جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳

ترکیه خطاب به روسیه:‌آماده همکاری‌ هستیم

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 457785
مقامات وزارت دفاع ترکیه با وابسته نظامی روسیه در آنکارا دیدار و در خصوص هدف قرار گرفتن سوخو 24 روس‌ها با وی گفت‌وگو کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک روز پس از هدف قرار گرفتن سوخوی 24 روسیه توسط جنگنده‌های ترکیه و سخنان آتشین رجب طیب اردوغان که گویا حالا آرام گرفته، ارتش ترکیه به میدان تحولات وارد شد و ابتدا با وابسته نظامی روسیه گفت‌وگو کردند.
 
بر اساس گزارش سی‌ان‌ان ترک، مقامات نظامی ترکیه با وابسته نظامی روسیه در آنکارا تماس گرفته و در خصوص سقوط جنگنده سوخو 24 مسکو به موشک اف‌16های ترکیه با وی گفت‌وگو کرده‌اند.
 
مقامات نظامی ترکیه در این گفت‌وگو از آمادگی خود برای همکاری با روس‌ها برای روشن شدن جوانب حادثه خبر داده‌اند.
 
نظامیان ترکیه همچنین به فرستاده نظامی مسکو گفته‌اند که ارتش ترکیه برای نجات 2 خلبان این پرنده روس تلاش کرده ولی موفق نشده است.
 
آنگونه که تصاویر نشان می‌دهد، پس از سقوط جنگنده روسیه در منطقه تحت کنترل تروریست‌های تحت حمایت ترکیه، تنها هلیکوپترهای ارتش روسیه وارد عمل شده‌اند که یکی از آنها هم با موشک تاو اهدایی آمریکا منفجر شد و یک تفنگدار دریایی روس کشته شد.
 
اختلاف نظر میان ارتش و دولت ترکیه در دولت مدرن این کشور یعنی سال‌های پس از روی کار آمدن «آتاتورک» چیز جدیدی نیست؛ اختلافی که گهگاه به کودتا هم کشیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بدبختها هنوز هیچی نشده به غلط کردن افتادند

اخه یکی نیست بهش بگه فینگیلی تو که زورت به روسیه نمیرسه واسه چی دیوونگی میکنی هواپیماشو میزنی که الان بخوای ایطوری حقیر بشی
خاک بر سر مقامات احمق ترکیه

واسه رویای عتمانی شدنشون معلوم نیست تا الان چند میلییون نفر رو بدبخت کرده اند
بادبادک ترکیه و اردوغان در حال ترکیدن است.