پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

"بحث ادغام وزارت نیرو و نفت مطرح نیست"

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 380582
وزیر نیرو گفت: وزارت نفت وظیفه تامین سوخت را دارد و وزارت نیرو نیز تولید برق را برعهده دارد، اما چنین نیست که در اثر این همکاری‌ها، این دو وزارت‌خانه در فعالیت اقتصادی مشارکت داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمید چیت‌چیان در حاشیه دیدار با "شاهین مصطفی‌یف" وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: وزارت نفت و نیرو وظایف تعریف‌شده و مشخصی دارند و در بسیاری حوزه‌ها ازجمله تاسیسات نیروگاهی فعالیت مشترک دارند؛ ازجمله اینکه وزارت نفت وظیفه تامین سوخت را دارد و وزارت نیرو نیز تولید برق را برعهده دارد، اما چنین نیست که در اثر این همکاری‌ها، این دو وزارت‌خانه در فعالیت اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی احداث و توسعه نیروگاه‌ها و صادرات برق را جزو سیاست‌های دولت عنوان کرد و افزود: این موضوع در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه خاص قرار گرفته است و با فعالیت گسترده در زمینه توسعه نیروگاه‌ها و خطوط انتقال، تلاش داریم ایران را به مرکز انرژی منطقه تبدیل کنیم.

چیت‌چیان درباره قطع آب مشترکان پرمصرف در تهران که روز گذشته انجام شد، گفت: در تمام جهان به هنگام مواجهه با شرایط کم‌آبی و خاص، مقررات ویژه‌ای برای مدیریت شرایط وضع می‌شود و این موضوع نیز در تهران به‌عنوان یک راهکار هشداردهنده انجام شد تا شهروندان پرمصرف رویه غلط خود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در فصل پاییز نیز باید مراقب مصرف خود باشند، افزود: امسال با توجه به وضعیت کم‌آبی، پیشنهادهایی درباره کنترل مصرف مشترکان پرمصرف به دولت ارایه شده و این موضوع در دست تصویب است.

وزیر نیرو درباره موضوع‌های مذاکره‌شده با همتای آذربایجانی خود، گفت: در این نشست مذاکره‌هایی درباره تبادل انرژی الکتریکی، احداث نیروگاه اردوباد و مارازاد و بهره‌برداری از سدهای مشترک "خداآفرین" و "قیز قلعه‌سی" بر روی ارس انجام و بحثی نیز درباره همکاری مشترک برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *