جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴
کارشناس علوم رفتاری به جهان خبر داد:

هر ساعت 15طلاق در ایران اتفاق می‌افتد

سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 174581

ورود به دهه چهارم انقلاب در حالی صورت گرفته که جامعه ایرانی با آسیب‌های جدی اجتماعی و فرهنگی مواجه است. ارزش‌ها به ضدارزش و ضدارزش‌ها به ارزش تبدیل شده‌اند. 

به گزارش جهان، از طلاق و اعتیاد گرفته نا نوع پوشش جوانان و غیره همگی ناشی از به فراموشی سپرده شدن فرهنگ است. 

دکتر مجید ابهری، پژوهشگر، رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی که سالیانی است آسیب‌های اجتماعی را مورد تحقیق و پژوهش قرار داده، از وقوع روزنامه ۳۵۰ طلاق در کشور خبر داد و گفت: با توجه به آمارهای اعلام شده در دو ماه گذشته، ۲۱ هزار فقره طلاق در کشرو اتفاق افتاده است. 

وی در گفت‌وگو با جهان، ادامه داد: این تعداد طلاق بدون احتساب روزهای تعطیل، پنج‌شنبه و جمعه‌ها، ۳۵۰ طلاق در روز را می‌شود و این یعنی حدود 15 طلاق در ساعت!

ابهری با اشاره به کشمکش‌های سیاسی که امروزه تمام اوقات مسئولین را پر کرده است، اظهار داشت: در میان کشمکش‌های سیاسی هیچ سازمان و مسئولی نگران آسیب‌های جامعه نیست و ای کاش به اندازه یک هزارم فعالیت برای قدرت‌طلبی به فکر دردهای جامعه بودند. 

وی با عنوان این مطلب که فراموش نمی‌کنیم در سال ۱۳۶۸، مقام معظم رهبری خطر تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را با کلامی زیبا عنوان نمودند، تصریح کرد: در دو دهه گذشته ایشان بارها از عوارض ناتوی فرهنگی سخن به میان آوردند اما ظاهرا برخی مسئولین به جای اینکه گوش جان به رهنمودهای ایشان بسپارند و کارشناسان و فرهیختگان نیز نصایح ایشان را سرلوحه خود قرار دهند تمام تمرکز و انرژی خود را صرف انتخابات نیامده و هجوم به ارزش‌های رفتاری جامعه کرده‌اند. 

این کارشناس علوم رفتاری افزود: ۳۵۰ طلاق یعنی ۷۰۰ زوج دچار لطمه عاطفی و رفتاری شدن که معلوم نیست تا چه زمانی جراحات احساسی آن‌ها ادامه خواهد داشت. 

دکتر مجید ابهر با عنوان این مطلب که اگر در صد فقره از طلاق‌ها، پای فرزندی در میان باشد، یکصد بچه روزانه، یکی از والدین خود را از دست می‌دهد. 

وی با طرح این سوال که راستی به کجا می‌رویم؟، گفت: تهران مقام اول و یزد مقام آخر را در نمودار تاسف برانگیز طلاق دارند که در تهران، شمال شهر از هر چهار ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد. 

ابهر در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولین برای این آسیب آسیب‌ساز تدبیری بیاندیشند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهمتر از تعداد این طلاق ها فهمیدن علت طلا ق است وبا آموزش ومشاوره درست میتوانیم تعداد طلاق را کمتراز اینهم کرد .
Iran, Islamic Republic of
من که فکر می کنم به خاطر پخش سریال ساختمان پزشکان باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
اخه مشکل اینجاست که همه میدونن مشکل چیه ولی باز هم شما میخواهید به مسیر اشتباه خودتون ادامه بدین .
United States
علت افزایش طلاق ها قوانین غیر اسلامی و غیر عقلی قانون خانواده است و مجلس هم نتوانست قانون نسبتا" خوب دولت را تصویب کند بعد از 5 سال و اندی ....