جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

انتقاد امام جمعه قم از احمدی نژاد

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 175111
رييس جمهور اگر هم مخالفتي دارد، بايد در خفا مي‌گفتند، نه اينکه در يک نامه رسمي مخالفتشان را بيان کنند!

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت قم از نامه رييس جمهور مبني بر مخالفت با طرح تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها، انتقاد كرد.

آيت‌الله استادي در مراسم بزرگداشت امام جمعه فقيد يزد با اشاره به ويژگي‌هاي روحانيت در تأثيرگذار بودن بر افکار مردم اظهار داشت: روحاني براي اين‌که در ميان مردم تأثيرگذار باشد،‌ بايد همواره خوبي و بدي را بگويد.

وي افزود: روحاني بايد زماني که مشاهده مي‌کند کار خوبي براي اسلام و مردم صورت مي‌گيرد، از آن به خوبي ياد کند و هرگاه ببيند کار بدي صورت گرفت، آن را اعلام نمايد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به نامه رسمي رييس جمهور مبني بر مخالفت با طرح تفکيک جنسيتي، اظهار داشت: پس از مطالعات و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، تصميم گرفته شد که براي کم شدن فساد، دختران و پسران را در دانشگاه‌ها جدا کنند که رييس جمهور در نامه‌اي رسمي نوشته است که اين کار را نکنيد و اين عادلانه نيست!

وي افزود: اينکه رييس جمهور با اين طرح مخالفت مي‌کند، بد است، بنابراين ما بايد اين را بگوييم.

استادي با بيان اينکه مردم از وجود بدحجابي و فساد در جامعه ناراحت هستند، گفت: البته کسي نمي‌خواهد بگويد که فساد زياد است، ‌ولي همين اندازه که در جامعه وجود دارد، در کشوري اسلامي قابل پذيرش نيست.

وي با بيان اينکه تمامي زحمات در جامعه اسلامي براي اين است که مردم پاک باشند، خاطرنشان کرد: همه بايد بدانند که نظام اسلامي بر مسائل فرهنگ استوار است، اگر ما از فرهنگ جا بمانيم و به سوي ماديات برويم، اين درست نيست.

عضو جامعه مدرسين حوزه ادامه داد: رييس جمهور اگر هم مخالفتي دارد، بايد در خفا مي‌گفتند، نه اينکه در يک نامه رسمي مخالفتشان را بيان کنند!

وي درادامه به تبيين ديگر ويژگي‌هاي روحانيت براي تأثيرگذاري بر مردم پرداخت و گفت: روحانيت بايد در خدمت مردم باشد؛ بايد همواره به فکر مردم باشد و اگر ظلمي به آنها وارد شود، از آنها دفاع نمايد.

استادي در خدمت فرهنگ بودن را از ديگر ضروريات روحاني معرفي کرد و گفت: مسائل فرهنگي اسلام و مکتب اهل‌بيت(ع) بايد همواره دغدغه مهم روحاني باشد و از کنار ناهنجاري‌ها و تهاجمات به سادگي نگذرد.

وي افزود: اگر روحانيت به فکر خود و زندگي‌اش باشد و دغدغه امور و مشکلات مردم را نداشته باشد، نمي‌تواند بر مردم تأثيرگذار بوده و خدمت چنداني به اسلام و تشيع کند.

امام جمعه موقت قم اعتدال را از ديگر ويژگي‌هاي يک روحاني معرفي و بيان کرد: روحاني بايد دوست و دشمن را بشناسد و اخلاق اسلامي را انجام دهد و در اين راه دچار افراط و تفريط نشود.

وي گفت: امروز دشمن تلاش زيادي براي ايجاد شکاف ميان مردم با ولايت فقيه، مراجع و روحانيت دارد، در اين شرايط روحانيون بايد با ارتباط صميمي که با مردم برقرار مي‌کنند، از به وجود آمدن شکاف جلوگيري نمايد.

استادي ايجاد اتحاد در ميان مردم را از ديگر وظايف روحانيت برشمرد و ادامه داد: روحاني زماني که در ميان مردم قرار مي‌گيرد، بايد عامل وحدت باشد و آنها را با هم متحد نمايد و اگر ميان مردم اختلافي وجود دارد بايد آن را به دوستي و همدلي تبديل نمايد.

امام جمعه موقت قم گفت: روحاني بايد مراقب باشد تا سخني که مي‌گويد و موضعي که مي‌گيرد،‌ ايجاد تنش نکند. در اين صورت روحاني نمي‌تواند به رسالت خود عمل نمايد.

وي درادامه با بيان اينکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي تمامي اين ويژگي‌ها را دارا بود، تصريح کرد: اين عالم برجسته و پدر بزرگوارشان خدمات زيادي براي مردم و فرهنگ اسلامي داشته و همواره به ياد مردم بودند.

عضو جامعه مدرسين حوزه ادامه داد: اين مرحوم در رفتار خود اعتدال داشت و در موضع‌گيري‌هاي خود هيچ گاه موجب تنش نشد و همواره عامل وحدت بود.

استادي در پايان با قدرداني از حضور گسترده علما و بزرگان حوزه و مردم متدين در مراسم گرامي‌داشت حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي خاطرنشان کرد: آنها تصور مي‌كنند كه مي‌توانند ميان مردم و روحانيت جدايي بياندازند، اما حضور گسترده مردم در چنين مراسم‌هايي آنها را نااميد مي‌کند.

بر اساس گزارش مركز خبر حوزه، در اين مراسم که از سوي جامعه مدرسين، شوراي عالي و مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه برگزار شد، آيات عظام شبيري زنجاني و سبحاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري، حضرات آيات علوي گرگاني و جوادي آملي، اعضاي جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه، مدير و مسئولان حوزه‌هاي علميه و ساير اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این که بعضی روحانی ها فقط خودشان را عقل کل بدانند بدتر است!
Iran, Islamic Republic of
بابا تورو خدا شما کار خودتونو انجام بدید.من با وجود احترام به این اقا خواهش میکنم درکار رئیس جمهور دخالت نکنه.من نمیدونم چرا هر زمان اقای احمدی نژاد حرف میزنه یکی باید موضع گیری کنه.اصلا چرا هر کسی باید به خودش اجازه بده در مورد رئیس جمهور حرف بزنه. همه خودشونو عقل کل میدونن. بابا هر کس تو حوزه خودش کار کنه.
Iran, Islamic Republic of
حرف درستی زده اند اگر رئیس جمهور مخالف این طرح بودند باید مخفیانه به وزرای مربوطه اعلام می کردند نه در نامه ای علنی!
البته شاید این حرف درست باشد که گروه انحرافی می خواهد 13 میلیون رای موسوی را جلب و جذب کند ولی غافل است که 24 میلیون رایی که به احمدی نژاد داده شد به خاطر شعارهای دینی وی بود!
Iran, Islamic Republic of
جالب است رئیس دولت نباید جرات داشته باشد برای وزیرش نامه بنویسد؟؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان مگر نماینده ولی فقیه نیستند, مگر ولی فقیه را بالاتر و فصل الخطاب نمی دانند, پس چگونه است که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری ایشان از تریبون نماز جمعه از اقای احمدی نژاد انتقاد می کنند؟!!!!!!!!!!!!!!!!
باید از رئیش جمهورپرسید چی شده و چه حرفهایی میزنند و چه کارهایی میکنند که بسیاری از متدینین و علما معترض میشوند ؟