جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۵۶

حذف یارانه نقدی افراد با درآمد بالای ۲ میلیون تومان تصویب شد

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 402785
عضو کمیسیون انرژی گفت:پیشنهاد حذف یارانه نقدی افرادی که ماهانه درآمد بالای دو میلیون تومان دارند در کمیسیون انرژی تصویب و به کمیسیون تلفیق ارسال شد.
حذف یارانه نقدی افراد با درآمد بالای ۲ میلیون تومان تصویب شد
به گزارش جهان، سید هاشم بنی هاشمی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ اعضای این کمیسیون پیشنهادی را تنظیم کردند مبنی بر اینکه یارانه نقدی افرادی با درآمد بالای ۲ میلیون تومان در ماه قطع شود و در سال آینده فقط به افرادی یارانه نقدی داده شود که درآمد ماهانه آنها زیر این رقم است.

وی افزود: این پیشنهاد از سوی کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق ارسال شده تا در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۴ در این کمیسیون، مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس نهم خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق، در صحن مجلس حذف یارانه پردرآمدها به رأی گذاشته خواهد شد و در صورت تصویب در قالب قانون بودجه به دولت ابلاغ می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوش بحال اونایی که دروغ گفتند
Iran, Islamic Republic of
واقعا سيستم كشور ما شده دروغ پروري . يعني 90 درصد زير 1 ميليون درآمد دارند؟ با اين كار راستگوها تنبيه خواهند شد . دفعه ديگه من مي نويسم زير 500 هزار درآمد دارم .
Iran, Islamic Republic of
از اون زمان كه اطلاعات رو داديم تا حالا درآمد خيلي ها تغيير كرده . بعضيا درآمدشون كمتر شده بعضيها بيشتر شده . ضمنا لطفا خوداظهاري رو ملاك عمل قرار نديد كه خيلي ها دروغ گفتنه اند.
Iran, Islamic Republic of
اين بود دولت راستگويان؟ شما كه داريد راستگوها رو جريمه مي كنيد. حتما توي مجلس و دوره بعدي راي هم مي خواهيد؟
Iran, Islamic Republic of
اینو مجلس تصویب کرده چه ربطی به دولت داره ؟؟
Iran, Islamic Republic of
هر وقت دولت تکذیب کرد حرف بزن
مصطفی
عقل که نیست جون در عذابه چه می کشیم ...
علي
Iran, Islamic Republic of
بجزكارمند كسي ديگري هست؟!!
یوسف
بسیار خوب است کار درستی اید است دولت به قانون وفا دار باشد و این کار را عملی کند
این یارانه ها را به تولید و اشتغال جوانان بدهید تا مشکل شان حل شود
اینهمه یارانه به صنعت خودرو دادند چی شد؟!
چقدر پیشرفت کردند؟
چقدر ملت از محصولات خودرو تولید ملی!! استقبال کردند ؟
بهتره خودمون را گول نزنیم.
پول را از جیب کارمند و کارگر برداریم و بریزیم به جیب یکسری گردن کلفت که دو میلیون تومان پول توو جیبی بچه اش در هر هفته است؟!!
فکر میکنید بخوان به تولید اختصاص بدن به کدوم بخض اختصاص میدن به خودروسازان و قطعه سازان و فولاد و...به همونایی که همیشه نورچشمی بودن و مورد عنایت اکثر دولتها بودن همونجاهایی که برای استخدام درش بدون پارتی به جایی نمیرسی آگهی هم که میدن فرمالیته است و معمولا برای اینه که مدیر بگه پارتی بازی نکرده ولی تو مصاحبه خصوصیهای خودش و میگیره و دریغ از کمک به کارگاههای کوچک
یعنی من حذفم؟
این اشتباه است
اون کسی که مستاجره و ماهیانه داره قسط میده و بیمار دیالیزی داره پس بره بمیره
غلامک کتل
اری عزیزم اگر از این طریق نمیری مجبوری از راه دیگر بمیری
بیمار دیالیزی بیمار خاص هست و باید هزینه هاش کاملاً تحت پوشش بیمه باشند (دفترچه مخصوص دارند). بیمار شما داروی خاصی مصرف میکند که تحت پوشش نیست؟
مهدی
کمیسیون بودجه با این پیشنهادمسخره خود لطف میکرد پیشنهاد میداد که قیمت حاملهای انرژی (آب - برق - بنزین -گاز و یره )هم بر گردند به همان قیمت قبل از اجرای قانون هد فمندی یارانه ها آنوقت ببینند که چه کسی حاضر به اخذ یارانه در این مملکت باشد .
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
افراد با درآمد 2 میلیون تومان درماه یا خانواده های بالای 2 میلیون در ماه اگر مقصودشان افراد با درآمد بالای 2 میلیون باشد یعنی اینکه مثلا" اگر یک خانواده 4 نفره در ماه 8 میلیون تومان درآمد داشته باشد یارانه اش حذف می شود . یعنی همون دهکی که مالک 90درصد ثروت کشور است . پس خیال ما کارمندها راحت باشد .
کسی که دو میلیون حقوق میگیرد و 5-6 سر عائله و نان خور دارد با کسی که دو میلیون حقوق میگیرد و مجرد است یا نهایتا دو نفر هستند خیلی تفاوت دارد.
کسی که دو میلیون حقوق میگیرد و مستأجر است و ماهیانه 600 هزار تومن اجاره خانه میدهد و در خانه بیمار دارد و ماهی حداقل 300 هزار تومن هم برای بیمارش هزینه می پردازد، انصاف نیست
United States
و +کسی که وام مسکن با سود بالا به مدت13سال گرفته
Iran, Islamic Republic of
به شرط:

1. حذف همیشگی درآمد نفتی از بودجه.

2. تعیین خط فقر و ثروت برای حمایت یا اخذ مالیات.

3. ارائه گزارش سالانه نصبت به درآمدها و هزینه های جاری به مردم.
Iran, Islamic Republic of
نفت سرمایه ملی است و متعلق ب همه مردم اگه قراراحذف بشه باید سهم همه حذف بشه و یا برعکس به همه پرداخت بشه
Iran, Islamic Republic of
اينطور كلي گويي ها و همه طرحها و لوايح از اين قبيل نشان از بي خردي مطرح كنندگان آن دارد و بس !!!
به والله قسم، تجربه به من ثابت کرده که اولا اینها مثل سبد کالا افراد زیر دو میلیون رو قطع میکنن
من یه خونه اجاره ای گرفتم و مغازه ام هم اجاره ای هست، کل پولی که برام می مونه زیر یک میلیون تومانه.
شک ندارم اولین نفر منم که قطع میشم
ای خدا به دادمون برس از این همه ظلم
..پا برجا نمیمونه
ای خداااااااااااااااااااااااا
مهدي(رفع تبعيض)
Iran, Islamic Republic of
اگر مي خواهند بر اساس اطلاعاتي که خود مردم داده اند اين کار را بکنن غلط محض است چون موقع جمع آوري اطلاعات گفتند فقط درآمدها را بيان کنيد و هيچ کس يا خيلي ها اقساط وامها و اجاره بهاي خود را اعلام نکردند.
به نظر من براي آنکه تبعيض نشود يا بايد رومي روم بود يا زنگي زنگ يعني يا به همه بدهند يا از همه را قطع کنند.مانند سبد کالا که چه تبعيضي واااااا!!!
مطلب مهمتر از همه آن است که ريز هزينه کرد مصارف انصرافي هاي يارانه را بايد به سمع عموم ملت ايران رساند نه آنکه به طور کلي بگويند در بيمه يا بهداشت صرف شده که اصلا ملموس مردم نمي باشد.
بهترين کار اشتغالزايي مي باشد چون اگر افراد داراي شغل مناسب باشند نيا ندارند مثل گدا ها دست خود را جهت گدايي آن هم براي اموال و پول خود جلوي ديگري (دولت ا هر جاي ديگر) دراز کنند.
سارا
Iran, Islamic Republic of
من درموقعه سبد کالا متوجه این شدم اصلا هیچ حساب وکتاب درستی نداریم.یارانه خیلی ها رو نمی تونید قطع کنید.فقط یارانه های کسانی که حقوق آنها با اضافه کاری درفیش حقوق شون میاد حذف می کنید بدون اینکه متوجه این باشید که این طرف داره ماهی 5000 تا 700 کرایه خانه میده .ازیک طرفه دولت داره با افزایش حق بیمه ومالیات کم می کنه از طرف دیگه صاحب خانه .از طرفی این شخص مرفه بی دره.
سبد کالا خیلی از کسانی حقوق بالا دولتی با امکانات رفاهی کامل گرفتند.
حتی من کسی رو می شناخنم که حقوق میزان حقوق خودش وهمسرش بالای 10 میلیون می شد به آنها تعلق گرفته بود.
بعضی از ارگانها حداقل حقوق رو درفیش حقوقی میارن وبقیه رو به صورت فوق االعاده است که چندین برابر حقوقشان است
فقط ما کارگرهای شرکت های خصوصی هستیم که نه امنیت شغلی داریم نه سرنوشت مان معلومعه هیچ کس هم هیچ تعهدی نسبت به ما نداره .
وقتی قرارداد شما ما هانه باشه متوجه میشی چی میگم با کوچکترین بهانه قرارداد یک طرفه کنسل میشه.

واقعا کسانی که درراس هستند خودشون نمی دونند چه بلایی دارن سر ما میارن
چرا...........
دوباره طرحی برای کارمندادن و دوباره همه بازاریان و ثروتمندان شامل آن نمیشوند . مثلا صاحبخانه ما که از 6 مستاجر درآمد ماهانه بیش از 3 میلیون دارد و هیچ کجا ثبت نمیشود یارانه میگیرد و من با دو میلیون و یکصد هزار تومان و یک و نیم میلون قسط و اجاره خانه حذف میشوم
United States
تو این وسط فقط کارمندان و کارگران که میزان حقوقشان مشخص است حذف می شوند و طلافروشان و دارندگان مشاغل آزاد که تاکنون هیچکس نتوانسته میزان درآمدشان را بفهمد همچنان یارانه را دریافت خواهند نمود.
Iran, Islamic Republic of
آيا دو ميليون در ماه در برابر بيست ميليون وزرا پردرآمده؟!!!!!!!!!!
شاید به این معنی باشه که 30 یا 40 درصد مردم زیر خط فقرند و همچنین ضرب المثل معروف را هم داریم که باید از نخورده بگیریم بدیم به خورده!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی تعداد عائله ، مسکن مهم نیست
همین الان تو سایتها مقامات رسمی خط فقر را برای یک خانوار 5 نفره دو ملیون و سیصد اعلام کردن!
ظاهرا اعضای کمیسیون انرژی تو ایران زندگی نمی کنن شایدم حقوقشون را دلاری می گیرن
محمد
کارمندها میشه کنترل کرد مشاغل آزاد چطوری کنترل میکنند تازه در خیلی خانواده ها اعضای خانواده هر کدام جداگانه حساب باز کردند ولی در بعضی دیگر روی هم هستند فرزندان دانشجوی من تقریبا همه حقوقم را می گیرند واقعا چیزی برای ما نمی ماند
صفری
باسلام
بنده بعنوان یک بی سواد به این نتیجه رسیده ام که سطح درآمد ماهیانه با خرج کرد ماهیانه متفاوت میباشد .شاید کسی درآمد ماهیانه اش دو میلیون تومان اما مخارج ماهیانه حتی گاها از دو میلیون تجاوز میکنه واین هم مثل راهکار اافزایش حقوق کارکنان متناسب با نرخ تورم (( افزایش بر اساس قیمت حامل ها30% وحال افزایش حقوق کارمندان 14%)) که برای این دو مسئله نیاز به برگزاری مسابقه بین المللی برای حل این سوالات هست
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه خط فقر 1250000 و قطع یارانه بالای 2000000 این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آخه رو چه حسابی؟! الان نرخ خط فقر در تهران 1890000 است یعنی فقط فقرا در تهران یارانه می گیرند و اصلا هم به تعداد افراد خانواده ربطی ندارد؟ آخه این دیگه چه حسابیه؟؟
با داشتن 4 تا بچه و داماد و عروس و دارمد دو میلیون و نیم باید حذف بشم!!!!!!
واقعا ظلمه...
مصطفی
خرج عروس دومادتونم رو هم دولت باید بده
من 5/2 میلیون درامد دارم با 2 دانشجوی دانشکاه آزاد و 5 سر عائله و یک دختر تازه ازدواج کرده و همچنین ماهی 700 هزار تومان هم اقساط وام بانکی دارم که با این توصیف به شدت به یارانه وابسته هستم بنابراین صرف داشتن درآمد و بدون در نظر گرفتن هزینه های این چنینی حذف یارانه بدور از عدالت خواهد بود.
اگر فقط درامد افراد ملاك قراربگيره عين بي عدالتي است.چون به طورمثال هزينه ها ي زندگي يك خانوار 2 نفره با يك خانوار 5 نفره و يابيشتر از 5نفره هرگز در يك سطح و اندازه نيست. درضمن طبق جديدترين اظهار نظر مؤسسات اقتصادي كشور ,خط فقر در ايران بالاتر از 2 ميليون تومان است.
کسی که مستاجره 2 میلیون هم براش کمه.
معلومه اینا مستاجری نکشیدن
Iran, Islamic Republic of
آیا نباید میزان اجاره منزل و یا اقساط وام و بدهی ها را در نظر گرفت. آیا کسی که دو میلیون میگیرد و کسی که 20 و یا حتی 200 میلیون درآمد دارد یکسانند. بسیاری از کارمندان دولت از این لیست حذف میشوند درحالیکه حتی خانه هم ندارند
علی
Iran, Islamic Republic of
بجز کارمندان و کارگران دولت از کدام قشر آمار درست دارد . سبزی فروش محلمه مان از بنده بیشتر درآمد دارد و این درآمد هیجا هم ثبت نشده . دولت چه جوری می خواهد بفهمد؟
خوب تو هم ناراحتی برو سبزی فروشی بزن!
Iran, Islamic Republic of
وقتی طلافروش ها درامدشان را کمتر از کارمندان عادی اعلام کرده اند خودتان تا آخرش را بخوانید
خیلی جالبه 2 میلیونی ها تصویب شد اما پر درامدها تازه به رای گیری گذاشته میشود
Iran, Islamic Republic of
چه جوری می خوان بفهمند کسی دو میلیون خالص در ماه حقوق داره
مثلا کسی که مستاجر هست وبرای اینکه یه
پول زور دیگه به املاکی نده بصورت توافقی قرارداد می بندند وهیچ جا هم ثبت نشده چه جوری این رو محاسبه می کنند.
ونهایتا مطمئن باشید نمایندگان عزیز خودشون رو جز افراد باحقوق زیر یک تومن در نظر می گیرن
خدا کنه هر چی زودتر این طرح اجرا بشه تا پول بیت المال بیشتر از این دور ریخته نشه.
کسی که حقوق بالای دو میلیون داره احتیاجی به ماهیانه 45 هزارتومن نداره
.
Iran, Islamic Republic of
زرشک . نمیتونن به هر نفر 13 دلار بدن !
پس اینهمه ما میتوانیم چی شد ؟!
جیغ-کف-سوت هورا برای دولت 11
دولت با زرنگي مجلس را جلو انداخت تا بگويد من اين كار را نكردم و قانون را اجرا مي كنم
محمد
Iran, Islamic Republic of
آماده ایم از ما 3 ملیونی ها کم بشه ولی به نیم ملیونی ها بدهند نه به سی ملیونیها و نه به تاجران
آمریکایی و اسرائیلی نه به بی تدبیری وطن فروشان.... مال و جانمان با افتخار فدای اسلام ناب محمدی (صلوات)
هموطن
United States
مگه دولت قبلی که این همه تهمت بهش میزنند و هنوز هم هرچی و هر جا کن میارند میگن مربوط به دولت قبلیه یارانهها را قطع یا کم ککرد. با اینهمه سنگ اندازی خدا نشناسها... بابا دو ریال میخواین یارانه بدین همش عذاب و اظطراب به ملت میدین .. قطع میکنیم...نه قطع نمیکنیم... تا پایان سال....تا.... ول کنید.... این همه دروغ گویی را....
نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی! دومیلیون تو این دوره زمونه خیلی کمه حداقل باید این رقم رو رو 3 به بالا توی شرایط الان (نه مثلا یه سال دیگه) میذاشت
Iran, Islamic Republic of
دو میلیون پولیه؟
علی
دراین مملکت اگه راستگوباشی وتلاش کنی مجازات میشی واین است اسلام شما?عده ای رامیشناسم که دروغ گفتند ودرامدشان راکم اعلام کردند ،پس اون ها کاردرست کرده اند وثانیا آن کسی که دارد تلاش کرده وازعرضه ی خودشه ودزدی که نکرده وشما درامد قشرکارمند رامی دانید بازاری ها وشغل های آزاد چه?مگه احمدی نژادنمیگفت پول امام زمانه!!!!ودیگر این که تا کنون چندبار آب وبرق وگاز ونان و......راگران کرده اید وچندبرابر این مبلغ رااز جیب مردم برداشته اید هنوز دلتان خنک نشده?البته نمایندگان مرفه وبی درد مجلس کی به فکرمردم بوده اند.
بهزاد
Latvia
یه کار درست کرده باشند همینه .
کارمند مظلوم
Iran, Islamic Republic of
چند نمره منفی نصیب مجلس شد.