پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انهدام پل استراتژیک دجله توسط داعش

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 372888
عناصر گروه تروریستی داعش روز سه شنبه پل استراتژیک بر روی دجله را که از غرب شهر سامرا می گذرد، منفجر کردند.
به گزارش جهان؛ ایرنا به نقل از رسانه ها خبر داد، عناصری از گروه تکفیری داعش، این پل که سامرا را به تکریت مرکز استان صلاح الدین متصل می ساخت، با مقادیر زیادی مواد منفجره منهدم کردند.

این پل در مسیر جاده بین المللی نینوا به بغداد قرار داشت که تا پیش از حمله داعش، مسیر اصلی حمل و نقل بغداد به استان های شمالی محسوب می شد.

این چندمین پل در یک ماه گذشته است که توسط داعش ویران می شود. دو هفته پیش نیز یکی از سه پل موجود بر روی دجله که شهرهای بلد و الضلوعیه را به هم پیوند می داد، توسط داعش منفجر شد.

براساس گزارش ها، نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی با مشارکت نیروی هوایی در دو روز گذشته ضربات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کردند.

گروه تروریستی داعش در استان های صلاح الدین، الانبار، موصل و دیالی، سرگرم ویران کردن همه تاسیسات زیربنایی و آثار ارزشمند موجود در این مناطق هستند.

آنها در یک هفته گذشته مرقدهای سه پیامبر یونس، جرجیس و شیث را منهدم کرده و مناره الحدباء در مرکز شهر موصل را که یکی از آثار باستانی متعلق به قرن ها پیش است، منفجر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *