شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
۳
آیت الله یزدی مسیر مرحوم آیت الله مهدوی کنی را ادامه می دهد

تحلیل زاکانی از انتخاب آیت الله یزدی به عنوان رییس جدید خبرگان

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 412081
انتخاب آیت‎الله یزدی حاکی از فراست، هوشمندی، دقت و بصریت اعضای خبرگان است.
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با نسیم در خصوص انتخاب آیت‎الله یزدی به ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: موضع خبرگان از یک حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در واقع به واسطه همین حساسیت است که خیلی‌ها تلاش می‌کردند تا مجلس خبرگان رهبری را به محیطی برای جناح‎بندی و دسته بندی‎های گروهی تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول مسیر انقلاب تغییر و تحولاتی در روحیات برخی از افراد ایجاد شده است، گفت: فقدان حضور حضرت آیت‎الله مهدوی کنی باعث شد تا انتخاب رئیس‎مجلس خبرگان به سمت و سویی رود که ماحصل آن منجر شود به اینکه یک جریان تجدید نظر طلب در کشور امید به تجدید فعالیت پیدا کنند.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: معتقدم نوع انتخابی که در مجلس خبرگان رهبری صورت گرفته حاکی از فراست، هوشمندی، دقت و بصیرت اعضای محترم خبرگان رهبری است.

وی با اشاره به اینکه در ایام گذشته و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جدید مجلس خبرگان رهبری عده‎ای در تلاش بودند تا مسیر مد نظر خود را در انتخاب رئیس مجلس خبرگان رقم بزنند، تاکید کرد: با فراست و هوشمندی خبرگان این امر ناکام ماند تا در سال پایانی مجلس خبرگان رهبری در این دوره شاهد باشیم که این مجلس محل امید و رجوع برای نیروهای انقلابی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاکید بر لزوم حمایت از منتخب مجلس خبرگان، اظهارداشت: طی سازوکار صورت گرفته همه باید از منتخبی که در انتخابات ریاست مجلس خبرگان به پیروزی رسیده، حمایت کنند و جایگاه و منزلت ایشان را پاس دارند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان با بیان اینکه قطعا آیت‎الله یزدی مسیر مرحوم آیت‎الله مهدوی کنی را در ریاست مجلس خبرگان دنبال خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق بسیار درخشان حضرت آیت‎الله یزدی حتما انتخاب ایشان از سوی مجلس خبرگان رهبری میمون و مبارک است و بر همین اساس همه دوستان انقلابی باید حمایتی جدی از این منتخب داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد110
Iran, Islamic Republic of
كار اصلي را حضرت ايت الله شاهرودي انجام داد. اگر بصيرت ايشان نبود مجددا به سرنوشتي دچار مي شديم كه قبلا از بابت حمايت جامعه مدرسين از آقاي ولايتي در دقيقه 95 در انتخابات اقبلي رياست جمهوري به آن دچار شده بوديم.
بصیری
خداوند به آیت الله یزدی سلامتی بدهد وصدای دلنشیش را بعداز سالها در تلویزیون شنیدم خوشحال شدم ان شا الله مبارک باشد
Iran, Islamic Republic of
همین کاندیدا شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث پیروزی آیت الله یزدی شد و آیت الله یزدی پیروزی خودشو مدیون آیت الله هاشمی رفسنجانی هست.