سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۷
۷۸
فضیلت سخنان هاشمی برای همسر امام(ره) چه بود؟

چرا هاشمی می‌خواهد شکست‌های پی در پی خود را از جیب دیگران هزینه کند؟

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 418319
طرح عمومی این سخنان، چه فضیلتی برای همسر امام در اذهان عمومی رقم می زند؟ آیا دعوت از هاشمی برای حضور در انتخاباتی که در آن پاسخ منفی قاطعی از مردم دریافت کرد، یک حسن اخلاقی یا فضیلت سیاسی است که در پاسداشت آن مرحومه طرح می شود؟
چرا هاشمی می‌خواهد شکست‌های پی در پی خود را از جیب دیگران هزینه کند؟
به گزارش جهان، در حالی که هفته گذشته فضای سیاسی-اجتماعی کشور متاثر از موج اعلام انزجار عمومی مردم نسبت به دو حادثه تجاوز حکومت آل سعود به یمن و نیز تعرض ماموران این حکومت به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی طی اظهاراتی در همایش بانوی انقلاب که به پاسداشت همسر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شده بود، خط خبری متفاوتی را در رسانه های همسو و مرتبط با خود رقم زد.

هاشمی در این همایش ضمن بیان فضایل مرحومه ثقفی، تصریح کرد:«در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم؛ همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام(ره) سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»

طرح این اظهارات از جانب آقای هاشمی که در بطن خود تعریض به سایر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم را داشت،واکنش هایی را برانگیخت و برخی رسانه ها و چهره های سیاسی ضمن تشکیک در اصالت خاطره هاشمی رفسنجانی، از این که وی برای تایید مواضع و افعال سیاسی خود معمولاً به چهره های درگذشته و متوفّی استناد می کند، انتقاد کردند.

این انتقادات، پیامد دیگری داشت و آن، به صحنه آمدن برخی فرزندزادگان حضرت امام(ره) برای تایید سخنان منسوب به مرحومه ثقفی از زبان هاشمی رفسنجانی بود. اگرچه حقیقتاً در شرایطی که کشور و افکار عمومی مسائل بسیار مهم تری است،پرداختن به اظهارات و خاطره گویی های شاذ آقای هاشمی رفسنجانی- که دیگر شکل ملالت باری به خود گرفته- چندان روا نیست اما نظر به این که در این موارد به نوعی پای حضرت امام خمینی یا منسوبین به ایشان به میان می آید، طرح نکاتی ضروری است:

۱- آیت الله هاشمی رفسنجانی، نیک می‌داند که حفظ حرمت بیت امام(ه) برای همگان ضروری است اما متاسفانه وی با سخنان اخیر خود، این بیت مکرم را برای فعالیت‌های سیاسی خود هزینه می‌کند و پل عبور موقت خود از بزنگاه‌ها قرار می‌دهد. پرسش اینجاست اگر فرض کنیم که همسر مکرمه حضرت امام(ره) جملات فوق الذکر را در یک جلسه خصوصی خطاب به آقای هاشمی گفته باشد، طرح عمومی این سخنان، چه فضیلتی برای همسر امام در اذهان عمومی رقم می زند؟ آیا دعوت از هاشمی برای حضور در انتخابات، یک حسن اخلاقی یا فضیلت سیاسی والایی است که در پاسداشت آن مرحومه علنی می شود؟

در انتخابات سال ۸۴ دولت برگزار کننده انتخابات دولت اصلاحات بود و وزیر کشور و وزیر اطلاعات آن دولت - آقایان موسوی لاری و یونسی- صراحتاً آن انتخابات را سالمترین انتخابات خواندند. فلذا آقای هاشمی نمی تواند شکست سنگین خود در آن آزمون ملی را به گردن توهماتی از جنس سال ۸۸ بیندازد.


بر این اساس، چندین سال پس از فوت خانم ثقفی- که حالا هم در عالم مادی حضور ندارند تا درباره مواضع خود شهادت دهند- ادعای اینکه همسر امام چنین جمله‌ای خطاب به هاشمی گفته است آیا غیر از آن است که آن بانوی مکرمه را طرفدار جریان و جناح سیاسی خاصی نشان می‌دهد؟

برخی نوه های امام(ره) که بدون ملاحظه جایگاه ارزنده بیت رهبر کبیر انقلاب، برای تایید و توجیه اظهارات آقای هاشمی به صحنه آمده اند آیا به این نکته دقت کرده اند با توجه به اینکه آقای هاشمی در سوم تیر ۸۴ با «نه» قاطع مردم روبرو شد، انداختن بار مسئولیت کاندیداتوری وی بر شانه همسر حضرت امام(ره)، آن «نه» تاریخی به هاشمی را متوجه بیت امام(ره) می کند؟


به راستی اصرار بر این که اکثریت مردم در انتخابات ۸۴ نظری متفاوت با همسر و بیت امام (ره) داشته‌اند و آن را پای صندوق رای ابراز کرده‌اند، چه فضیلتی برای ایشان رقم می زند؟

۲- نکته بعدی آن است که آقای هاشمی رویه «توپ در زمین دیگران انداختن» و «فرار به جلو » را عادت خود قرار داده و هر روزنه‌ و کورسویی را برای نشان دادن رفتارهای ناموزون سیاسی، بدون استفاده رها نمی‌کند. هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری نیز ۹۲ از درخواست‌های بیشمار علما، مراجع قم و نجف و... برای حضورش در صحنه و کاندیداتوری سخن گفت.

احتمالاً چندی بعد نیز کاندیدا شدن در انتخابات اخیر مجلس خبرگان و عدم اعتماد خبرگان والای ملت به خویش را نیز به گردن اشخاص موجه دیگری خواهد انداخت. سؤال مهم و اساسی این است که چرا آقای هاشمی شکست های پی در پی خود در صحنه انتخابات‌های گوناگون را می‌خواهد از جیب دیگران هزینه کند؟

آیا بهتر نیست آیت الله هاشمی به جای قراردادن چهره های موجه در برابر رای مردم، اندکی به این موضوع نیز بیندیشد که احتمالاً رفتار و مواضع خود وی - که متاسفانه طی سال های اخیر با مواضع و رفتار سیاسی هاشمی دهه ۶۰ و حتی ۷۰ فاصله فراوانی دارد- باعث رویگردانی مردم و خبرگان از وی شده به گونه ای که در انتخابات مختلف این گونه با ناکامی و شکست مواجه می شود؟


۳- نکته حائز اهمیت بعدی درباره اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی، این است که با وجود آنکه همسر مکرمه حضرت امام دارای جایگاه ارزشمندی بوده و حرمت بالایی برای همگان دارند اما نمی توان این انتساب را جایگاه را همتراز حضرت امام قرار داد و آن را دستاویزی برای مقاصد سیاسی قرار داد.

علی القاعده منویات حضرت امام(ره) حجت و سند برای همه پیروان و دلبستگان بدان حکیم راحل است اما این حجیت، علی القاعده قابل تعمیم به منسوبین و نزدیکان نسبی ایشان - با همه شان و احترام - نیست. آقای هاشمی ظاهراً فراموش کرده اند که امام(ه) حتی به حاج احمدآقای عزیز نیز اجازه ورود به فعالیت‌های سیاسی و اجرایی را نمی داد و اصولا با حضور اعضای خانواده خود در عرصه سیاسی مخالفت می کردند تا کسی نتواند از این انتسابات سوء استفاده کند. کمااینکه بنی صدر مخلوع نیز نتوانست از این روزنه و ادعای نزدیکی به منسوبان امام(ره) موفقیتی کسب نماید.

علی ایحال، اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی تنها به اعتبار بیت امام لطمه وارد می‌کند و مرهمی برای جبران شکست‌های ایشان از طریق استفاده از بیت امام وجود ندارد. ماحصل زندگی سیاسی و حیات مبارک حضرت امام نشان می دهد که تنها سخن ایشان حجت شرعی است و انتساب برخی موارد به بیت ایشان، اندک ظرفیت باقی مانده هاشمی را نیز از بین خواهد برد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مونا موسوی
Iran, Islamic Republic of
جیب؟؟؟ شیب؟؟؟ بام؟؟؟ شیب؟؟؟شیب؟؟؟
مجید مجد
United States
کی بود کی بود من نبودم
عالی عالی بود حرف دل ملت بود. ملت با گرانی به سختی زندگی می کنند آنوقت عده ای حرفهایی را به میان می کشند که ارزش حتی شنیدنش را هم ندارد.
بابا اینقدر جدی نگیرید...
تاييد اعتبار هاشمي شما را عصباني كرده است
United States
اعتبار هاشمي????????????????
مجید
من قبلا آقای هاشمی رو خیلی خیلی دوست داشتم ولی اظهارت اخیر وی که حاکی از استدلالات غلط و ... ایشان می باشد، باعث شد که علاقه ام به وی خیلی کم بشه.
مجید
آقای هاشمی خودتون رو خیلی خراب کردید!! دیگه بس کنید. محبوبیت خودتون رو به شدت از دست داددید!
احسان
شما یا مزدور هاشمی هستید یا عقده هاشمی دارید واز این دو حال خارج نیست . این ره که می روید به ترکستان است از نمد هاشمی چیزی به شما نمی مالد!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه آقای هاشمی،دخلش را، خرج کرده، و حالا از دیگران مایه میذاره!!
درود بر هاشمی یار باوفای امام وستون وشناسنامه انقلاب هاشمی متشکریم.
یه بیسواد
Iran, Islamic Republic of
شناسنامه انقلاب شهدا هستند . کسانی واسه این مملکت خون دادن . خدمات زیادی کردن ولی صرف اینکه زندانی بودن ایشون که نمیشه گفت شناسنامه انقلاب ...
Iran, Islamic Republic of
والا اين دين داري كه ما از شما ديديم پاي دنيا وسط بياد از رو شهدا هم رد ميشيد
چغوک
ستون نه عزیزم استوانه بیشتر میاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست ۰۰۰ افتاد . این است شناسنامه انقلاب
چون که زیرا...
Iran, Islamic Republic of
هاشمي محبوب ملت و خاندان مكرم و معزز امام
United States
از کی تا حالا؟
موسی
کدوم ملت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روی ما که حساب نکنید.........
Iran, Islamic Republic of
خوب توجه کنید :ایشاان تصریح کرده:«در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم" یعنی یک موی ایشان فقط راضی نبوده و بقیه موها راضی بوده اند !!!!!!!!l
اگر در انتخابات سال 92 کاندیدا نمیشد شاید ادعای ایشان در مورد تمایل نداشتن به انتخابات 84 را باور میکردیم !
Iran, Islamic Republic of
حضرت آيت الله هاشمي امين امام و خاندانش ميباشند
رفسنجانی لااا مچکریم!
متاسفم جناب هاشمی
United States
برای خودت متاسف باش
Iran, Islamic Republic of
در مورد بند 4 با شما موافقم همانطور که در حال حاضر هم حجت فقط کلام رهبری معظم انقلاب است نه کس دیگر ....
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه افرادی که درآن جلسه بودند از جمله دختر حضرت امام(ره) همه نقل قول آیت الله را تائید کردند ها!
...
مثلا کجاتایید کردند؟!
یاشار
شمانگران رای آقای هاشمی بین مردم نباشید ...
United States
دلواپسم
طی سالهای اخیر آقای هاشمی سعی داشت به افکار عمومی القاکند که در تمامی مسائل حساس انقلاب (پیروزی ها) او بوه که خواسته هایش را به حضرت امام می قبولانده اما در این "شکست"مدعی میشود که حتی یک موی بدنش هم راضی نبوده از همسر حضرت امام که هرگزادعای دخالت در مسائل سیاسی نداشته است پیروی کرده است !!!؟
احتملا در سالهای بعد آقای هاشمی متوسل به خواب و دستور گرفتن از بزرگان از آن طریق خواهد شد !
محبوبیت روز افزون پدر ملت جناب هاشمی رفسنجانی ...
توهم نزن
France
کدو ملت
Iran, Islamic Republic of
كدام شكست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان كه دولت وايشان و جناح عتدال ايشان راس است
ایشون که گفت ربطی به دولت نداره. ...
United States
سال 84
Iran, Islamic Republic of
یعنی شکست و عقده گشایی...
محمد جواد اسکافی
با سلام مدتها ست که می نویسم و درج نمی شود. شما را بخدا جواب دهید. آیا فقط آقای هاشمی باید برای خاطراتش سند بیاورد؟ ...
همین؟! اینکه جوابش سخت نیست. همه باید سند بیارن. منتهی شخصی که در امتحاب رفوزه شده و فتنه کرده، اصلاً حرفاش سندیت نداره. به هر ص.تر فرق هست بین مؤمن و غیر مؤمن.
Iran, Islamic Republic of
اقا محمد جواب جهان نيوز به شدت سانسور ميكنه مطمعن باشيد به تعدا نظر هاي مخالفي كه منفي دادن كامنت گذاشته ميشه حالا شما بشمار ببين چند تاش منتشر شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگه رای نداره و مردم خواهان هاشمی نیستند...
اگر پی در پی شکست میخورد پس چرا جناب شریعتمداری عصبانی است ...
آخه ... نمیره
Romania
جهان چکار کنیم که مطلبی از .هاشمی رفسنجانی ننویسید ...
زرششششک! مینویسه تا چشمت در بیاد نوکر
Iran, Islamic Republic of
جهان نميتونه ننويسه حتي يك روز هم نشده ننويسه عليه ايت الله اين پروژه روزانه اشه
همين عمق عقده و شكست اين طيف رو از هاشمي ميرسونه
Iran, Islamic Republic of
دروغ و تهمت ....
United States
آها داری می فهمی
Iran, Islamic Republic of
چه شکستی؟

دولت فعلی دولت ایشان هست همه این می دونند و اظهر من الشمس است.
ربطی به ایشان ندارد دولت. روحانی گفت مستقل هستم و مردم بهش رأی دادند. این رو همه کهکشان شنیدند.
به نظر میرسد خاطره گویی برخی در این روزهای حساس برای انحراف افکار عمومی از دادگاه تجدید نظر آقازاده و مذاکرات مهم هسته ای میباشد .
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
امان از بی تدبیری و عدم تفکر در حرف زدن
United States
همه چی رو می سوزونه
مجيد
United States
آقاي هاشمي در بين مردم محبوبيتي نداري حالا هركه مي خواهد شما را تاييد كند .اثري ندارد
این خاطرات برای امثال شما ملالت آور است. نه برای ملت چرا که رسوایی عده زیادی از تازه بدوران رسیده ها را بدنبال دارد
بصیر
نگو خاطرات بهتر است بگویی ت...
United States
خاطرات خاطره
مطلب خوبی بود...
شما گمان مکنید که هاشمی شکست های پی در پی خورده است !!! ...
Iran, Islamic Republic of
كدام نه كدام شكست ما كه مقايسه ميكنيم كارهاي ايشان همه موفقيت بوده استو كارهاي شما شكست؟
کدام موفقیت؟...
پیرمردها غالبا دلشان به همین خاطره گویی و داستان گوییها خوشه....
بیت امام که صداقت خاطرات هاشمی رو تایید کرد پس ساکت بشید!!!
بصیر
ما به وصیت امام رضوان الله نوشته ی وسخن سید حمید روحانی را قبول داریم نه تایید بیت حضرت امام را
مگه بیت امام ملاک تأییده؟! بیت امام میشه خانواده درجه یک، دو، و سه امام. ملاک تأیید امام، خود شخصیت و گفتار امام هست. یک ملت امام را میشناسند. حالا 4 تا بچه ناخلف که نمیتونند بپیچونند!
جواد
گویا جهان نیوز اگر روزی یک مطلب علیه هاشمی نگذارد روزش شبش نمی شود....
تو مزدت رو بگیر بادمجون دور قاب چین
Iran, Islamic Republic of
منظرتون همون جهان نيوز است ديگه اخوي...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
... تو فتنه 88 ضايع شد...
عین الله
.... از اسم هاشمی میترسند !!
... پول که داره، آدم هم داره...
غيرت دينى و ملى چطور ؟؟؟
حرس قدرت ومال دنيا چطور ؟؟؟
هاشمی دقت کن!
علی
نمیدونم چرا این فرمایش امام فراموش شده که:
"میزان حال فعلی افراد است"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سیدو
بابا اینقدر هاشمی هاشمی نکنید تاایشان دیگه از این حرفها نزنه زیرا هدف وی مطرح شدن هرچه بیشتره یه حرف نادرست می زنه نا چالش ایجاد بشه برای چند روز جنگ کامنتها خوراک درست میکنه میدونید چقدر اسم هاشمی تکرار میشه وایشون چقدر خوشحال میشه
Iran, Islamic Republic of
شما نفهمیدی....از خدا طلب فهم کنید
مجید
بعضیا یه جوری میگن بیت حضرت امام که انگار اهل بیت پیامبرن و هرچی گفتن حجته....آقای هاشمی که پسرش اینهمه اختلاس و فساد داره اونو در آغوش میگیره...خاطره های عجیب از امام تعریف میکنه بی سند و مدرک که مثلا امام معتقد به حذف شعار مرگ بر امریکا بود...اگه آقای هاشمی پیرو امام بود باید مثل اون امام ساده زیست باشه....هی اصرار به رابطه با غرب و عربستان داره که امام درباره آل سعود گفت:اگر از امریکا و اسرائیل و صدام بگذریم از آل سعود نمیگذریم(صحیفه نور) و درباره امریکاهم گفت: استکبار جهانی/ام الفساد قرن/تروریست بالذات/شیطان بزرگ(سخنرانیهای مختلف)