پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۶
نکاتی درباره اهمیت آزادسازی "جرف الصخر"

جنوب‌عراق امن شد/دومین پیروزی مهم بعداز آمرلی

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 388115
پیروزی در جرف الصخر مقدمه پیروزی بزرگتر و آزاد سازی منطقه بسیار مهم "الانبار" را فراهم می کند.
جنوب‌عراق امن شد/دومین پیروزی مهم بعداز آمرلی
سرویس بین الملل جهان نيوز: نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی و عشایر در یکی از بارزترین و بزرگ‌ترین عملیات نظامی خود توانست به طور کامل بر شهر "جرف الصخر" و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را از ساختمان‌های شهر پایین کشد.

به گزارش جهان، شهر "جرف الصخر" یک منطقه راهبردی و مهم در شمال استان بابل و جنوب بغداد می باشد.
 
درباره این موفقیت بزرگ نکات ذیل قابل تامل است:
 
الف: پس از آمرلی این دومین موفقیت نظامی است که ناشی از هماهنگی میان همه یگان‌های ارتش عراق، نیروهای مردمی، پلیس فدرال، سازمان اطلاعات و نیروی هوایی بوده است. نکته برجسته در این ماجرا این است که یکبار دیگر نقش پر رنگ گروه های مردمی مشخص شد؛ گروه‌هایی که عمدتا بوسیله سردار سلیمانی هدایت می شوند.

این عملیات اخیر یکبار دیگر جایگاه و کارآمدی نیروهای مردمی عراقی در مبارزه با داعش را به اثبات رساند. به همین دلیل نخست وزیر عراق با بیان اینکه پیروزی در منطقه جرف الصخر تجربه همکاری همه یگان‌های نظامی عراق و نیروهای مردمی را نشان داده است، گفت: "ما می‌خواهیم این تجربه در مناطق دیگر نیز تکرار شود. به اعتقاد کارشناسان دو عملیات اخیر هماهنگی میان نیروهای ارتش عراق و مردمی را به اوج خود رسانده است. این هماهنگی و اراده جدی که دولت عراق برای تکرار تجربه آمرلی  و جرف الصخر پیروزهای جدید در عراق را در آینده نه چندان دور نوید می دهد. "
 
ب: آزاد سازی جرف الصخر به لحاظ امنیتی و نظامی نیز بسیار مورد توجه است. بازپس گیری این شهر مهم به معنای حفظ امنیت جنوب عراق و امن شدن خطوط ارتباطی بغداد با استان های جنوبی است.

از سوی دیگر حساسیت جرف الصخر به این دلیل است که از یک سو به فرودگاه بغداد و از سوی دیگر به فرات میانی و در نهایت به دلیل نزدیکی به کربلای معلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بدین ترتیب توان دولت عراق در برقراری امنیت برای عزاداری در ایام محرم به شدت افزایش پیدا می کند. ضمن اینکه پیروزی در جرف الصخر مقدمه پیروزی بزرگتر و آزاد سازی منطقه بسیار مهم "الانبار" را فراهم می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به امید آمن شدن کل عراق
موصل هم به آمرلی می پیوندد
مجید مجد
انصافا باید قدر ایران و ایرانی رو بدونیم که همه مناطقش امنه خداروشکر
عراق و مخصوصا شهرهای زیارتی این کشور امن باقی می ماند
دوست دارم در کربلای امام حسین باشم
حسین
سلام واقعن هم امن بودن کشورموهم به فکر بودن کشور برای اربعین و ایرانی ها که میرن کربلا امنتیتشون تامین بشه زنده باد ایران وخداوند طول عمر به رهبر و عمر طولانی به ژنرال حاج قاسم سلیمانی بدهد همه ما قاسم سلیمانی باشیم انشالله