پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:

وهابیت درِ مدارس خبیثه را ببندد

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 424286
یکی از مراجع تقلید کشتار نمازگزاران در مسجد امام علی بن ابیطالب(ع) منطقه قطیف عربستان را محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد به وقایع مسجد امام علی(ع) در منطقه قطیف عربستان اشاره کرد و افزود: این روزها شاهد بودیم که از سوی وهابیت تکفیری در مسجد علی بن ابیطالب(ع) بمبی منفجر شد و در اثر این انفجار ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت پذیرش این جنایت از سوی داعش و القاعده اظهار کرد: این حرکت از سوی تمام دنیا محکوم است و مردم دنیا این جنایت و اقدام سیاست‌مداران و علمای سعودی را محکوم کرده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ریشه همه این جنایات در تفکر وهابیون است بیان کرد: وهابیون در تفکرات خود و در کتب درسی فرزندان خود به صراحت نوشته‌اند که زوار قبور مشرک هستند و جان و مال و خون ایشان نیز مباح است و این سخن نیز شامل شیعه و سنی است.

وی با اشاره به اینکه کتب درسی آنها مملو از چنین آموزه‌هایی است اظهار کرد: درب مدارس خبیثه را ببندید چرا که این مدارس محلی برای تعالیم خبیثه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه عالمان و مفتیان وهابی بدانند که این مسائل دامان آنها را خواهد گرفت اظهار کرد: امروز دنیا بدترین دوران خود را سپری می‌کند و هیچگاه روزهایی به این تاریکی نبوده است.

وی با اشاره به تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد امام سجاد(ع) اظهار کرد: صحیفه سجادیه و رساله حقوق آن حضرت بسیار آموزنده بوده و اهل علم باید با این دو اثر که از محتوای ارزشمندی برخوردار هستند آشنا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجنون
United States
خدمت اشان سلام عرض میکنم
لطفا درباره اوضاع داخلی هم اظهارنظر بفرمائید،نان ،آب ،برق،گاز ،وحالا بنزین وهمه چیز
الجار ثم الدار
لطفا سکوت نکنید مردو دارند له میشن