پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

بازگشت ماشین استاد شهریار به خانه+عکس

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 404486
مراسم رونمایی و اهدای خودروی استاد شهریار به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در هتل گسترش تبریز برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جواد علیزاده هوشیار، خیر تبریزی خودروی رنو مدل ۶۶ استاد شهریار را که قباله آن به نام خود استاد بود به قیمت ۱۲ میلیون تومان خریداری و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هدیه کرد.

ظهر امروز در مراسم رونمایی از این خودرو، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان این یادگار شاعر گرانقدر تبریزی را تحویل شهرداری تبریز داد تا با نگهداری آن در موزه استاد شهریار (خانه استاد شهریار) در معرض دید عموم مردم و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ آذربایجان قرار گیرد.

گذشته تبریز در حال زنده شدن است

شهردار تبریز اظهار داشت: کم‌کم هویت گذشته آذربایجان برای جوانان امروزی ناملموس می‌شود و لازم است برای ملموس‌تر کردن گذشته پرافتخار آذربایجان برخی مواقع ایثارگری کنیم و تمام مردم استان برای احیای فرهنگ، تمدن و هویت بی‌نظیر و تکرار نشدنی آذربایجان دست به دست هم دهند.


صادق نجفی افزود: اهدای خودروی استاد شهریار توسط یک جوان فرهیخته تبریزی نشان می‌دهد که جوانان ما به هویت گذشته خود احترام و اعتبار دارند و علاقمند هستند تاریخچه ۴ هزار ساله با عظمت شهر تبریز را احیا کنند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر در مقطع کنونی شاهد هستیم که تبریز و آذربایجان با وجود گذشته پرافتخار خود حرف چندانی برای گفتن در عرصه‌های بین‌المللی دنیا ندارد نباید از دیگران گله کنیم بلکه باید این مسئله را در عدم برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و کم کاری‌های خود جستجو کنیم.

نجفی تصریح کرد: امروز مجموعه شهرداری تبریز با همکاری‌های صمیمانه اعضای شورای شهر می‌خواهد نام تبریز را همچون گذشته در دنیا مطرح کند و در این ارتباط اقدام به ارسال آثار مکتوب و تصویری هنرمندان مختلف آذربایجان در مورد فرهنگ و تمدن تبریز در زبان‌های مختلف به ۶۵ سفارتخانه کرده‌ایم.

شهردار تبریز اضافه کرد: برای سال ۹۴ طرحی آماده کرده‌ایم که بر اساس آن با انجام یک سری کارهای فرهنگی در چند کشور هدف و تاثیرگذار به شناساندن هویت و تمدن تاریخی شهر تبریز خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار تبریز در ۱۰ سال پیش یادآور شد: آن زمان در حدود ۸۰۰ میلیون تومان از بازاری‌های تبریز پول گرفتیم تا بازار مظرفیه را تعمیر و به وضعیت فعلی تبدیل کنیم.

نجفی با بیان اینکه گذشته تبریز در حال زنده شدن است، ادامه داد: با تمام وجود سعی داریم توانمندی‌های تبریز را آن‌قدر افزایش دهیم که عنوان اولین‌ها تنها یک شعار نباشد بلکه نمود عینی آن را گوشه گوشه شهر فریاد بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *