سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

۶ میلیون کارگر شناسنامه کار می‌گیرند

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 355887
سخنگوی کانون انجمن‌‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه امسال نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین می‌شود گفت: در روز کارگر امسال با راه اندازی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار خبر خوبی را برای جامعه کارگری خواهیم داشت.
به گزارش جهان؛ هادی ابوی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مراسم هفته کارگر گفت: از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری برنامه‌های مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه در هفته کار و کارگر باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ کار، غنی سازی شغلی، مهارت و کارآفرینی شود، ادامه داد: ‌نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی باید در این هفته تبیین شود.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف جامعه کارگری در سال جاری اقدام برای تحقق شعال سال است گفت:با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، نقش کارگران در تحقق شعار سال جاری بسیاری حیاتی و موثر است.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارگران به دلیل نداشتن شناسنامه کار از ابتدایی ترین حقوق اجتماعی خود محروم هستند، گفت: سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار در دست اقدام است.

ابوی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۶ میلیون کارگر بدون شناسنامه کار در کشور وجود دارند تاکید کرد: با همکاری معاونت روابط کار طراحی سامانه شناسایی کارگران فاقد شناسنامه کار را در برنامه داریم. این کارگران از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی که همان بیمه تامین اجتماعی است محروم هستند، امیدواریم با طراحی این سامانه بتوانیم هدیه‌ خوبی را در روز کارگر به جامعه کارگری اهدا کنیم.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور ادامه داد: نحوه طراحی این سامانه پس از اخذ مجوز از نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه به گونه ای است که کارگران فاقد شناسنامه کار پس از اطلاع رسانی و راه اندازی این سامانه، به آدرسی که اعلام می‌کنیم مراجعه و اطلاعات خانوار و کاری خود را اعلام می‌کنند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *