جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

پرونده رشوه‌توتال به برخی‌مقامات‌اسبق‌ایرانی

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 393218
شرکت نفتی توتال فرانسه به دلیل رشوه دادن به مقامات ایرانی در بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی طی روزهای آینده محاکمه خواهد شد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از فرانس۲۴ خبر داد، شرکت نفتی توتال فرانسه به دلیل پرداخت رشوه به برخی مسئولان نفتی ایرانی طی هفته جاری محاکمه خواهد شد.

بر همین اساس این شرکت، برای پرداخت رشوه به مسئولان نفتی ایرانی در ۲۰ سال پیش باید در دادگاه محاکمه شود.

این شرکت نفتی فرانسوی با پرداخت رشوه به برخی مسئولان نفتی ایران در بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی، برخی امتیازات در قراردادهای نفتی ایران را بدست آورده است.

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا، شرکت نفتی توتال در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادی برای بدست آوردن امتیازات توسعه تعدادی از میادین نفتی و گازی ایران به مسئولان نفتی ایرانی رشوه پرداخت کرده است.

سال گذشته نیز شرکت توتال به دلیل اتهامات مشابهی مجبور به پرداخت ۳۹۸ میلیون دلار به عنوان جریمه به مقامات آمریکایی شده بود.

بر همین اساس، کریستوف دو مارژی، مدیر وقت بخش خاورمیانه شرکت توتال باید ماه پیش در دادگاه برای پاسخگویی به اتهامات موجود حاضر می شد.

کریستوف دو مارژی طی چند روز گذشته در یک حادثه هوایی در فرودگاه مسکو جان خود را از دست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اتشالله اسم اقازاده هاي رشوه بگير حرام خوررا افشاكنند ....