جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۵۲
اظهارات عجیب مشاور وزیر بهداشت:

تعرفه‌های پزشکی حداقل ۶ برابر شود!

پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 417680
مشاور وزیر بهداشت و رئیس جامعه جراحان در اظهاراتی عجیب و زیاده‌خواهانه گفت: تعرفه‌های پزشکی در ایران هنوز ناعادلانه است و باید حداقل ۶ برابر شود، تا کی باید پزشکان یارانه سلامت مردم را تمام و کمال پرداخت کنند!
تعرفه‌های پزشکی حداقل ۶ برابر شود!
به گزارش جهان، وزیر اسبق بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره تعرفه‌های پزشکی که سال گذشته حدود ۱۲۰ درصد رشد کرد، گفت: به نظر من بیشترین جفا در این کشور در حق پزشکان شده است، تعرفه‌هایی که وجود دارد عجیب و غریب است!

فاضل در ادامه اظهار داشت: ۳۰ سال است که به پزشکان می‌گویند؛ مردم ندارند، نگیرید، با کدام حرفه این کار را کرده‌اند، جامعه پزشکی تا کی می‌تواند، تمام یارانه‌های سلامت مردم را تقبل کند!

رئيس جامعه جراحان ایران در حالی تعرفه‌های پزشکی را «ناعادلانه» توصیف می‌کند، که طبق تحقیقات انجام شده، پزشکان ایران به طور میانگین با درآمد سالانه ۴۰۰ هزار دلار، ۴۰ برابر دهک‌های پایین جامعه درآمد دارند.

پرواضح است که ما نیز معتقدیم چنین وضعیتی ناعادلانه است اما این محرومین و مستضعفین هستند که حق گلایه دارند نه مشاور وزیر بهداشت! سؤال این است که پزشکان بعضاً خدوم مگر با سرمایه و پول همین مردم درس نخوانده‌اند و پله‌های ترقی را طی نکرده‌اند؟ آیا جز سرمایه این مردم شریف آنان را به جایگاه امروزشان رسانده است که حالا این چنین از مردم خود طلبکارند؟

وزیر اسبق بهداشت براساس کدام اصول اخلاقی این چنین بر سر مردم کشورش منت می‌گذارد و مدعی پرداخت تمام و کمال یارانه سلامت مردم است؟

اساسا چرا نباید یارانه درمان مردم محروم را پزشکان ثروتمند بدهند؟ وقتی که آنها در مقایسه با پزشکان گران‌ترین کشورهای دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، هلند و...، بیشترین درآمدها را دارند.

این عده که دم از عدالت می‌زنند، خوب است نگاهی به کتاب تعلیمات دینی مدارس بیندازند تا بفهمند یکی از اساسی‌ترین مصادیق عدالت، توزیع عادلانه ثروت است. آیا حضرت امیر(ع) نفرمودند که هیچ ثروتی یک‌جا جمع نمی‌شود مگر اینکه حقی از محرومین غصب شده باشد؟ بنابراین اگر پزشکان محترم به دنبال راهکاری برای افزایش درآمدهای نجومی خود هستند، بهتر است توجیهی غیر از مقوله شریف «عدالت» بیابند.

نکته قابل تأمل دیگر، غیرقانونی بودن انتظارات جامعه پزشکی برای افزایش قیمت‌هاست. طی روزهای اخیر معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ بخشنامه‌ای تاکید کرد طبق قانون هیچ یک از گروه‌های شغلی حق افزایش قیمت پیش از تصویب در هیئت دولت ندارند. در حالی که جامعه پزشکان از ماهها پیش در پی افزایش خودسرانه تعرفه‌های پزشکی بوده‌اند. البته ماجرا به همین جا ختم نشد، بلکه پس از اعلام نظر هیئت دولت مبنی بر افزایش ۱۲ درصدی تعرفه‌های پزشکی، پزشکان زبان به اعتراض گشودند که چرا نرخی پایین‌تر از پیشنهاد ما، در دولت تصویب شده است؟! و مجدداً شاهد زیاده‌خواهی نماینده جامعه پزشکی کشور برای افزایش ۶ برابری تعرفه‌های پزشکی هستیم.

آیا از نظر مشاور وزیر بهداشت عدالت یعنی ۶ برابر شدن درآمد ثروتمندان جامعه، در شرایطی که حقوق کارمندان در سال جدید، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است؟!
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیچاره ما مردم
Romania
معنی یارانه سلامت رو هم فهمیدیم یعنی چی .
نسل اول
ازقدیم گفتند سواره خبراز پیاده ندارد
البته این ها خبردارند اما به روی مبارک خودشان نمی آورند!
مراد
وزارت بهداشت داره راه بقیه رو میره؟؟؟؟
سلام
من از اين آمارها اينقدر خوشم مياد.روزهاي پنجشنبه ميشينم باهاش همه جور كار مي كنم .خانه أجاره اي ٨٠ متري را مي كنم ملك خريداري شده دويست متري ،به برادر وخواهرم كمك مي كنم تا كارشون رونق بگيره ، به جاي اين كه ضامن همكاران براي وام بيست ميليوني بشم اين ميزان را هديه ميدم،پسرم را در يك دبيرستان غيرانتفاعي خوب مي گذارم، به جاي مرخصي گرفتن ونگهداري فرزند، بچه ام را در مهد كودك مي گذارم و...... ولي من يك پزشك وهيات علمي هستم. وبايد كل سال را پنجاه ميليون سركنم.فرزندان من فريب اين ميانگين درآمد را نخوريد برويد به فكر شغل ديگر باشيد 
بنده خدا
من با مدرک فوق لیسانس کارشناس همین دولت هستم و سال را با 15 میلیون سر می کنم شما ماشاءا... وضعتون توپه
... چه ربطي به بقيه داره!!!
نتيجه مدرك كيلويي همين مي شه
944444444444444444444
...
2سال دیگه مونده معلوم نیست تو این دو سال باقی مونده چه نقشه هایی برامون کشیدن
آقای دکتر من هم پزشکم. انصاف بدهید برخی متخصصین تیشه به ریشه اقتصاد خانواده ها میزنن. کارشون ارزشمند ولی ماهی پونصد میلیون تومن درآمد؟ چه جوری خرج میکنن؟ انصاف کجاست. کل پولی که دولت به وزارت بهداشت از محل یارانه ها داد رفت تو جیب متخصصین. این مشهد و تهران را من دیده ام که کارانه.متخصص بیمارستان دولتی چندصد میلیون تومان در ماه ميشه
خودت خواستي وإلا ...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
جواب آقا یا خانمی که خودش را سلام معرفی کرده : ۱_ چرا تو فکر شغل دیگری نیستی اگر راست میگی?! ۲_ همان ۵۰ میلیون حقوق ۷۰ ماه یک کارگر زحمت کش است که بهره اش از بعضی (از بعضی نه اکثریت) پزشکان بالا تر است۰ افتاد
روحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم
روحانی مچکریمروحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریمروحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم روحانی مچکریم
صد روزه
پس صد روز تموم میشه و مردم قینت های ارزان رو حس میکنن
آریو
Sweden
متاسفانه خیلی از پزشکان کشور تاجرند و به توزیع عادلانه ثروت اعتقادی ندارند. خیلی از اینها بچه هاشون در کشورهای غربی زندگی میکنند و برای خوشگذرانی باید که جیب مردم ایران را خالی کنند و برای بچه های عزیز خود بفرستند.
اگه دوست داشتي...هم مي فرستيم!!!
مردم
ما را به مرگ گرفته تا به تب راضی شویم. ...
این قشر پزشکان چقدر از خون مردم را بمکند راضی می‌شوند؟!!!
واقعا این قشر فکر کرده‌اند که تافته جدابافته اند و یا مثلا خیلی تخصص و تعهد دارند... تعهد که هیچ!.. روی تخصص و رفتار حرفه‌ای ایشان هم مباحث جدی وجود دارد...
400 هزار دلار؟ چرا حرف بی ربط می زنید؟ من یک پزشک متخصص با 20 سال سابقه کار هستم .تمام عمرم 400 هزار دلار درآمد نداشتم...این حر فها چیه...
جسار تا خودت ...
نه ديگه دكترجان يعني شما در طي 20 سال عمرت يك ميليارد و 360 ميليون تومن نداشتي؟!
ماهي 113 ميليون تومن براي بعضي از متخصصين جراح يا متخصصين زنان و زايمان چيز عجيبي نيست. شما ماشين حساب بردار يه ضرب ساده بكن تازه دلار 3400 حساب كردم مشتري شي!
اینهائیکه تعرفه 6 برابری پیشنهاد میکنند
تازه به دوران رسیده ای هستند که تمام شرف انسانیت و ن به ریال و دلار وابسته هست
اگر ذره ای شرف داشتند نمیگویند یا نمیبینند که خیلی از بیماران حتی به نان شب هم محتاجند و از کجا هزینه هارا تامین کنند واز دید این نامردها زندگی فقط حق میلیاردر های این مملکت هست
و بقیه که شب وروز کار میکنند انسان نیستند 100 رحمت به برده داران عصر حجر
Iran, Islamic Republic of
احسنت
بابا اکثر این پزشکان زحمت کش سطح بالای تهران و مراکز استان خانواده را برای نشر اسلام به کانادا و امریکا و انگلیس فرستاده اند و باید برای حفظ کیان اسلام ماهی چند هزار دلار برایشان بفرستند!!. لطفا بررسی کنید چند نفر از پزشکان بنام و مسئولین رده های مختلف وزارت بهداشت و نظام پزشکی خانواده ها را به غرب فرستاده اند و فقط داارند پول برای بیگانگان ارسال می کنند
خدایا یکی نیست جلوی این پول پرستان رو بگیره. چرا هر کی میاد فقط بنفع پولدارا میشه.
جوان
م
مقصر دولته .اگه مانند سایر کارمندان براشون حقوق تعیین کنند می فهمه چی به چیست
مهدی
به نام خدا
من دانشجوی دکتری رشته برق مخابرات هستم که تمام مقاطع تحصیلی خود را در دانشگاه دولتی معتبر شامل علم و صنعت و شیراز حضور داشته ام. پس از ده سال مطالعه سنگین ترین دروس نهایت کاری که بتوانم بکنم اینست که عضو هیئت علمی دانشگاه شوم با درآمد سالانه حداکثر چهل میلیون تومان. بدون امکان ورود به فعالیت های دلالی زمین و ویلا و دستگاه های دسته دوم پزشکی که متاسفانه امروز جز لاینفک جامعه پزشکی شده و همین امر کیفیت علمی و صحت تشخیص پزشکان و متخصصان پزشکی ایران را بشدت پایین آورده است.
هر چند به عقیده من در جامعه ای که معلمان آن بین 12 تا 20 میلیون حقوق دارند شکاف حقوقی 40 میلیون اساتید دانشگاه هم زیاد است.
آقایان پزشک لطف کنند بگویند که اولا چند واحد تئوری همراه با امتحان کتبی پاس کرده اند. اگر ایشان برای دوره پزشکی دو سال مطالعه میکنند و سپس وارد واحدهای عملی می شوند ما باید 10 سال فقط مطالعه کنیم که بعنوان مثال بتوانیم یک رادار طراحی کنیم. دوره پنج ساله دندانپزشکی که جزو پولسازترین رشته های پزشکی است معادل با کارشناسی ارشد یک رشته مهندسی است که حقوقی بین 2 تا 3 میلیون تومان بطور متوسط در ماه دارد.
لذا خواهشمند است با توجه به سطح پایین علمی تان و سطح بالای درآمدی تان دست بالا را نگیرید.
از آقای روحانی و وزیر محترم بهداشت این انتظار را داریم که اگر قرار است دستمزد پزشک ها را بین المللی کنیم، ابتدا دستمزد معلمان را بین المللی کنید و سپس سطح علمی پزشکان و معیارهای فازغ التحصیلی ایشان را استاندارد سازی نمایند
40 میلیون هم برای استاد زیاده. مگه به خاطر پول رفتید درس خوندید که حالا همه تون میخواهید پولی جبران بشه؟!
طراحی رادار که دکتری نمیخواد. یه گروه متشکل از لیسانس و فوق لیسانس و الته کاردانی با تجهیزات کفایت میکنه. دکتری فقط برای تولید علوم جدید فایده داره.
Latvia
اون موقع کنکور امثال تو یک غل دو غل می کردید اونا درسشون رو می خوندن
ملك تو اين مملكت چنين برابر مي شه!! همين مردم دارن كه بخرن!!!
أرز تو مملكت ان رباب مي شه يك پرايد أشغال ٧ م مي شه ٢٢ ميليون همين مردم دارن كه بخرن و خوب هم مي خرن!!!
انگار....
حمید
United States
...پولی رو از من و دوستام در ستاد ... بالا کشیدند و تموم شد رفت.
Germany
هرج و مرج واظهارنظرهای بی اساس خیلی زیاد شده و هر مسئولی هر چه می خواهد می گوید .
علی
اخر بعضی از این افراد بساز بفروش هم شدند برای اینکه حساب کتاب توکار نیست نه مالیات حساب شده ای بوده هم مطب ها و دارو خانه هاشون را دارند و هم پست ها و درامد دولتی اقایان ریئس دانشگاهند داروخانه دو نبش هم دارند در هر کاری هم مشاالله دخالت می کنند از اطاق عمل گرفته تا ... اینا دیگه برا مملکت هم دل می سوزونند!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتری که میگی 400 هزار دلار دریافت نکردی خواهش فقط یک روز به مطب یکی از همکاران یه سر بزن و جمع و تفریق کن ببین همکاران 400 هزار درآمد دارند به عنوان نمونه پزشکی در بیرجند است که روزی حداقل 80 مریض داره که حداقل ویزیت 18 هزار تومان است ( کسی بوده که 150 هزار تومان هم حق ویزیت شده )
حالا بشین و جمع و تفریق کن دکتر
علی
چقدر هم پزشکان دلسوزند وبخشنده .پس زیرمیزیهای میلیونی را عمه من میگیره
دکتر علی
وقتی سلامت و حفظ جان مردم کاسبکارانه باشد ....
ایمان
France
بسمه تعالی
از اول هم به دولتی که وزرای میلیاردی بکار میبرد بیش از این انتظار نیس که فقط و فقط در جهت منافع سرمایه داری نظر داده بشه,به گرانی های پی در پی چند وقت اخیر توجه کنید,نان و خودرو و تعرفه پزشکی و ...حتی شاهد بودید که زمزمه رفع تحریم ذره ای ارز را بنفع سرمایه دارها کاهش نیافت
حقیقتا من از سایت شما خوشم میومد ولی متوجه میشم که نظرات من رو تایید نمیکنید آخه چرا دلیلش رو نمیدونم نه تهمتی نه انتقادی فقط نظر میذارم نمیخواد این نظر من رو به نمایش بذارید فقط دیگه من نظری در این سایت نمذارم والسلام
یک پرستار
Kuwait
من یک پرستارم که در این مجموعه کار میکنم و در ای سی یوی یکی از بیمارستان های دولتی کار میکنم که شش شهرستان با جمعیت یک میلیون نفری را پوشش میدهیم در حالی ای سی یو ما هفت تخته است اکثرا با نه نفر بیمار مشغول خدمتیم با حقوقی سالانه بیست میلیون در حالی کل بار درمانی بر عهده ماست و همین امسال سه نفر از پرستاران در بخش در حین خدمت سقط کردن و شب کاری ما پنجاه هزار تومنه اما یک پزشک انکال شب کاریش پانصد هزار تومان
Latvia
شما دروغ می گی !!!!
حداقل دریافتی شما ماهی 3 م تومان
ناشناس
بابا ديگه چقدر اين پزشكها خون مردم رامي مكند و...
با توجه به نظرات بالا حقوق كل جامعه را يكسان كنند. بعد ضريب سختي بدهند مثلا كارگر ساعت كاريش كم باشد. خبرنگار جنگي بيشتر،نماينده مجلس چون زياد ميشينه دوبرابر كاركنه .يعني سطح تحصيلات را حذف كنيد اين خيلي خوبه
فقط طبقه زحمتكش نه پزشك نه پرستار نه مخابرات فقط كارگر وكشاورز مطمينم منتشر نمي كنيد
ایرانی
Romania
اصلا باید بگویید به این آقای دکتر که و ظیفه همه مردم ایران این است که صبح تا شب کار کنند و بدهند به شما پزشکان که در سواحل جنوب فرانسه خرج کنید و در خانه های 500 متری بنشینید،بله همه مردم ایران بدهکار شما متخصصان نابغه است!آقای دکتر آشکارا دارید ...
Iran, Islamic Republic of
اگر این آقا واقعاً این حرفو زده باید....
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی این شکم سیرها که هیچ دلسوزی برای قشر ضعیف جامعه ندارن راس کار باشن وضع همینه
به نظر من باید تعرفه ها نصف بشه تا عادلانه بشه
اون کارگری که صبح تا شب عرق میریزه ماهی 600 هزار تومان بگیره رو نمیبینن؟
دولت هم شده طرفدار سرمایه دارا واقعا مایه تاسفه
هادي
امثال اين آقا كه تو برجهاي آنچناني زندگي مي‌كنن و بچه‌هاشون تو آمريكا و انگليس مشغول تحصيلن بايد تقاضاي افزايش چند برابري تعرفه‌هاي پزشكي رو داشته باشن! خب بابا طفلكيا خرج دارن ديگه!!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم متاسفم برای خودم که تو کشوری زندگی میکنم که مسئولینش فقط پشت تریبون واسه خودنمائی دم از عدالت حضرت علی (ع) می زنند و بعد از تریبون...
Iran, Islamic Republic of
در یک شهر کوچک زندگی می کنم به نقل از منشی یک پزشک متخصص عرض می کنم که حتی روزهای پنجشنبه هم از کار می کند و روزانه بطور متوسط 2 میلیون تومن درآمد دارد در ماه به 26 روز ضرب کنید و ببینید چقدر می شود حدود 50 میلیون تومن حالا اکثر مریض هاش طبقه پایین جامعه هستند با درآمدی ماهانه حدود 800 هزار تومان.
آقای دکتر .. حتما این مثل رو شنیدید:«کبک سرش را زیر برف می کنه می گه همه جا امن و امانه».
آریو
Sweden
متاسفانه بخاطر لابیگری گسترده جامعه پزشکی در داخل دولتها و نبود قوانین در کشور برای مقابله با فساد و اختلاس در بین پزشکان این طبقه اجتمای هر روز بیشتر مورد تنفر مردم قرار میگیرد. اگر پزشکان کشور اینطور به خالی کردن جیب مردم ادامه دهند چه بسا که بخاطر نفرت مردم از اینها مورد خشم مردم واقع شوند . این حوادث در جاهای دیگر جهان هم روخ داده است. در کشورهایی مثل فیلیپین، کره جنوبی، پاکستان و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین به خاطر بی تفاوت بودن دولتها در مقابل فساد در جامعه پزشکی مردم خود در خیلی از موارد وارد عمل شده و این جماعت را ادب کرده اند.
با سلام من خودم با مدرک کارشناسی ارشد کارمند وزارت بهداشت هستم و از همان ابتدای طرح در همین سایت و به همکارانم گفتم این وزیر کاری برای مردم نخواهد کرد زیرا ایشان در بازار پزشکی با گرفتن زیر میزی ها کلان معروف بود و برای قانونی کردن این کار دست به کار شد و زیر میزی را تبدیل به رومیزی به شکل قانونی با دست بردن در جیب مردم انجام دادند و اگر ایشان وزیر بهداشت هستند بایدبدانند سلامت از ابتدا با پیشگیری و از بهداشت نشات می گیرد نه با درمان و از انتهای خط کسی که با عدم رعایت بهداشت و عدم پیشگیری بیمار شده دیگر برگرداننده بیمار به شکل اول کاری سخت و پر هزینه و معمولا ناموفق و هزینه کردن در در این راه بیهوده است و اصولا برای داشتن یک جامعه سلام ابتدا باید با آموزش و بهتر زیستن ورزش تغذیه کافی و واکسیناسیون رسیدگی به وضعیت دهان و دندان تامین آب سالم و جلوگیری از آلودگی آب و خاک و هوا با مواد آلاینده و جلوگیری از ورود این آلاینده به هر شکلی به زندگی و پیشگیری از مواردخطر ساز باعث با عث بهبود زندگی در آینده شده و نه اینکه این موارد را فراموش وبا صرف هزینه های هنگفت برای خرید تجهییزات بیمارستانی و افزایش حقوق پزشکان و متخصصین باعث افزایش سلامت مردم شد زیرا پزشکان اصلا هیچ اطلاعی از سلامت و بهداشت و پیشگیری ندارند و نخواهند داشت حتی سرسوزن زیرا یک کاردان بهداشت حداقل 50 واحد درسی در زمینه بهداشت را مطالعه می کند ولی یک پزشک عمومی فقط 7 واحد بهداشت را پاس می کند پس هیچ وقت یک پزشک فردی بهداشتی نخواهد بود و نخواهد شد و نمونه بارز آن خوردن کاهو نشسته و حتی بدون ورقه ورقه کردن برگ کاهو ، کاهو مانند ساندویچ خوردن توسط یکی از پزشکان وزارت بهداشت که جدیدا به عنوان مدیر اجرایی پزشک خانواده معرفی شده
حالا هی ویزیت آقایان را فله ای افزایش دهید . آقا چرا محاسبه نمیکنن همین الان پزشکان متخصص اضافه میگیرند !پس چرا هر سال افزایش ویزیت؟؟؟اگر هم خیلی لازم بود در حد 1-2 دصد افزایش برای آقایان پزشک ارقام میلیونی میشود . پس نظارت بر افزایش تعرفه خیلی جدی است مسئولان توجه کنند.
ح
Norway
قبلاگفته شده بود که درآمدپزشکان ایران ازغرب خیلی بیشتراست حالاچطورآقای مشاوراین اظهارعجیب راکرده ؟ بهتراست وزیرمحترم پاسخ بدهند.