پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

اصلاح لیست تحریمی انگلیس علیه ایران

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 431080
وزارت خزانه داری انگلیس با رفع تحریم های خود از یک شخص حقیقی و هشت شخص حقوقی (شرکت)، لیست تحریم های خود علیه ایران را به نوعی اصلاح کرد.
به گزارش جهنا، مهر به نقل از سایت وزارت خزانه داری انگلیس خبر داد، لیست افرادی که از این فهرست حذف شدند و دیگر مشمول مسدود بودن دارایی ها نمی شوند اعلام شد.

اصلاحیه جدید در ۲۶ ژوئن سال جاری در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر و یک روز پس از آن شکل اجرایی گرفته است.

شخصیت حقیقی خارج شده از فهرست تحریم‌ها «محمود جنتیان» نام دارد. جنتیان معاون پیشین سازمان انرژی اتمی بود که در سال ۲۰۰۸ میلادی، همراه با شماری از مقامات وزارت دفاع ایران و برخی دیگر از مقام‌های ارشد مراکز و شرکت‌های هسته‌ای و الکترونیک در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

بر اساس اصلاحات انجام شده شرکت‌های «برایت نورد»، «سی‌اف شارپ اند کمپانی»، «کوزی-ایست»، «گریت وست»، «هپی-سود»، «پراسپر بیسیک»، «ان‌اچ‌ال بیسیک» و «ان‌اچ‌ال نوردلند» از شخصیت‌های حقوقی هستند که از فهرست تحریم‌ها خارج شده‌اند.

علاوه بر این موارد همزمان اطلاعات مربوط به شش شخصیت حقوقی دیگر در فهرست تحریم‌های آن کشور علیه ایران اصلاح شده، ولی آنها همچنان تحت تحریم قرار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بقیه مطالب مرتبط با این خبر چرا منشر نکردید که وزارت خزانه داری انگلیس بخشی از دارایی های ایران رو آزاد کرده؟! هدفتون از سانسور خبری چیه؟