پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

گنبد آهنین رژیم صهیونیستی هک شد

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 372815
هکرهای چینی توانسته‌اند به سیستم‌های رایانه‌ای سه پیمانکار سازنده دفاع موشکی گنبد آهنی راه یابند و از این طریق به اطلاعات این سیستم پدافندی دست یابند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هکرها گفته‌اند که این کار را با راهبری گروهی از نخبگان عملیات سایبری وابسته به ارتش آزادی بخش خلق چین به نام "P.L.A. Unit ۶۱۳۹۸" انجام داده‌اند.

براساس این گزارش ،‌ پایگاه اطلاع‌رسانی آی تی پرو پورتال در این باره نوشت همین گروه در اوایل سال جاری مسئولیت بسیاری از عملیات هکری علیه شرکت‌های آمریکایی را برعهده گرفت و از این رو ایالات متحده پیگیر کیفرخواست پنج عضو این گروه شد.

رخنه در سیستم گنبد آهنی رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ صورت گرفته و منجر به سرقت اطلاعات محرمانه بسیاری از جمله نقشه‌های مربوط به استحکامات این سپر دفاعی به همراه جزییات آن شده است.

گنبد آهنی اسرائیل مشهورترین سیستم دفاع موشکی در دنیاست. این سیستم با ۲۱۰ میلیون دلار توسط شرکت رافائل توسعه یافته است.

این سامانه که به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی فعالیت می‌کند قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

در پی درگیری‌های اخیر این سیستم دفاعی در برابر بیش از ۲۰۰۰ موشک پرتاب شده از سوی فلسطینی‌ها، تنها توانسته یک چهارم آنها را منهدم و خنثی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *