جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۲۲
در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت مطرح شد

آقای‌ایوبی! اگر نظر ندهید، در دولتی حرف زده‌ام که در آن نفاق است

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 382382
ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره مقاومت گفت: از وزیر، رئیس‌جمهور، ایوبی و جعفری جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه صراحتاً بگویند.
آقای‌ایوبی! اگر نظر ندهید، در دولتی حرف زده‌ام که در آن نفاق است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم «چ» پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی فیلم پشت تریبون جشنواره فیلم مقاومت رفت و گفت: من فضا را بسیار صمیمی و خودی می‌بینم و این جشنواره هم بسیار باآبرو برگزار شده است. باید فرقی بین جشنواره مقاومت و جشنواره فجر نباشد، باید فرقی بین آنچه در اینجا گفته می‌شود و آنچه در آنجا به‌عنوان غایت و نگاه‌ به آینده گفته می‌شود نباشد.

وی با اشاره به حرفهای اخیر کیارستمی درباره دفاع مقدس گفت: عزیزی یا عزیزکرده‌ای حرفهایی زد و شهدا را قربانیان جنگ دانست. مصاحبه این فرد را چند بار دیدم که نکند اشتباه کرده‌ باشم. البته من از قبل می‌دانستم یک جریانی هست که نسبت به جنگ بی‌اعتنا است. من معتقدم آن کسانی که به‌عنوان مسئولین وقت هستند از استاد خودم آقای بهشتی که من را به‌سمت جنوب راهی کرد و او را به‌سمت شمال فرستاد، او را تشویق کرد که در شمال باشد و من را در گرد و غبار جنوب در جنگ باشم.

وی افزود: او همواره عزیزکرده جشنواره‌ها بودند و هستند و همیشه پرچم ایران را در جشنواره‌های مختلف بالا برده است. وزارت خارجه همیشه به‌عنوان نفری که قدرت داشته از فیلم‌های او دفاع می‌کرد. یک بار به‌خاطر فیلمی من به فارابی و سراغ آقای حسین حقیقی رفتم و گریه کردم تا به‌عنوان نماینده ایران به خارج نرود اما او گفت که وزارت خارجه وقت اصرار دارد که این فیلم حتماً باید برود.

حاتمی‌کیا گفت: آنچه اکنون رخ داده است به دست بچه‌ها میزان می‌دهد، به دست آن عزیزانی که باید بفهمند. برادران، آنهایی که با خون آمدید به این رشته! به‌قصدی آمدیم که فکر کردیم اینجا آن‌چیزی را بگوییم که دیده‌ایم، الآن استاد اعظم ما نسبت و نگاهش نسبت به شهدا این‌گونه است. من از وزیر، رئیس جمهور، ایوبی و جعفری‌جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه به‌صراحت بگویند. اینجا جشنواره مقاومت است، رنگ و بوی آن مشخص است و اینجا خانواده شهدا هستند که من قربان قدم‌های‌شان بروم. امیدوارم خدا این قوت و امید را به من بدهد و دعای خیر این عزیزان پشت من باشد که اعتنا به این حمله‌ها نکنم، چرا که من عزتم را از اینها که نمی‌گیرم. من توقع دارم به‌عنوان آدمهایی که در جنگ بوده‌اند، آقای ایوبی شما در جنگ بودید! شما بچه‌ها را دیده‌اید و شهدا را می‌شناسید، اگر نظر ندهید و نگاه خودتان را مشخص نکنید، اگر این میزان و فرقان مشخص نباشد من معتقدم در دولتی حرف می‌زنم که در آن نفاق است. دعا کنید که به‌خون همین شهدا آن افرادی که این خون‌ها را نمی‌بینند، رسوا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقای حاتمی کیای عزیز
کسی که حکم جهاد و جهاد در راه خدا براش مفهومی نداره رسوای زمانه س......
کسی که با افتخار حرام خواریشو جار میزنه به مسلمانیش هم باید شک کرد........
به کافران بگویید:لکم دینکم ولی الدین{دین شما برای شما و دین من هم برای من}
علی
بیاییدبرای دعای آخر حاتمی کیا یک آمین بگوییم
آمین.....آمیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
یاسر
اعتدال مد نظر اقایان در عرصه فرهنگ " یعنی این که در مقابل حمله به ارزش ها و هتک حرمتها ساکت بنشینند" با این توجیه که ما معتدلیم و ارام
متین
مسلما" جناب ایوبی و دیگر مسئولان جوابی ندارند و نخواهند داشت !!!!!!!
کارشناس
United States
سلام
این سوال مانند بقیه سوالهای دیگرمطرح شده ازاین دولت بدون جواب خواهد البته مستقیم چرا که دولت با عملکرد خودبه جهت مطرح شدن در بین پاسخ را میدهد وبی تفاوتی خود را نشان میدهد و تنها کار خود را پیش میبرد وتنها بفکر نهایت استفاده از فرصت پیش آمده هستند تا ارادت وصاحب نفوذ و قدرت بودن خودرا به دوستان آمریکایی و اروپایی نشان داده و موقعیت سیاسی و تجاری خودرا برای آتیه خود و فرزندانشان تامین کنندلذا من فکر میکنم در کنار طرح این سوالات آقای حاتمی کیا هم کار خودش را بکند و سرد نشود از نوع برخورد ایشان.انشاا...
من معتقدم در دولتی حرف می‌زنم که در آن نفاق است....آفرین
آرزو
Germany
از وزیر ورییس جمهور نباید توقع داشت !!!!!!!!!!
ugi
حاتمی کیا عزیز نون حروم انسانها رو به لجن میکشه شما نگران نباش خدا رسوا کننده حروم خواران هستش خودش تو قران وعده داده پس اتمینان داشته باش انسانهای حروم خورد ومنافق مثل اون عزیز کرده نتیجه عملش رو خیلی زود میگیره.
M.S.A
ان شاءالله خدا همه را هدایت کند. مخصوصا کسانی که در سینما ترویج فساد می کنند. و همچنین ان شاءالله خدا امثال آقای حاتمی کیا که برای ترویج فرهگ دفاع مقدس تلاش می کنند را حفظ کند. ان شاءالله اینگونه افراد بیش از پیش شوند. نه افرادای که جز ترویج فرهنگ غرب و فساد های جنسی و اخلاقید کاری ندارند. اینها باید بفهمند که سینما جای ترویج فرهنگ اسلامی است، نه جای ...
حسین
جناب حاتمی کیا قرار نیست چون فیلم شما جایزه مهمی نبرده همه را زیر سوال ببری
در مرام حاج ابراهیم هدف بردن جایزه نیست
امیر
United States
درود بر حاتمی کیا، بهترین کارگردان سینمای ایران.
اقا کاش ما یه فرصتی میشد با این اقای حاتمی کیا در مورد دفاع مقدس مناظره کنیم
Iran, Islamic Republic of
همانطوری که اقای روحانی جواب کامرون را ندادند؟!!!
مطمئنا جواب حاتمی کیا رو میدهند
با ادبیاتی اشنا از جنس برو به جهنم
روحانی برای منتقدین داخلی اش زبانی برنده دارد
ایرانی
بنده دیگر فیلم های آقای کیارستمی را به هیچ وجه نخواهم دید چون افکار فیلم سازش در مورد شهیدان و فدایی های این مرز و بوم را قبول ندارم. آقای کیارستمی به تمام این مرز و بوم خیانت کرده اید. بنده سینمای جنگ ایران را بسیار ضعیف می دانم اما شهیدان این مرز و بوم بحثشان جداست، آن ها برای این کشور عزیز خون خود را داده اند و ایستادند تا حتی یک وجب از خاک این کشور را به خارجی ندهند. امثال شما آقای کیارستمی مایه ننگ ایران و ایرانی اند.
طاهرخانی
خاک خورده های انقلاب و جنگ ببین کجا رسیدند . به جایی که برای حقانیت دفاع ایران باید عجز و التماس کنند باید گریه و زاری کنند باید خار و کوچک شوند تا ایران بزرگ بماند . دوستان جنگ نرفته عاشق پست و مقام چهار چنگی میز و ریاست را چسبیدند و حالا هم برای این کشور تصمیم می گیرند ؟؟؟. امثال حاتمی کیا دادشان را پیش که ببرند ؟؟؟ خدایا شاهد و ناظر باش ؟؟؟
مردم
Iran, Islamic Republic of
اين آقا كم آورده حالا مي خواهد بقيه را هم درگير كند تا بتواند لشكر كشي كنند!
Iran, Islamic Republic of
خدا اینشا... حفظت کنه
United States
هشدار جدی به کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که مباحث مربوط به حوزه فرهنگی را رصد میکنند .در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی یک نوع کودتای فرهنگی نرم و یا بی صدا و خفه دارد صورت میگیرد موداظب باشید تا دو سه سال اینده ریل فرهنگی جانعه کانلا تغییر یافته خبرهای رسیده ازحوزه های کتاب و سینما و تیاتر و هنرهای تجسمی و موسیقی و رایزنان فرهنگی و سازمان فرهنگ خبرهای خوبی نیست و متاسفانه ایشان گویا با عطا الله مهاجرانی و ....مسایقه گذاشته است ......تعبیر درس یکی از دوستان فرهنگی که از تحلیل گران عرصه غرهنگی مملکت است را تقدیم میکنم که فرهنگ کاملا در اختیارکارگزاران .دانشگاه و فضای علمی کاملا در اختیار اصلاح طلبان است وصد البته که رهبری بایستی از بابت فرهنگ دغدغه های مکرر داشته باشند و ان را در دیار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی یا خبرگان رهبری یا دیگر دیدار ها بیان میکند . هشدار هشدار هشدار
حاتمی کیا ها هستند که سینمای تعهد و انقلابی را حفظ میکنند . زنده باد حاتمی کیا و مرگ و نفرین بر دروغ و نفاق که زورکی باید وادارشون کرد یه نیمچه حرفی بزنن .خیانت کاران .کودتاچیان فرهنگی خودتان میدانید که چه میکنید
امیرعلی خواجوی
Iran, Islamic Republic of
جنگ ،جنگ است وعزت وشرف مادرگرواین جنگ است.
این جمله امام خمینی است که دربحبوحه‌ی جنگ تحمیلی،بیان شد.
حالا سئوال اینست که این آقای کیارستمی آن موقع کجابود که عزت وشرفش به وسیله امثال حاتمی کیادفاع شد والان کجای جغرافیا را وطن خودمی داند که جنگ تحمیلی برایران را موهوم می‌نامد؟