جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۷

شکست دموکرات‌ها چه اثری بر مذاکرات هسته‌ای می‌گذارد؟

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 389781
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: مشکل اصلی ما از ابتدا قوه‌ی مجریه آمریکا نبوده ‌و کنگره به عنوان یکی از مشکلات اصلی ما مطرح بوده، در حال حاضر نیز به دلیل حضور جمهوری‌خواهان وضعیت بدتر شده‌ است.
شکست دموکرات‌ها چه اثری بر مذاکرات هسته‌ای می‌گذارد؟
به گزارش جهان، "فواد ایزدی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با تاثیر پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره بر سیاست‌های آمریکا در مورد مذاکرات هسته ای ایران اظهار داشت: جمهوری‌خواهان نقدهایی را بر سیاست خارجی اوباما بالاخص در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران داشته‌اند و در حال حاضر نیز با توجه به اینکه کنترل سنا را در دست خواهند گرفت قادر خواهند بود، نظرات خود را بر رئیس جمهور این کشور تحمیل کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: در کنگره آمریکا قانون‌های جدید تحریم وجود دارند که در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته و تصویب شده بود، اما در سنا اکثریت دمکرات‌ها این قوانین را به رای نگذاشته بودند و به این جهت این قانون‌ها متوقف شده بود اما در حال حاضر با بدست آوردن اکثریت آرا توسط جمهوری‌خواهان تصمیم دیگری در این رابطه اعمال خواهد شد.

ایزدی در ادامه بیان کرد: "مک دانل" قبلا گفته بود که در صورت بدست آوردن اکثریت سنا این قوانین را به رای خواهد گذاشت، اما در نهایت قانون تحریم جدید علیه ایران خلاف توافق ژنو خواهد بود و چالش‌هایی را برای مذاکرات هسته‌ای ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: موضوع تاثیر کنگره آمریکا بر مذاکرات‌ هسته‌ای مسئله جدیدی نیست و تنها یادآوری این نکته است که مسئولین کشور ما نباید تنها با قوه‌ی مجریه در حال گفتگو باشند، مشکل اصلی ما از ابتدا قوه‌ی مجریه و آمریکا نبوده ‌است، در حال حاضر هم به دلیل حضور جمهوری‌خواهان در کنگره وضعیت بدتر شده‌‌ است .

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: باید این نکته را در نظر داشت که این انتخابات تازه انجام شده است و هفته اول ژانویه که حدود دو ماه دیگر هست این کنگره جدید شروع به کار خواهد کرد، اما تا دو ماه دیگر و آغاز به کار کنگره جدید دمکرات‌ها اکثریت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند تا رسیدن ماه ژانویه اتفاقی در عمل نخواهد افتاد اما به دلیل این که نتایج این انتخابات مشخص شده است تاثیر روانی خود را خواهد گذاشت، با رسیدن ماه ژانویه جمهورخواهان در حوزه‌ی قانون‌گذاری تاثیر حضور عملی آن‌ها مشهود خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ریاست جمهوری رو هم باید تحویل بدن
سیلی خورده از دیویدکامرون
جمهوری خواهان ودموکرات ها سر وته یک کرباس اند وجملگی پادوهای سرمایه داران صهیونیست هاهستند
مرگ بر آمریکا
Italy
روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: با پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و کسب اکثریت سنا از سوی آن‌ها، سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران دچار تغییر می‌شود.

واشنگتن پست نوشته یکی از مباحثی که قطعا با به اکثریت رسیدن جمهوری‌خواهان در سنا دچار تغییر می‌شود، بحث رژیم ایران خواهد بود. قانونگذاران می‌توانند با تعیین حداقل‌های مدنظر خود برای رفع تحریم‌ها علیه رژیم ایران، خود را از پذیرش یک توافق غیرقابل قبول در مذاکرات هسته ای برهانند.
@
سگ زرد برادر شغال است
وای برما ومسئولین با تدبیر!!! ما که سرنوشت تاسیسات هسته ای که باعث افتخار ومایه پیشرفت کشور وعاملی بازدارنده در جهان برای مابود را به انتخابات آمریکا گره زدند مواظب باشیم دوباره یکی از مستعمرات آمریکا نشویم
تیم مذاکره کننده بهونه ی خوبی برای شکست مذاکرت و گرفتن ژست پیروز پیدا کرد!