پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۲۰
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده های لبنی:

دولت مجوز گران شدن ۱۰ درصدی لبنیات را داد

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 430414
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده های لبنی با اشاره به اینکه کارخانجات مجوز افزایش ۱۰ درصدی شیر،ماست و پنیر را از امروز گرفتند گفت: از ۱۲ خردادماه کارخانجات باید شیرخام را ۱۴۴۰ از دامدار خریداری کنند.
دولت مجوز گران شدن ۱۰ درصدی لبنیات را داد
به گزارش جهان، محمدرضا اسماعیلی در گفت و گو با تسنیم، گفت: جلسه ای دیروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان وی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و به ریاست محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور بدون حضور صنف مربوطه برگزار و این افزایش قیمت مصوب شد.

وی با بیان اینکه ما مخالف افزایش قیمت لبنیات بودیم اظهار کرد: پیش از برگزاری جلسه مخالفت خود را اعلام کرده بودیم اما مسئولان توجهی نکردند. این افزایش قیمت به ضرر دامداران و کارخانجات است. چرا که مردم قدرت خریدشان دیگر کفاف افزایش بیشتر را نمی دهد. زمانی که مردم کالا را خریداری نکنند شیر دامدار به فروش نمی‌رسد چرا که کارخانه دیگر تمایلی به تولید ندارد.

اسماعیلی افزود: در این جلسه مصوب شده است که کارخانجات صنایع لبنی شیرخام را به قیمت ۱۴۴۰ تومان از دامدار خریداری کنند و در ازای آن می توانند قیمت شیر،ماست و پنیر را حداکثر ۱۰ درصد افزایش دهند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده های لبنی پاستورریزه ایران افزود:این مصوبه به تمام کارخانجات ابلاغ شده است، قرار بود کارخانه ها شیرخام را از ۱۲خرداد ماه سال جاری ،۱۴۴۰ تومان خریداری کنند اما از امروز مجوز افزایش ۱۰ درصدی را دارند.

اسماعیلی گفت: مصرف شیر در ایران یک سوم سرانه جهانی است ۹۰درصد ایرانیان با کمبود کلسیم و ۸۰درصد آنها با کمبود ویتامین D به عنوان عامل جذب حداکثری کلسیم روبه رو هستند. درحال حاضر که قیمت لبنیات افزایش یافته است پیش بینی می‌شود که فروش لبنیات کاهش یابد.

به گزاش تسنیم، پیش از این رضا باکری،دبیرانجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به اینکه تا پایان خرداد ماه قیمت های جدید لبنیات اعلام خواهد شد، بیان کرده بود: به نظر می‌رسد دولت برای جلوگیری از افزایش نرخ تورم در جامعه فقط با افزایش تک رقمی برخی محصولات غذایی موافقت کند.

وی با بیان اینکه انجمن صنایع لبنی درخواست افزایش ۵ درصدی قیمت محصولات لبنی را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده است، افزود: به احتمال زیاد دولت قبل از آغاز ماه مبارک رمضان این موضوع را بررسی خواهد کرد.

دبیرانجمن صنایع فراورده‌های لبنی ایران در ادامه از عرضه محصولات لبنی با ۱۵ درصد تخفیف در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این تخفیفات در فروشگاه های طرح ضیافت در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تازه گرون شده بود. //...
افزایش قیمت لبنیات تا الان در این دولت هیچ ترمزی نداشته دعا کنید این دولت 4 سال دوم رای نیاره اونوقت نمیدونم چه جوریه که با افزایش قیمت بنزین و گاز و برق خرداد ماه نرخ تورممون زیر 20 درصد بود ضمنا لبنیات از فروردین گرون شده بود البته بعضی تولیدکنندگان از اسفند پارسال گرون کرده بودن از دولت یاد گرفتن دیگه اول اسفند گرانی قبوض داشت دوباره از خرداد یه سری دیگه افزایش قیمت داد
.... خدا ازتون نگذره دق مرگمون کردید... آخه ..
میلاد
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر دیگه ... هر چند وقت یک بار هزینه یکی از اقلام مورد مصرفی مردم باید افزایش نرخ داشته باشه. مثلا تو سال 2-3 بار و یا حتی 4-5 بار
رضا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به قول بعضی ها:
گرون نشده تغییر تعرفه س !!!!!!!!!!!!!
تک نرخی ش کردند...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
حضرات که دستشون تو جیبشون نیست که بفهمند ده درصد گرانی یعنی چی
القصه روزی وروزگاری ما یک پیمانه شیر جوش داشتیم که وقتی یک پاکت پلاستکی شیر به قیمت 1250می خرید یم پرولبالب میشد الان 1450میخریم وانقریب دوتا از شیر پلاستیکی میخریم که همان شیر جوش قدیمی میریزیم حالا نمدانیم پیمانه ما بزرگ شده ویا خداناکرده قیمت شیر رفته بالا که به پیمانه ماهمینقدر شیر میدهند .حلاهم که گران شود باید پیمانه ماهم عوض شود
افزایش قیمت لبنیات از پارسال تا امسال ترمز نداره ؟ چقدر افزایش قیمت بابا ما که دیگه خیلی وقت شیر نمیخوریم یه قالب پنیر باید 4 هزار و 500 تومن باشه 10 درصد دیگه بیاد روش چی میشه یعنی نون پنیرم نباید بخوریم
Romania
دستشون درد نکنه بفکر مستضعفان هستند
نقى از پايتخت ⁉️
ميخواد بگه يه وقت فكر نكنين تواين دوسال هر چيزى ده ها برابر گرون شده يا زبونش لال مردم ديگه هيچ جور توان خريد ندارن !؟
بنده خدا ! ميگه فقط ده در صد گرون ميشه ، چقدر اين دولت
بفرك مردم بى سواته ؟؟؟؟؟!!!!!
نیما راسخ
از سه سال پیش به این طرف لبنیات هر سه ماه یک بار افزایش قیمت داشته است.خدا از عاملین و مسببین اصلی اش نگذرد.آمین.
روحانی مچکرررررررریم!
حالا خوبه میگن مصرف شیرمون یک سوم جهانه، نکنه میخوان مصرف شیر زیاد هم بشه!
دولت نسبتا محترم تدبیر و امید تحویل بگیر...
یار
انشالله خودشان و نه خانواده شان نیز نتوانند استفاده کنند تا بفهمند محروم شدن چه مزه ای دارد
احمدی نِِژاد هر چه بود بفکر مردم مستضعف بود
United States
فقط تحریم لبنیات کارخانه ای و خرید لبنیات سنتی. برای یکبار هم که شده امتحان کنیم. به عمه و عمو و دائی و خاله و هر کسی که میدانید بگید که نخرند.
محمود
با سلام
من دودوره قبل به احمدی نژاد رای دادم واکنون به روحانی ولی خدا وکیلی چه احمدی نژاد باشد چه روحانی گرداندن کشور با درامد سالی ۲۴ میلیاردلار معجزه است.
اگراین دولت برای چهارسال اینده نیز سرکارباشد قول میدهم که دیگر پا برهنه ای در ایران اسلامی نخواهد بود .چون تمامی پابرهنه ها این ولی نعمتان که انقلاب اسلامی نتیجه ایثارگریهای انها میباشد ازشدت گرانی ومسیبت خواهند مرد .این گونه حکومت کردن تخصص نمیخواهد .
ناشناس
به اندازه جیب پولدارها گرون میکنن. اونقدر خرج گرون هست که با این افزایشها شیر تو سبد غذایی ما راهی پیدا نمیکنه.
الف صبا
خودشون که مشکل مالی ندارن که بتونن افراد متوسط وفقیرو درک کنن اصطلاحا زیر زیری قیمتها رو ا فزایش می دن فکر می کنن مردم نمی فهمن