يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

رئیس ستاد ارتش آمریکا وارد عراق شد

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 433989
ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفری اعلام نشده، وارد عراق شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شبکه سی ان ان بدون اشاره به جزئیات در خبری فوری اعلام کرد، ژنرال مارتین دمپسی در سفری اعلام نشده وارد عراق شد. این در حالی است که عراق در شرایط امنیتی فوق العاده ای به سر می برد و عملیات نظامی برای بیرون راندن داعش از مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.

ژنرال «ریموند اودیرنو» نیز روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: شکست داعش بر خلاف آنچه که برخی تصور می کنند نیاز به زمان طولانی تری دارد و ممکن است ۱۰ الی ۲۰ سال طول بکشد. وی افزود: به اعتقاد من شکست داعش علاوه بر عملیات نظامی نیاز به اقدامات اقتصادی و دیپلماتیکی دارد که باید برای مبارزه با این گروه به کار گیریم.

پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود آزاد سازی کامل عراق از دست نیرو های داعش دست کم بین ۳ تا ۵ سل زمان نیاز دارد. از سوی دیگر تلاش تروریست های داعش برای سلطه بر مناطقی در سوریه و عراق باعث نگرانی جامعه بین الملل شده است.

نيروهاي ائتلاف نظامي تحت رهبری آمريکا، با حضور نظاميانی از ۶۰ کشور جهان عمليات هوایی عليه داعش انجام می ‌دهند. اين نيروها از سپتامبر ۲۰۱۴ (شهريور ۹۳) حملات خود را در سوريه و پس از آن به بهانه نفوذ اين گروه تروريستی به عراق آغاز کرده اند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *