شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۱
۳
ادعای هاآرتص:

موشک ایران بسیار پیشرفته تر از حد تصور

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 51765
این طور به نظر می رسد که سیستم موشکی ایران بسیار پیشرفته از حد تصور است. به طوری که این مسئله باعث افزایش نگرانی ها در مورد مهارت های موشکی ایران شده است.
موشک ایران بسیار پیشرفته تر از حد تصور
موشک جدید ایران بیشترین میزان برد را در میان موشک هایی که این کشور تاکنون آزمایش کرده است، دارد. 

به گزارش سرویس بین الملل "جهان"، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارش خود در مورد پرتاب موشک موفقیت آمیز سجیل 2 توسط ایران، آورده است: این طور به نظر می رسد که سیستم موشکی ایران بسیار پیشرفته از حد تصور است. به طوری که این مسئله باعث افزایش نگرانی ها در مورد مهارت های موشکی ایران شده است. 

یکی از مقامات آمریکا که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به جزئیات فنی برنامه موشکی ایران تصریح کرد: ایران پیش از این نیز موشک های با سوخت جامد را با برد کوتاه آزمایش کرده بود، این در حالی است که موشک جدید دارای برد بیشتری است. 

در ادامه این گزارش آمده است: موشک های با سوخت مایع به دلیل زمان بر بودن در سوخت رسانی آن ها، می توانند به راحتی توسط رادارها شناسایی شوند، این در حالی است که موشک با سوخت جامد به سرعت سوخت گیری می شود و می توان آن را به راحتی پنهان کرد. 

این روزنامه در ادامه با اشاره به این که موشک جدید ایران 2000 تا 2500 کیلومتر برد دارد، اذعان می کند: آزمایش این موشک ایرانی موفقیت آمیز بوده است. 

رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید بار دیگر این ادعا را که آزمایش موشکی ایران نگران کننده است، تکرار و ادعا کرد: این موشک ها نه تنها امنیت ایران را تامین نمی کند، بلکه موجب کاهش امنیت این کشور می شود. 

هاآرتص در پایان با اشاره به این که این آزمایش یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران و دو روز پس از اعلام اوباما مبنی بر افزایش تحریم ها بر ضد ایران انجام شد، مدعی شد: بر اساس نظر کارشناسان موشکی آمریکا، موشک ایران از طرح جدیدی برخوردار نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمزه حیدری
United States
ان ارضی یرثها عبادی الصالحون
.
امام خمینی هم گفت : امریکا هیچ غلطی نمی کند .. واقعا هم به همه ثابت شد
. تا زنده ایم رزمنده ایم زیر پرچم صاحب الزمان و نایب بر حقش
بهنام
ماهمگى فردا ميايم ک ثابت کنيم ايران پاينده است سرفراز باشى وطنم
ح ر hr
United States
ایران و ایرانی پاینده باد