شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۱۵

اتهام‌زنی مدیر ارشد وزارت علوم به استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 374480
رضوان‌طلب مدعی شد: نمونه‌هایی از اصول‌گرایانی را داریم که به من گفته‌اند اگر ما جزء ترکیب هیئت اجرایی دانشگاهمان نباشیم وزیر را استیضاح می‌کنیم.
اتهام‌زنی مدیر ارشد وزارت علوم به استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست‌خبری با خبرنگاران درباره ترکیب اعضای هیئت اجرایی، گفت: ترکیب این هیئت‌ها نیز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت عالی جذب تایید می‌شود و وزیر علوم نمی‌تواند فردی را به عضویت این ترکیب در بیاورد. بنده ترکیب هیئت اجرایی دانشگاه تهران را به ایشان نشان دادم که ایشان با دیدن یک فرد استادیار گفتند شان دانشگاه تهران این است که همه اعضای آن استاد باشد که من دلایل خودم را عنوان کردم. ۴ نفر از اعضای این ترکیب اصول‌گرایانی هستند که در طول خدمت به عنوان اصول‌گرا شناخته می‌شوند.

رضوان‌طلب گفت: هیئت اجرایی جذب در ۹ ماه گذشته ۲۱ هیئت اجرایی را با پیشنهاد روسای دانشگاه‌ها و تغییرات افراد مطلع پس از تایید هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم داده و حتی یک حکم این هیئت نیز توسط وزیر صادر نمی‌شود. برخی می‌گویند نکند ترکیبات این احکام تغییر کند، در حالی که تنها رئیس دانشگاه، رئیس نهاد، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌امنای وزارت علوم،‌ رئیس شورای جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توانند پیشنهاد کنند و پس از اجرای این فرآیندها احکام آنها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر علوم تاکنون در خصوص حکم این ترکیب‌ها حتی نظر هم نداده و این در حالی است که ما داریم نمونه‌هایی از اصول‌گرایانی که به من گفته‌اند اگر ما جزء ترکیب هیئت اجرایی دانشگاهمان نباشیم وزیر را استیضاح می‌کنیم، اما وزیر در این زمینه هیچ اظهارنظری نمی‌کند و ما طبق روال عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال پایانی در خصوص افرادی که عنوان می‌شود به دلیل سیاسی و یا اصلاح‌طلبی و یا اصحاب فتنه مجددا پس از دولت جدید به کار برگشته‌اند گفت: مطالبی را در این خصوص به من گفتند و من آن را بررسی کردم. ۴ مصادیقی را اعلام کردند و گفتند این افراد به عنوان افراد اصلاح‌طلب و فتنه فعالیت داشته‌اند و دوباره برگشتند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، گفت: نفر اول را بررسی کردیم و دیدیم حکم دیوان عدالت اداری دارد. همه مدارک را تهیه کردیم و دیدیم نفر اول حکم دیوان عدالت اداری را دارد و اصلا وزیر علوم از آن خبر نداشت که به فلان دانشگاه برگشته است. اینکه این موضوع را به این منتسب کنید که وزیر علوم این کار را می‌کند درست نیست زیرا وزیر علوم اصلا اطلاعی نداشته است.

رضوان‌طلب گفت: نفر دوم نیز اصلا مسائلی در خصوص فتنه و سیاسی نداشته است. مدتی را مرخصی گرفته و بدون دریافت نظر دانشگاه به مرخصی رفته و کمیته انضباطی دانشگاه او را اخراج کرده است که پس از فرآیندی مجددا به کار برگشته است.

وی گفت: نفر سوم نیز فردی بود که بازنشسته شده بود و درخواست اعاده به خدمت داده که درخواستش مورد موافقت قرار نگرفته است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در خصوص نفر چهارم، گفت: نفر چهارم نیز که درباره انتصابش اشکالاتی وارد می‌شود در حالی است که انتصابش را نه ما انجام می‌دهیم و نه بدون استعلام از مراجع ذیصلاح چنین انتصابی انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرد ناحسابی اگر راست میگی راجع به توفیقی حرف بزن
ارشد فسلفه
با این ترفندها بی اخلاقانه نخواهند توانست از استیضاح این وزیر حامی فتنه جلوگیری کنند ...
Iran, Islamic Republic of
من نفهمیدم اتهام زنی به استیضاح کنندگان کجای این مطلب بود؟
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید این وزارت خونه از دست دار و دسته ....خارج شده و دیگه بر نمیگرده
من ایشان را می شناسم از قدیم. با اینکه هم خط ما نیستند. یعنی اصلاح طلب نبودند و نیستند اما او را عادل می دانم و پشت سرش نماز می خوانم. یقین دارم دروغ نمی گوید و حق زیر پا نمی گذارد.
بماند
داداش نکنه شما خودت نویسنده این مطلب هستی
ی بار یکی پیدا شده ک حرف حق بزنه بزارین ببینم چی پیش میاد
درود به شرف تو مرد
که چی ؟ بخاطر اینکه همه چی رو ماست مالی کرده؟
حامد
درود بر تو که باطن واقعی مدعیان تعامل و اعتدال و راست گویی را روشن ساختی .
این کجاش اتهام زنی داشت ؟؟؟!!!!
مجیدجان دلبندم اتهام که شاخ و دم ندارد
France
من که تو حرفاش چیزی به نام اتهام زنی ندیدم
حمید
اشتباه مثبت زدم.این طیف اصلاح طلب کلا استاد فرار به جلو هستند
فرجی دانا مرد فهیمی است ومخالفینش حالشان خراب است مردم خوب می دانند
Ali
پس از عملکرد دانشگاهها و مدیران و....کی باید خبرداشته باشه؟؟؟؟؟؟
وزیری که از این تغییرات خبرنداره، پس از چی خبر دار ه؟
پس فرمانده اشخاص دیگری هستند و ایشان فقط جاده صاف کنه!!!!