جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

شهر «ادلب» به اشغال تروریست‌ها درآمد

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 414683
با عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه از شهر «ادلب»، این شهر به صورت کامل به اشغال گروه‌های تروریستی درآمد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، رسانه های دولتی سوریه با تائید این خبر، عقب نشینی ارتش را در راستای تاکتیک‌های نظامی برای آرایش دوباره نیرو‌ها در اطراف شهر ادلب اعلام کرد. شهر ادلب دومین مرکز استانی است که از کنترل دولت سوریه خارج می‌شود.

شهر ادلب که در حدود ۴۰ کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد، محل سکونت بیش از صد و پنجاه هزار نفر از مردم سوریه بود و از سه سال پیش بار‌ها مورد هجوم گروه‌های تروریستی قرار گرفته بود.

گروه‌های تروریستی با هدایت ترکیه، گروه مسلحی را به نام جیش الفتح ایجاد کردند و ده هزار جنگجوی تروریست در قالب جیش الفتح با هدایت افسران خارجی به سمت شهر ادلب حمله کردند و توانستند پس از پنج روز حمله، این شهر را به اشغال خود دربیاورند.

گروه‌های ترویستی علاوه بر این توانستند که دو شهر شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» را هم در هفت کیلومتری شهر ادلب به محاصره خود دربیاورند و نگرانی‌های زیادی در خصوص سرنوشت ده‌ها هزار شیعه ساکن این دو شهر وجود دارد.

بحران سوریه با حمایت کشورهای غربی - عربی و ترکیه از اسفند ماه سال ۸۹ آغاز شده که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار شهروند سوری کشته و بیش از ۱۱ میلیون شهروند دیگر این کشور نیز به داخل و خارج این کشور آواره شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ای خدا