پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۸
۲۸
بازی تاکتیکی افراطیون با رئیس مجلس؛

عطریانفر: می‌توانیم روی لاریجانی حساب کنیم

روند مدیریتی او در مجلس اصلاح‌طلبانه است
چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 377180
عضو مرکزیت حزب کارگزاران می‌گوید اصلاح‌طلبان باید با لاریجانی همراه باشند چرا که اگر چه او اصولگراست اما مدیریتی اصلاح‌طلبانه دارد.
عطریانفر: می‌توانیم روی لاریجانی حساب کنیم
به گزارش جهان، محمد عطریانفر در مصاحبه با هفته‌نامه صدا گفت: به نظر من نه‌تنها لاریجانی و همفکرانشان باید وارد مجلس شوند، بلکه اصلاح‌طلبان باید تلاش کنند اگر وی در جایگاه ریاست مجلس هم قرار گرفت با او همراه باشند.

وی افزود: نباید در این تردید کنیم که اندیشه معتدل و معقول آقای لاریجانی به مجلس راه پیدا نکند. به نظر من حتی نه‌تنها ایشان و همفکرانشان باید وارد مجلس شوند، بلکه اصلاح‌طلبان تلاش کنند اگر وی در جایگاه ریاست مجلس هم قرار گرفت با او همراه باشند.

وی گفت: به اعتقاد من آقای لاریجانی در جایگاه مدیریت مجلس، امروز تصویری مانند آقای روحانی در نظام اجرایی پیدا کرده است که می‌توانیم روی آن حساب کنیم. وی فعالیت‌های ملی انجام داده و مدیریت‌های هوشمندانه‌ای داشته است. باید در نظر بگیریم اگر ریشه ایشان اصولگرایی است، اما روند مدیریتی او در مجلس اصلاح‌طلبانه است.

چند سال پیش کاملیا انتخابی‌فرد از همکاران روزنامه توقیف‌شده زن، ماجرای دیدار چندنفره عطریانفر با جورج سورس در آمریکا را روایت کرده بود.

همزمان روزنامه زنجیره‌ای آرمان نوشت:‌ چند وقتی است اصلاح‌طلبان در ائتلافی نانوشته با اصولگرایان میانه‌رو هستند آیا دست دوستی اصلاح‌طلبان به سمت لاریجانی دراز خواهد شد؟‌ آیا این دست به گرمی فشرده می‌شود یا اینکه با نگاهی و تکان سری فدای مصلحت خواهد شد.

این روزنامه ادامه می‌دهد: آنچه جریان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو را به هم وصل کرد بزرگانی مانند هاشمی، خاتمی و ناطق بودند که خود سالهای سال از تندروی‌ها آسیب‌دیده و ضرر کرده بودند.

خاطرنشان می‌شود لاریجانی در دوره مدیریت صدا و سیما مورد حملات شدید اصلاح‌طلبان قرار داشت.

لاریجانی در استیضاح اخیر، جانب وزیر علوم را گرفت اما اکثریت نمایندگان به اعتبار کوتاهی‌های فرجی‌دانا رأی به عزل وی دادند.

لاریجانی از اعضای تصمیم‌گیر جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات سال ۹۰ بود. آن هنگام جبهه پایداری فهرست مستقلی ارائه کرده بود. اما پس از تشکیل مجلس نهم در حالی که دو جبهه به هم نزدیک‌تر شدند و فراکسیون اصولگرایان را تشکیل می‌دادند، مثلث لاریجانی-مطهری و کاظم جلالی از فراکسیونی به نام رهروان ولایت رونمایی کردند که با برخی اعضای جبهه متحد هم‌پوشانی و با برخی دیگر زاویه داشت.

با این وجود تشکیل دولت جدید موجب دودستگی‌هایی در فراکسیون رهروان شد. به نحوی که برخی حامیان دولت توقع داشتند فراکسیون دربست در اختیار دولت قرار گیرد اما در مقابل طیف بیشتری نگاه اصولگرایانه دارند و هم‌پوشانی بیشتری با دیگر اصولگرایان نشان می‌دهند.

لاریجانی در میان دو طیف و در مسائلی نظیر استیضاح و نیز انتخاب نماینده عضو هیئت نظارت بر مطبوعات رفتاری از خود بروز داده که توجه کسانی چون عطریانفر را جلب کرده است. در عین حال اظهار حمایت افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی بیش از آن که نگاه استراتژیک باشد، رویکردی تاکتیکی با هدف اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان است.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افسادطلب =چسبیده
شما که کلا چسبیده هستید ...الان نوبته لاریجانیه که بهش آویزون شید !
سرور
شما می دانید آیا تمایل یکطرفه است؟!
راست گفته لاریجانی مدیریت اصلاح طلبانه دارد و به آنها چراغ سبز نشان میدهد این رفتار را با سکوت خود در فتنه 88 نشان داد .
تارینه
Germany
لاریجانی یکی به میخ میکوبه یکی به نعل!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یاد اعترافات و "غلط کردم" های ایشون در دادگاه فتنه گران 88 بخیر!
محسن
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اگر تو هم در اون شرایط قرار میگرفتی اعتراف میکردی که تو گواتمالا بدنیا اومدی و تو نیجریه بمب گذاری کردی به دستور موساد.
از چهره بشاش ایشون در دادگاه زجرهای!!!!!! کشیده شدش داد میزد!!!!!!!!! این شجاعان!چرا بعدش نگفتند چه شکنجه هائی!!!! شدند.اینقدر شجاعت نوبره!
مگه فقط اعترافات اون بود!اون همه حمایت از امریکا واسرائیل تا گوگوش وسروش از منوچ وملوس تا رجوی وچریکهای فدائی خلق وو....................هنوز حالیتون نکرهده که فتنه ارزوی کیا رو قرار بود براورده کنه ؟؟
صدرا
بله شرایط خیلی سختی رو داشتند .
هتل پنچ ستاره اوین و.......! وقعا پژمرده شدند!!!....
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر اوین پنج ستاره است، تو خودت حاضری یکی از نزدیکانت اونجا باشه؟
تجربه کردی مگه ؟
ما هم اگه اردوکشی کنیم بله ...
آره اگه تو اوینش بشه دلمه هفت رنگ خورد و بعدش هم پست و مقام رانت بهم بدن بله حاضرم.
تازه از خدامه مثل خانم آقای موسوی تو یه خونه حصر بشم و بخورم و بخوابم تا دیگه مجبور نباشم ساعت 6 صبح تو مترو آویزون بشم و 6 شب خسته و کوفته برگردم خونه...
پس لطفا ادعای شجاعت نکنید.
Iran, Islamic Republic of
ديگه هر آدم عاقلي ميدونه اون اعترافات بي اساس بوده
Iran, Islamic Republic of
میشه یکی از اعترافات بی اساس رو بگید؟
صدرا
یکی از اعترافات بی اساس!!!: م.ه در جریانات تخلفات سیاسی و اقتصادی همه کاره است.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
لابد يكي از اون عاقل ها شمايي ؟؟
علی
اشتباهی منفی دادم
آشنا
لاریجانی باید حواسش را جمع کند احتمالا قصد دارند با توجه به عدم توان در جمع آوری رای مردم دنبال رحم اجاره ای باشند و بعد هم منت سرش بگذارند که هر چه داری از ما داری حالا باید حرف ما را گوش کنی
احمدی نژاد خیلی خوب این خانواده را شناخته بود.
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر آن مردی که رفته است را بیامرزد که خوب این خانواده را شناخت و وارد بازی های این خانواده نشد
اونا بی حساب حرف نمیزنن.این نتیجه عملکرد غیر شفاف و دولبه ی لاریجانی است که باعث طمع اونها شده
سید
تو همه عمرش این یه جمله رو درست اومد.لاریجانی پز اصولگرایی میده و ....
شکوفه
زاویه لاریجانی درست از سخنان مبهمش راجع به فتنه اشکار88شروع شد وبعد هی عمیق تر وگسترده تر شد.ادم نمیتونه تا ابد هر دو طرف رو داشته باشه!
مجید
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی چه کار کرده که عوامل فتنه از حمایت میکنند ....
هر که در فتنه ساکت ماند ، سقوط کرد.سخنان اون روزهاش یادتون رفته؟؟؟؟؟؟
بوسجین
در این مدت خیلی ها ناهار را با این طرف می خورند و شام را با ان طرف البته این در طول تاریخ بوده و چهر ه های جالبی نداشته اند البتهاین نکته را هم بیان کنم کی دولت ومجلس و مسئولین زاویه را باز خواهند کرد تا با ورود جوانان انقلابی از چهره های تکراری و امتحان پس داده راحت شویم چون این همه اشکلات کشور در سایه همین هاست