پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

درنا وارد مازندران شد

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 388980
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برای هفتمین سال پیاپی درنا وارد تالاب بین‌المللی فریدونکنار شد.
به گزارش جهان، ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری بیان داشت: برای هفتمین سال پیاپی صبح امروز درنا وارد تالاب بین‌المللی فریدونکنار شد.

وی با اشاره به ورود درنا سال ۸۷ در تالاب فریدونکنار، افزود: به دلایل نامعلوم در سال ۸۸ به مازندران سفر نکرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه از سال ۸۸ به بعد درنا وارد تالاب فریدونکنار شد، اظهار داشت: این گونه مهاجرت زمستانه خود را به‌صورت منظم از اوایل آبان ماه آغاز و تا اوایل اسفند ماه به مدت چهار ماه در منطقه حضور دارد.

مهردادی یادآور شد: درنا از سال ۸۶ جفت خود را از دست داد و از سال به‌ بعد تاکنون به‌تنهایی سفر می‌کند. درنای سیبری قبل از حضور در مازندران در دو ایستگاه نازوم قزاقستان و دهانه ولگای خزر سکنی می‌گزیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه درنا گونه‌ای است که در حال انقراض است، گفت: این پرنده سابقه مهاجرت دیرینه به فریدونکنار دارد. درنای سیبری طول عمر زیادی دارد و اگر مرگ و میر طبیعی نداشته باشد سالیان سال وارد منطقه می‌شود و نام درنای امید معروف است.

وی با اشاره به زنده‌گیری غاز پیشانی سفید کوچک در تالاب فریدونکنار، ادامه داد: روز گذشته این گونه حلقه‌گذاری و در محیط تالاب رهاسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: غاز پیشانی سفید کوچک از گونه‌های پرندگان در خطر انقراض است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *