چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

درگیری های امروز یمن، ۸ کشته و ۴۵ زخمی

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 402686
معاون وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که درگیری‌های امروز در این کشور تاکنون ۸ کشته و ۴۵ زخمی بر جای گذاشته است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «الان» خبرداد؛ «ناصر باعوم» معاون وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که درگیری های امروز در صنعاء پایتخت این کشور، تاکنون به کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن ۴۵ نفر دیگر منجر شده است.

مردم صنعا پایتخت یمن از صبح امروز (دوشنبه) شاهد درگیری شدید بین جنبش انصارالله و نیروهای گارد ریاست‌جمهوری در محوطه کاخ ریاست جمهوری و خیابان‌های اطراف بودند.

دلیل این درگیری‌ها هنوز رسما اعلام نشده است اما اختلاف اصلی انقلابیون با «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور بر سر پیش‌نویس قانون اساسی و اصرار او برای تجزیه یمن به ۶ اقلیم است؛ طرحی که گفته می‌شود از حمایت عربستان سعودی برخوردار است.

پیش از این نیز، انصارالله یمن اعلام کرده بود که از امضای پیش‌نویس قانون اساسی یمن که بر اساس آن این کشور به ۶ اقلیم تقسیم می‌شود، خودداری می‌کنند. زیرا تحمیل تقسیم یمن به ۶ بخش در شرایط کنونی به معنای کودتا علیه دستاوردهای گفت‌وگوهای ملی و توافقنامه صلح و مشارکت ملی و انقلاب مردمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *