شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
نماینده اهل سنت مجلس خبرگان:

نماینده اهل سنت خبرگان: حکم اعدام شیخ نمر سیاسی است

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 386784
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حکم صادره دادگاه عربستان مبنی بر اعدام شیخ نمر بیشتر جنبه سیاسی دارد تا جنبه قضایی و فقهی و اجرای حکم اعدام این گونه افراد به هیچ عنوان موجه نخواهد بود.
نماینده اهل سنت خبرگان: حکم اعدام شیخ نمر سیاسی است
به گزارش جهان، مولوی «نذیر احمد سلامی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش های رسیده به ما، این روحانی برجسته اهل تشیع عربستان چنان جرمی را مرتکب نشده است که حکم آن حتی زندان باشد چه برسد به اعدام.

وی ادامه داد: این روحانی برجسته در عربستان صحبت هایی کرده که این سخنان در دفاع از حق و حقوق برادران تشیع آن کشور بوده که این امر حق طبیعی هر انسانی است زیرا افکار و اندیشه افراد باید در چهار چوب اسلام آزاد باشد.

نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد که این حکم اجرا نشود زیرا با توجه به این که بسیاری از سازمان ها و جوامع روحانیت متقاضی لغو این حکم شده اند، اجرای آن ممکن است برای دولت سعودی مشکلاتی را در پی داشته باشد.

مولوی سلامی خاطر نشان کرد: به طور کلی هر حکمی که غیر موجه صادر شود از نظر اذعان بشریت محکوم است.

شیخ نمر النمر مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است که در پی اعتراضات شیعیان این کشور در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و دادگاه جنایی عربستان سعودی در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ وی را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *