چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

فتح‌الله‌زاده: با قلعه‌نويي مشکل داريد استقلال را نابود نکنيد

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 340388
مديرعامل باشگاه استقلال گفت: عده‌اي خارج از گود براي ما حاشيه مي‌سازند اما اگر با قلعه‌نويي مشکل داريد استقلال را نابود نکنيد.
فتح‌الله‌زاده: با قلعه‌نويي مشکل داريد استقلال را نابود نکنيد
به گزارش جهان، علي‌ فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با فارس، درباره شايعه جدايي آندو تيموريان از استقلال و اينکه چرا در وسط فصل چنين بحثي دوباره مطرح شده است،‌اظهار داشت: آندو هميشه به استقلال وفادار بوده است. حتي برادر او سرژيک هم همينطور است. اما مي‌خواهم يک مسئله‌اي را بگويم چرا بايد اين بازيکن با يک هجمه ناجوانمردانه روبرو شود در حالي که او يکي از خوش‌اخلاق‌ترين و فني‌‌ترين بازيکنان ايران است و اين هجمه‌هايي که به اين بازيکن وارد شد غيرطبيعي است.

وي افزود: من نمي‌گويم خطاي آندو گرفته نشود و يا اخراج نشود اما براي کدام بازيکن ۲۰ دقيقه فيلم پخش کردند؟

فتح‌الله‌زاده در خصوص اينکه در مورد پيام صادقيان هم چنين اتفاقي افتاد و اصلا بحث فرد مطرح نيست، گفت:‌ در مورد صادقيان هر چند مسئله چيز ديگري بود اما هجمه در مورد او هم درست نبود. کسي روي خطاي صادقيان تفسير فني نکرد. مي‌گويند که ممکن بود چشم عشوري کور شود در حاليکه به قول شريفي (رئيس سابق کميته انضباطي فدراسيون فوتبال) برادر من مغالطه نکن! همه مي‌دانند که زير چشم منطقه حساسي است و حتي اگر يک انگشت به آن بزني کبود مي‌شود يا از آن طرف مي‌گويند که پول بيت‌المال را به بازيکنان مي‌دهيد در حاليکه بازيکن پول حق‌الزحمه خود را مي‌‌گيرد. حالا شما با توجه به اين شرايط به من بگوييد بازيکني که قراردادش ۱.۵ ميليارد تومان است و از تيم‌هاي قطري ۶ ميليارد تومان پيشنهاد دارد و اين همه هجمه هم رويش وجود دارد چطور مي‌توانيم او را حفظ کنيم.

مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص اينکه با اين صحبت‌‌ها جدايي تيموريان از استقلال قطعي است، گفت:‌ نه، اينطور نيست. ما تيموريان را نگه مي‌داريم و نمي‌گذاريم که جدا شود. ولي واقعا بايد با بازيکني که به خاطر کشورش به اين پيشنهادها نه مي‌گويد چنين رفتاري شود؟ خيلي‌‌‌ها خارج از گود هستند و براي ما حاشيه درست مي‌کنند. افرادي که به ما انتقاد مي‌کنند کاش يک روز جاي ما باشند تا ببينند آيا تحمل اين همه حاشيه را دارند؟ من اين حرف‌ها را مي‌زنم ولي در پي آن به من حمله مي‌کنند ولي من خسته نمي‌شوم و اينقدر اين صحبت‌ها را مي‌کنم تا من را بيرون کنند. به ما حمله مي‌کنند ولي ما اگر بخواهيم از خود دفاع کنيم اجازه نمي‌دهند. اتفاقاتي که براي تيموريان افتاد جفا به او بود. من حتي وقتي ديدم که شب گذشته پيام صادقيان در برنامه ۹۰ آنطور صحبت مي‌کند دلم خون شد چون در حق او هم جفا شد.

فتح‌الله‌زاده در خصوص اينکه واکنش امير قلعه‌نويي به خبر جدايي تيموريان چه بود، گفت:‌ به هر حال او هم ناراحت است ولي ما اين مسئله را جمع مي‌کنيم. البته دوستان هم بايد فضايي ايجاد کنند که ما بتوانيم بازيکنان خود را حفظ کنيم. هي مدام به من مي‌گويند چرا قرارداد اين بازيکنان را اينطور بسته‌‌اي ولي جاي ما نيستند که به هنگام قرارداد بازيکن چنين درخواستي دارد و همه باشگاه‌‌ها هم با اين مسئله روبرو هستند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا در همه جاي دنيا بازيکنان تعيين مي‌کنند که در قراردادشان چه اتفاقي بيفتد و چه زماني جدا شوند، عنوان کرد: نه، هيچ جاي دنيا اين اتفاق نمي‌افتد. من هم اين مسئله را به طور ۱۰۰ درصد تأييد نمي‌کنم اما ما مديران دست‌مان خالي است. مثلا عادل فردوسي‌پور شب گذشته در برنامه‌اش نگفت که قبل از خطاي آندو روي عشوري همان بازيکن روي کول تيموريان بود و اگر داور اين صحنه را خطا مي‌گرفت چنين اتفاقي رخ نمي‌داد يا مي‌گويند گل آنها آفسايد نبود در حالي که بود و براي من عجيب است که چرا کارشناس محترم برنامه در حالي که ديد گل آفسايد است نظر ديگري داد. به نظر من که در حال برخورد با استقلال هستند ولي اگر شما با امير قلعه‌نويي مشکل داريد و مخالف او هستيد شما را به خدا استقلال را نابود نکنيد. اين تيم براي من و بقيه نيست اين تيم متعلق به مردم است. در هر صورت من تکليف تيموريان را امروز و فردا مشخص مي‌کنم.

مديرعامل باشگاه استقلال در ادامه، درباره صحبت‌هاي امروز جواد نکونام، اظهار داشت: مسئوليت فني يک تيم با سرمربي آن است و ممکن است در مقاطعي بازيکن با مربي هم عقيده نباشد ولي در نهايت اين سرمربي است که تصميم مي‌گيرد. شايد امير قلعه‌نويي و نکونام در مقاطعي نتوانستند با هم کار کنند ولي دليل بر اين نمي‌شود که چنين صحبت‌‌هايي مطرح شود همانطور که ما صحبت نمي‌کنيم او هم نبايد اين صحبت‌ها را بگويد.

فتح‌الله زاده در خصوص اينکه چند روز قبل کي‌روش اعلام کرد از رفتن نکونام به کويت ناراحت است و از سويي مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال نيز از باشگاه استقلال خواست تا جدايي بازيکنانش را به گردن فدراسيون و سرمربي تيم ملي نيندازد، عنوان کرد: اولا که من با وجود همه احترامي که براي کي‌روش قائلم بايد بگويم که اين صحبتش را قبول ندارم مطمئن باشيد که نکونام فدايي آقاي کي‌روش است و اگر کي‌روش مي‌گفت که او به کويت نرود نمي‌رفت. هر چند که ما هر حرفي بزنيم مورد اتهام قرار مي‌گيريم. البته من نمي‌گويم که کي‌روش باعث جدايي بازيکنان ملي‌پوش ما شده است اما ممکن است که او به آنها گفته باشد اگر به ميل او نباشند از تيم ملي خط‌شان مي‌زند و شايد از اين اهرم خود استفاده مي‌‌کند.

وي افزود: اما در مورد مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال بايد بگويم که وقت ندارم اين چيزها را بخوانم اما گفتم که ما کجا گفته‌‌ايم که کي‌روش مقصر است و بايد سند بياورد و هنوز هم منتظرم تا او اين کار را انجام دهد. به کي‌روش احترام مي‌گذارم همانطور که ما به کي‌روش کمک مي‌کنيم او هم بايد به ما احترام بگذارد. من باز هم براي نکونام آرزوي موفقيت مي‌کنم و نمي‌‌‌خواهيم وارد حاشيه شويم امير قلعه‌نويي هم در حال جمع و جور کردن تيم است.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: در کار مشکلاتي هميشه به وجود مي‌آيد ولي هيچ کس هم کمک نمي‌کند فقط به ما حمله مي شود آيا واقعا در همه جاي دنيا با يک باشگاه چنين برخوردي مي‌کنند؟ هوادار هم که از ما فقط قهرماني مي‌خواهد واميدوارم خداوند به ما صبر بدهد تا بتوانيم اين مشکلات را پشت سر بگذاريم.

وي در مورد جلسه روز گذشته معاونين گفت:‌ بيشتر بحث ما مالي بود و از معاونين خود خواستم در بحث اقتصادي قو‌ي‌تر عمل کنند تا بتوانيم با تهيه پول بخشي از مطالبات بازيکنان را بدهيم.

فتح‌‌الله‌زاده در پايان در مورد اينکه آيا در اين چند روز با رويانيان صحبتي داشته يا خير، گفت: بله، صحبت کرده‌‌ام او براي اين فوتبال زحمت کشيده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
اقای فتح الله زاده از این همه مصاحبه وفرافکنی چه هدفی دارتد به جای این حرفها به داد استقلال برسند