جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آنفلونزا دلیل گرانی تخم مرغ است یا بنزین؟

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 425212
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر به دلیل ممنوعیت صادرات ترکیه پس از شیوع آنفلوانزای پرندگان بوده، گفت: افزایش قیمت سوخت بر قیمت تمام شده تخم مرغ تأثیری ندارد.
آنفلونزا دلیل گرانی تخم مرغ است یا بنزین؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا بخشی از افزایش اخیر قیمت تخم‌مرغ ناشی از افزایش قیمت سوخت است، گفت: افزایش قیمت سوخت تأثیر چندانی بر قیمت تمام شده تخم‌مرغ ندارد و افزایش قیمت تخم مرغ ناشی از عدم اجازه کشور ترکیه برای صادرات تخم مرغ در نتیجه شیوع آنفلوانزای پرندگان در این کشور است.

وی افزود: با شیوع آنفلوانزای پرندگان در ترکیه برخی از کشورهای وارد کننده تخم مرغ از این کشور مثل عراق نیاز وارداتی خود را از ایران تأمین می‌کنند و همین موضوع قیمت را افزایش داده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تصریح کرد: مصرف سوخت در تابستان در سالن‌های پرورش مرغ تخم‌گذار زیاد نیست و تأثیر چندانی بر افزایش قیمت تمام شده تخم مرغ ندارد و ممکن است، فقط در چند روز اول جوجه‌ریزی برای سیستم گرمایشی از سوخت استفاده شود.

نبی‌پور شیری اظهار داشت: هنوز محاسبه دقیقی در مورد افزایش قیمت سوخت بر قیمت تمام شده تخم مرغ انجام نداده‌ام، ولی از آنجا که در پرورش مرغ تخم مرغ مصرف سوخت پایین است و در کل دوره پرورش در روزهای محدودی از سوخت برای گرمایش استفاده می‌شود، این افزایش قیمت تأثیر چندانی بر قیمت تمام شده ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: قیمت عرضه هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری بین ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *