يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

آماری از پرسپولیس در نیم فصل اول

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 324782
نیلسون و سید جلال حسینی تنها بازیکنان فیکس پرسپولیس هستند که در نیم فصل اول از داوران کارت زرد نگرفتند.
به گزارش جهان به نقل از خبر، پرسپولیس را همه ستایش می کنند و گویی این تیم با بهترین تاکتیک های روز فوتبال به قهرمانی نیم فصل رسیده است. البته زحمات علی دایی و مدیریت او در بحران های اخیر (شاید اکثر بحران ها خودساخته بود!) جالب توجه و قابل بررسی است ولی این پرسپولیس یکسری آمار از خود به جای گذاشت تا شرایط را برای خود منحصر به فرد کند.

فقط ۶ گل خورده

این یک آمار استثنایی است، پرسپولیس فقط ۶ گل خورده دارد که ۳ گل را بیرون از خانه دریافت کرد ودر ۱۰ بازی گل نخورد. سیدجلال حسینی، محسن بنگر و مهم تر از این دو، نیلسون کوره آ گلر برزیلی تیم بزرگ ترین سهم را در رقم خوردن آمار فوق العاده خط دفاعی سرخپوشان دارند. فقط ۶ گل خورده در ۱۵ بازی یعنی ۱۳۵۰ دقیقه و تنها ۶ گل یا بهتر بگوییم برای هر ۲۲۵ دقیقه، یک گل خورده، هر دو و نیم بازی یک گل خورده. اینها استثنایی نیست؟!

فقط ۱۳ گل زده


هر چقدر خط دفاعی پرسپولیس عالی کار می کند، خط حمله این تیم ضعیف و کم اثر است. آنها برای هر بازی کمتر از یک گل زده اند و این برای تیمی مثل پرسپولیس وحشتناک است. آن هم با داشتن نیروی جوانی مثل امید عالیشاه، میلاد غریبی، پیام صادقیان، یونس شاکری و محمد عباس زاده که همگی در نیم فصل اول بازی کردند، بازیکنان باتجربه ای مثل غلامرضا رضایی، هادی نوروزی، مهدی سیدصالحی و البته هافبک طراحی مثل محمد نوری. در ۱۳۵۰ دقیقه ای که از لیگ سیزدهم گذشته، پرسپولیسی ها با آن ترکیب خوبی که گفتیم هر ۱۰۴ دقیقه یک گل زده اند، یک افتضاح تاریخی برای پرسپولیس زلزله!

فقط ۶۰ درصد


بی شک و تردید، پرسپولیسی ها بهترین تیم ۵ سال گذشته را دارند. تیمی پر از انرژی جوان، با یک مربی محبوب و بازیکنانی باتجربه مثل حسینی، نیلسون و بنگر. چنین معجونی باید تا به حال حداقل ۷۵ درصد از امتیازات را به خود اختصاص می داد به خصوص که شرایط میزبانی یا بازی های داخل تهران پرسپولیس بیشتر از سایر تیم ها بود. با این حساب، پرسپولیسی ها از ۴۵ امتیاز کامل نیم فصل اول، تنها ۲۸ امتیاز کسب کرده اند که البته یک امتیاز آن بنا به دلایل انضباطی کسر شد تا حالا سرخپوشان در صدر جدول رده بندی، ۲۷ امتیازی باشند. آنها ۱۸ امتیاز از دست داده اند و فعلا صاحب ۶۰ درصد از امتیازات کل هستند هرچند استقلال در صورت برد بیش از دو گل مقابل ملوان در آخرین بازی نیم فصل اول، شانس قهرمانی نیمه اول لیگ سیزدهم را دارد.

فقط ۴ بازی خارج از تهران

حتی با وجود سفر پرسپولیس به کرج که تنها۳۰ دقیقه با تهران فاصله دارد و شبیه به یک سفر داخل استانی است، پرسپولیسی ها فقط ۴ سفر در نیم فصل اول لیگ داشتند. دو بار به اصفهان رفتند تا مقابل ذوب آهن و سپاهان بازی کنند که در این دو بازی، ۵ امتیاز از کف دادند، یک بار به قم رفتند و دو امتیاز را آنجا جا گذاشتند و سپس یک بار راهی کرج شدند تا مقابل سایپا بازنده باشند. دو بازی دیگر هم بود که در تهران اما در ورزشگاه تختی انجام شد، مقابل نفت شکست خوردند و راه آهن را بردند. در نیم فصل دوم، پرسپولیس دو بازی در شمال ایران دارد، دو بازی در تبریز، دو بازی در اهواز، یک بازی در کرمان و یک دیدار در شیراز. این مساله شاید با توجه به سابقه امتیاز دادن پرسپولیس در خارج از تهران، به ضرر سرخپوشان باشد.

فقط دو بازیکن بدون کارت

از مجموع بازیکنان پرسپولیس، فقط نیلسون و سیدجلال حسینی بودند که کارت زردی در ۱۵ بازی گذشته نگرفتند و جدا از مسائل فنی، در اخلاق نیز برترین های پرسپولیس لقب گرفتند.

فقط هفته ای یک دعوا!

پرسپولیسی ها در این فصل حداقل هفته ای یک دعوا و درگیری بزرگ را پشت سر گذاشتند، درگیری با علی کریمی در هفته اول و بازی با تراکتور،شایعه عدم رضایت دایی از مهاجمان قدیمی تر که شروع یک درگیری داخلی بود، درگیری با محمود یاوری بر سر عدم رعایت بازی جوانمردانه در دیدار با مس کرمان، دعوا بر سر زمین چمن افتضاح کرج، درگیری به خاطر رفتار عجیب و ضربه شدید مهرداد کفشگری به جلال رافخایی و اخراج این بازیکن، درگیری بر سر باخت به یحیی گل محمدی، درگیری با فولادی ها به خاطر اعتراض تیم مهمان به داوری بازی، دعوا با استقلالی ها و داوران بعد از دربی، شروع درگیری و شایعات قبل از بازی با سپاهان، ماجرای غش کردن داور در بازی با سپاهان به سمت حریف و ماجراهایی که هنوز تمام نشده، تشویق علی دایی توسط تماشاگران بازی با فجر، شعار شدید تماشاگران علیه تماشاگران تیم داماش و کسر یک امتیاز از پرسپولیس به این دلیل، تشدید دعواهای قدیمی با محمد مایلی کهن در قم و مصاحبه های عجیب دایی و مایلی کهن علیه یکدیگر، بازی با راه آهن و درگیری شدید علی دایی با مدیرعامل و عکاس این باشگاه و در نهایت درگیری با برخی مسئولان فدراسیون جهت برگرداندن امتیاز از دست رفته و مشخص نبودن قهرمان نیم فصل به خاطر حکم عجیب کمیته انضباطی. اینها تمام آمار استثنایی بود که علی دایی و پرسپولیس از خود به جای گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *