنم که چنین چیزی صحت داشته باشد؛ چرا که خیلی از مسئولین این فراکسیون همچون آقای ابوترابی و بروجردی چنین موضوعی را نفی کرده‌اند و بعید می‌دانم که واقعیت داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، همچنین در مورد روند وحدت در جریان اصولگرایی گفت: جریان اصولگرایی برنامه انتخاباتی خود را طبق زمانبندی طی می‌کند و هر زمان که لازم باشد در این مورد اطلاع‌رسانی خواهد کرد، چرا که بنا ندارد از اکنون فضای کشور را انتخاباتی کند.

به گزارش مهر، ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس و عضو فراکسیون رهبروان روز چهارشنبه خبر از انتخاب اعضای هیأت مؤسس جمعیت رهروان ولایت داد.

به گفته عبدی اعضای هیات موسس جمعیت رهروان بدین شرح است:

غلام‌رضا نوری قزلجه، علا‌الدین بروجردی، محمدعلی پورمختار، سید رضا اکرمی، منصور حقیقت‌پور، ایرج عبدی، بهروز نعمتی، حمیدرضا کاتوزیان، محمد سقایی، سید احمدرضا دستغیب، جواد هروی، عوض حیدرپور، اللهیار ملکشاهی، کاظم جلالی، محمد باقری بنابی، محمدرضا محسنی ثانی، عباسعلی منصوری آرانی، حسین سبحانی‌نیا، علی مروی، سیدشریف حسینی، هادی قوامی، حسین انتظامی، لاله افتخاری، فاطمه رهبر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Indonesia
چه تشکیل بدهند چه ندهند مشخص است اینان گره خورده به لاریجانی هستند نه اصولگرا هستند نه اصلاح طلب نه اعتدالی اینها لاریجانی گرا هستند همین و بس
United States
رهروان جدید نفوذی های کارگزارن وبعضا اصلاح طلب!
زردینی
لاریجانی را چه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
kami
هر کاری هم که بکنن مردم به لاریجانی برای ریاست جمهوری رای نمیدن
لاریجانی در این یک سال اخیر به ویژه در موضوع برجام اثبات کرد وکیل ملت نیست..