چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واکنش آمریکا به سفر هیات آمریکایی به‌ایران

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 420983
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر آتی مسئولان شرکت های نفتی آمریکا به ایران گفت:من نیز گزارش هایی در این باره در رسانه ها دیده ام.در این گزارش ها نام هیچ شرکت یا فردی برده نشده است و کسب اطلاعات درباره صحت این خبر دشوار است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، جف راتکه وی گفت: باید اعلام کنم که همچنان ایران را یک کشوری که درهای تجارت با آن باز است قلمداد نمی کنیم و اگر هر گونه فعالیتی صورت گیرد که قابل تحریم شدن باشد، آمریکا در این باره اقدام لازم را صورت خواهد داد.

درحال رایزنی با جزایر مارشال درباره کشتی مرسک هستیم

جف راتکه گفت واشنگتن همچنان در حال رایزنی با جزایر مارشال درباره حادثه اخیر کشتی مرسک در آبهای خلیج فارس است.
وی اضافه کرد ، این رایزنی درباره اقدامات بعدی است که درباره این مسئله صورت خواهد گرفت.

کری به ریاض می رود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه کنفرامس مطبوعاتی امروز خود از سفر جان کری وزیر خارجه این کشور به ریاض نیز خبر داد و افزود: جان کری ششم و هفتم ماه مه به ریاض سفر می کند و با مسئولان بلندپایه این کشور درباره مسایل مختلف مربوط به امنیت منطقه دیدار گفتگو خواهد کرد. وی سپس به پاریس می رود تا با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس درباره اولویت های مشترک در منطقه ، همکاری های امنیت گفتگو کند. وی همچنین در مراسم پیروزی نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم شرکت خواهد کرد.

جان کری همچنین در پاریس با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار خواهد کرد و درباره مسایل منطقه و جهانی گفتگو خواهد کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنیا دیدارهایی جداگانه با اوهورو کنیاتا رییس جمهور این کشور و وزرای خارجه، کشور و دفاع کنیا برگزار کرد. وی همچنین با اعضای کمیته اصلاحات و دموکراسی کنیا و نیز رییس دستگاه قضایی این کشور دیدار کرد. وی همچنین از مقر کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در کنیا دیدار کرد. وی همچنین در مراسمی که به مناسبت سالروز بمبگذاری در سفارت کنیا در نایروبی در سال ۱۹۹۸ برگزار شد شرکت کرد. وی هم اکنون در ضیافت شام با سران تجاری کنیا حضور دارد.

راتکه همچنین درباره عملیات امدادرسانی در کشور نپال در پی زمین لرزه اخیر گفت فرستادگان ویژه نهاد امدادرسانی آمریکا به نپال سفر کرده اند تا درباره خسارت های ناشی از زمین لرزه اخیر در این کشور تحقیق و بررسی کنند. آنها همچنین به فرایند توزیع کمک های نهاد امدادرسان آمریکا کمک خواهند کرد و با مسئولان دولت نپال و نیز مسئولان نهاد های امداد و نجات این کشور دیدار خواهند کرد. هلیکوپترهایی که سفارت آمریکا اجاره کرده اند در مجموع هفده تبعه آمریکایی را در مناطق دورافتاده نپال نجات دادند و سفارت آمریکا همکای های گسترده ای با ارتش نپال برای نجات دیگران به عنوان بخشی از عملیات نجات در نپال صورت داده است. کارمندان سفارت آمریکا به تلاش برای ارائه خدمات به بقیه اتباع آمریکا که همچنان در نپال ناپدید هستند ادامه خواهند داد. وزارت دفاع آمریکا بیش از یک میلیون وهفتصد هزار دلار حمایت های پشتیبانی از عملیات امداد و نجات در نپال صورت داده است و به این ترتیب میزان کمک های بشردوستانه آمریکا در نپال به ۱۴.۲ میلیون دلار افزایش یافته است. پنج هواپیما و هلیکوپتر نظامی آمریکا از جمله چهار فروند آسپری و یک هلیکوپترآمریکایی روز گذشته وارد نپال شدند و به رساندن کمک های کالایی آمریکا به روستاهای دور افتاده کمک کنند و به ارزیابی های بشردوستانه نهاد امدادرسان آمریکا کمک کنند تا اطمینان حاصل کنند کمک های اولیه به افرادی که به شدت به این کمک ها نیاز دارند تحویل داده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *