جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اولویتهای جدید حج بزودی اعلام می‌شود

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 405214
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به پایان مهلت نام نویسی از زایران حج تمتع سال ۹۴ از اعلام اولویت های جدید نام نویسی در برخی استان های کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و یارت؛ سعید اوحدی در این باره افزود: مهلت نام نویسی در کاروان های حج سال ۹۴ دیروز پایان یافت و حدود۹۱ درصد ظرفیت کاروان های حج تکمیل شد و با توجه به خالی بودن ۹ درصد ظرفیت اعزام، روزهای آینده اولویت های جدید نام نویسی در کاروان های اعلام خواهد شد تا دارندگان فیش های ثبت نام تا ۲۰ اسفند سال ۸۴ برای ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۹ درصد ظرفیت خالی در کاروان های حج ۹۴ وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های خالی در هر استان، اولویت های جدید تا ۲۰ اسفند سال ۸۴ به صورت روز شمار از هفته آینده فراخوان خواهند شد.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: در مرحله نخست، دارندگان فیش های ثبت نام تا ۱۵ اسفند سال ۸۴ برای نام نویسی در کاروان ها فراخوان شده بودند.

کاهش هزینه ۵ درصدی حج سال آینده

اوحدی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی کیفیت اقامت در مکه و مدینه در حج سال ۹۴ خبر داد و گفت: این در حالی است که هزینه سفر به خانه خدا در حج سال آینده چهار تا پنج درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: با مساعدت بانک مرکزی و بانک ملی، قیمت ارز به نرخ سال گذشته محاسبه شد؛ در غیر این صورت هزینه سفر به خانه خدا بابت افزایش قیمت ارز، هفت درصد افزایش می یافت.

اوحدی تعداد هتل های حج تمتع سال ۹۴ در مدینه منوره و مکه مکرمه را حدود ۶۰ هتل اعلام کرد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان، اعزام های حج تمتع ۹۴ از ابتدای شهریور آغاز می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *