جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳۰
۱۶۳

اهانت به «مادر امام زمان» در کتابی با مجوز وزارت ارشاد! +واکنش ناشر

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 371618
وزارت ارشاد در ادامه عملکرد شگفت آور خود به کتابی مجوز داده است که صریحا به «مادر امام زمان(عج)» اهانت کرده است.
اهانت به «مادر امام زمان» در کتابی با مجوز وزارت ارشاد! +واکنش ناشر
به گزارش جهان، نام این کتاب «دوازدهم» است که داستان آن از زبان یک نویسنده که مدرس فیلم نامه نویسی است، روایت می شود. دوست تهیه کننده نویسنده به او پیشنهاد نگارش فیلم نامه ای با موضوع حضرت ولی عصر(عج) را می دهد و اغلب فصل های این کتاب، درخصوص مسایل و ماجراهای مربوط به مراودات نویسنده، دوست تهیه کننده و شاگردان کلاس نویسندگی او و یا تمرین برای نگارش فیلم نامه می گذارد.

بخش های دیگری از کتاب هم که به عنوان مثال کار تحقیقی شاگردان نویسنده است، زمان شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و ماجراهای جعفر کذاب و رفتار خلیفه وقت را روایت می کند و در لابه لای کتاب چند مورد از تشرفات تاریخی به حضور حضرت ولی عصر و هم چنین یکی دو مورد تشرف اعضای کلاس نویسندگی ذکر می شود.

اما آنچه در این کتاب اعجاب آور است، اهانت ها و جسارت های آن به بانو ملیکا خاتون مادر بزرگوار حضرت صاحب الزمان(ع) و شگفت تر از آن، مجوز وزارت ارشاد به این کتاب است. منتقدان رویکرد جدید وزارت ارشاد گرچه انتقادات اساسی به عملکرد وزیر و مدیرانش دارند اما شاید هرگز گمان نمی کردند این رویه به جایی ختم شود که توهین به مادر امام عصر از ارشاد مجوز بگیرد.

و تازه این همه در حالی است که این "گل" هنوز به سبزه آراسته نشده و طبق خواسته وزیر ارشاد هنوز ممیزی به ناشران واگذار نشده است!

جهان نيوز با عذرخواهی از مخاطبان محترم، از انتشار متون این کتاب به علت جسارت بیشرمانه نویسنده به ساحت مادر امام زمان (عج) معذور است.


در پی حواشی به وجود آمده در خصوص کتاب "دوازدهم" نوشته علی موذنی، انتشارات عصر داستان، وابسته به بنیاد ادبیات داستانی با انتشار بیانیه ای به ارائه برخی توضیحات در این خصوص پرداخت.
توجیه انتشارات کتاب "دوازدهم" و عذرخواهی دیرهنگام
به گزارش «نسیم»، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

انتشارات «عصرداستان» نکاتی درباره انتشار کتاب «دوازدهم» جهت تنویر افکار عمومی در قالب اطلاعیه‌ای در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد:

۱) علی مؤذنی سال‌هاست در حوزه ادبیات داستانی دینی و دفاع مقدس و انقلاب قلم می‌زند و بیشترین آثار مقبول او در این دو حوزه بوده است. «حضور»، «ملاقات در شب آفتابی» و «مأمور» تنها عناوینی از کتاب‌های اوست که مقبولیت مستمر آن طی سال‌ها نشان از رویکرد ریشه‌دوانده‌ و متقن این نویسنده نسبت به ارز‌ش‌های پیدا و پنهان مذهبی و انسانی دارد: آن طور که داستان «قاصدک» راه به کتاب‌های درسی یافته و دیگر آثار هم بارها مورد تمجید و تشویق قرار گرفته است.معرفت و ارادت نویسنده به قداست آن چه می‌نویسد نیز در داستان «دوازدهم» روشن و آشکار است.

۲) کتاب «دوازدهم» در فاصله کوتاه رونمایی تاکنون، توفیقات مختلفی را چه در میان اهل فن دین و داستان و چه منتقدان رسانه‌ای از آن خود کرده است: در دهمین همایش دکترین مهدویت که خردادماه با حضور آیت‌ا... آملی لاریجانی، آیت‌ا... ری‌شهری و تعدادی از صاحبنظران دینی و مسئولان فرهنگی کشور برگزار شد، نویسنده رمان «دوازدهم» لوح تقدیر مهدی‌یاوران در حوزه داستان را دریافت کرد که این خود گواه مقبولیت این اثر از دیدگاه اصحاب دین و فقه است. از سوی دیگر «رمانی که در زمان غیبت نوشته شده اما سرتاسر حضور است»(رجانیوز)،«تجربه‌ای تازه در رمان مذهبی» (فارس) و «رمان دوازدهم، ادای دینی به موعود امم(عج)» (روزنامه جمهوری اسلامی) تنها نمونه‌ای از تیتر مطالبی است که در رسانه‌های مختلف در این مدت درباره این اثر منتشر شده است.

۳) آن چه در انتشارات «عصرداستان» مبنای خروجی گرفتن از یک کتاب قرار می‌گیرد، دقت شورای آفرینش داستانی این انتشارات و همکارانی است که علاوه بر اصول و فروع داستان، صاحب اطلاع و ذوق‌اند و نسبت به مسائل اخلاقی و دینی حساسیت دارند. در مورد رمان «دوازدهم»پشتوانه‌ی کارشناسی و مشورت حجت‌الاسلام سیدمجید پورطباطبایی (کارشناس مذهبی در حوزه داستان) و همچنین نظرات کارشناسی آقایان جهانگیر خسروشاهی (نویسنده و مشاور فرهنگی) وفیروز زنوزی جلالی (نویسنده و منتقد ادبی)اطمینان‌بخش انتشار این اثر بوده است. و البته ناگفته پیداست که هیچ اثر خلاقه‌ای از امکان اشتباه مبرّا نیست.

۴) طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط عصرداستان، نسخه ای که از کتاب مذکور منتشر شده با نسخه نهایی که برای اخذ مجوز به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ارائه شده است در مواردی خاص (که البته قابل‌اعتنا بوده) تفاوت دارد و این موضوع تاکنون برای این انتشارات هم مشخص نبود. هرچند این اتفاق توجیه‌ناپذیر است اما همزمانی انتشار «دوازدهم» با ایام پرمشغله نمایشگاه کتاب باعث اشتباه فنی در خروجی گرفتن از فایل نهایی شده است. بدیهی است نسخه‌ای که از این پس در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت نسخه نهایی و مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. ضمناً عصرداستان از بابت این اشتباه از خوانندگان و همچنین دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پوزش می‌طلبد.

۵) «عصرداستان» منت‌دار توجه فنی با نگاه ارزشی همکاران رسانه‌ای به حوزه ادبیات داستانی است، چرا که بخش اعظم تلاش این انتشارات نوپا، در مرکز توجه قرار دادن اهمیت داستان و اثرگذاری آن در بین عام و خاص بوده و هست..
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حران
Iran, Islamic Republic of
بخشی از بند "م" وصیت‌نامه سیاسی - الهی حضرت روح الله:

"…اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهورو روسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هرزمان ، آن است که نگذارند این دستگاههای خبری و مطبوعات و مجله ها ازاسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن ، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است . و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است . و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است . و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکورنمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند…"
وزارت ارشاد دوران ریاست جمهوری روحانی تا حالا آدم و یاد وزارت ارشاد دوره خاتمی میندازه ...
امثال سایت جهان و شما یاد دوره خاتمی می افتید. وگرنه آدمهای منصف یاد دوره احمدی نژآد هم می افتند. توهین به شخص پیامبر که یادتون نرفته؟
و لعنه الله علی القوم الظالمین
گمنام
ولعنه خدا برکسانی که منفی میدن
طوری این خبر را نوشته اید که انگار وزیر ارشاد و آقای رویس جمهور با یکدیگر کل کتاب را خوانده اند، بعد دستور مستقیم چاپ را داده اند. از این اتفاقات در دولت های مختلف افتاده، از هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد تا دولت آقای روحانی. ولیهیچکدام از این عزیزان مقصر نیستند.
ali
واقعا متاسفم .توی کشور امام زمان به مادرامام زمان اینجوری توهین میشه....
کدوم توهین؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
تو میذاری کسی راجع به ناموس خودت اینجوری بنویسه باغیرت!
برادر گلم! شما یکبار کتاب را کامل بخون. متوجه میشی.
سید
شما و فرهنگتان اگر این مزعبلات و مستهجنات را توهین نمیدانید تقدیم خودتان باد !
مصطفیایف
آقا سید

بگو چه توهینی؟ توضیح بده. اعلامیه نخون. بگو تا همه بدونند چه توهینی شده.

مگر اینکه شما هم قضاوت خودتون رو نه بر مبنای مطالعه شخصی بلکه بر اساس خبر جهان کرده باشید.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
منم واقعا متوجه نميشم‌ چه توهيني؟! من اين كتاب و خوندم به نظرم خيلي زيبا و لطيف بود كجا به مادر امام زمان توهين شده من نميدونم!!!
برای شما فقط خس و خاشاک توهین بود
پروانه
Iran, Islamic Republic of
چرا ؟واقعا چرا به همه چي رنگ وبوي سياسي ميدين و فكر ميكنيد مني كه كتاب و خوندم و معتقدم توهيني صورت نگرفته جزو جنبش سبزم؟! از همين حرفتون مشخصه چقدر با علم و احتياط قضاوت ميكنيد!!
محسن
مطالبی که در مورد مادر امام زمان(عج) گفته بود اصلا شرم و حیا رو رعایت نکرده بود ومطالبی که در مورد عمه بزرگوار امام زمان گفته شده بود در شان ایشون نبود .
Iran, Islamic Republic of
خیلی بد تر از این مطالب در مقاتل حضرت امام حسین نوشته شده.

ولی چاپ این دست کتابها (مقاتل) برای رسوا سازی دشمنان اهل بیت هست.نه برای توهین به اهل بیت.

به نظرم مساله خیلی ساده است. ولی برخی از امام عصر و مادرشان هم مایه میگذارند تا وزیر را استیضاح کنند. آیا دیانت ما همان سیاست ماست؟ یا ابزاری در دست سیاست ماست؟
یا صاحب الزمان (عج) از شما عذر می خواهیم که در دوران جمهوری اسلامی و در دولتی که یک روحانی ریاست دولتش را بر عهده دارد کتابی از سیستم وزارت ارشادش خارج می شود که حاوی توهین به مادر گرامی شماست
حسن
همونی که به وقتش شمام باید مثل این ناشرین به حضرت جواب بدید برای نشر وحمایتش
از کجا معلوم که شما نباید جواب بدین؟ بابت بستن بی مورد یک کتاب ارزشمند، و توهین و تهمت به نویسنده بزرگوار آن.

چرا فکر میکنید حضرت در همه حال طرفدار شماست؟
همون توهینی که اگر برای مادر شما اینجا بذار آسمانم را به زمین می دوزی
تو که نمیدونی چه توهینی شده، چطور نوع و جورش رو تعیین کردی؟ اصلا بگو چجوری توهین شده
محمدرضا ساقی
لعنت خدا بر کسانی که به مقدسات قطعی هم رحم نمی‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
خدا بگم چیکارشون کنه
بگو که خدا سایت جهان رو چی کار کنه
یکی از مردم 9 دی
Iran, Islamic Republic of
اعتدال!تدبیر!امید!
ما را ببخش آقا جان بد یاور وشیعه ای شده ایم برای شما
یاور و شیعه که نه
پیش و ارزانی خودما
بد وبالی شدیم ما بر دوش شما!
.
Iran, Islamic Republic of
از کجا فهمیدی این کتاب در این دولت مجوز گرفته توجه داشته باش تاریخ مجوز این کتاب با تاریخ چاپ فرق دارد
Iran, Islamic Republic of
وزارت فرهنگی که وزیر آن به جای رسیدگی به امور فرهنگی در فکر معیشت و اقتصاد وخصوصی سازی و وام بانکی و... باشد معلوم است که از این بهتر نمی شود.
آقا اگر این اعتدال گرایی وتدبیر امور است ما اعتدال وتدبیر نخواهیم باید چه کار کنیم؟!
آیا پیام خرداد 92 این بود؟ مردمی که 70/ درصد بیشتر رای دادند توهین به ساحت قدسی ... این را می خواستند؟!
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه نمایندگان! محترم مجلس اسلامی!
دل خوشی دارید
اکثر نمایندگان وام دار در مجلس مشغول کارهای مهم بالاسری های خودشان می باشند
سید
با توهین به مقدسات می خواهند عظمت و بزرگی خوبان عالم را در نظر ما کم کنند ولی کور خوانده اند
مصطفیالف
توهم توطئه نداشته باش. آقای موذنی سالها بابت رمانهای ارزشمندشان زحمت کشیده اند، در هیچ سایتی هم یک شبه این همه تشکر ندیده بودند.

اما الآن بابت یک اشتباه یک شبه کلی توهین شنیدند.
بهار
باید به مصداق محاربه با این سلمان رشدیهای ایرانی برخوردشود.همه مسئولین مربوطه هم باید محاکمه شوند.شرمنده امام زمانمان شده ایم.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد بهار خانوم شما اين كتاب و خوندي كه اينجوري دو آتيشه نظر ميدي و حكم ارتداد نويسنده رو صادر ميكني؟!
خانم بهار، شما اصلا آقای موذنی رو میشناسید؟ چطور به ایشان نسبت سلمان رشدی میدهید؟ دوستان محترم قبل از قضاوت و اعلام حکم، دو تا کتاب از آقای موذنی بخوانند.
مصطفیالف
Iran, Islamic Republic of
خیلی متاسفم که بدون آگاهی به آقای موذنی نسبت سلمان رشدی را دادی! فردا پس فردا باید جواب بدی
بی شرمی را از حد گذراندند
محمد
کاش این توهین هاش رو با رنگ دیگه مینوشتید چون ما که نفهمیدیم
محمد جواد
Finland
فکر هم نکنم که بفهمی توهین یعنی چی
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله شما مفهوم توهین رو میدنی. بگو چه توهینی شده. توضیح بده، دلیل بیار، و سعی کن حرف ات را ثابت کنی. نه اینکه مثل سایت جهان فقط کلمه توهین رو تکرار کنی.
هنرمند نماها بی کفایتی خود در اندیشه را با کوچه بازاری برخورد کردن با مقدسات جبران میکنند.در وزارت ارشاد را باید تخته کرد.شده وزارت.......
عزیز دلم
موذنی هنرمند نماست؟ کتاب های قبلی اش رو نخوندی؟ ندانسته قضاوت نکن
مصطفیالف
Iran, Islamic Republic of
یعنی سایت جهان هر هنرمندی رو به عنوان توهین کننده معرفی کنه، شما هم بهش نسبت هنرمندنما میدی؟

مسئول محترم تایید این نظر در سایت جهان، لطفا به اطلاع مدیرانت برسون که برای حمله به دولت، اشتباهی دارید نویسنده کتاب رو میزنید. این کار حرامه. حداقل از سابقه نویسنده مینوشتید.
شما تا حالا کتاب خوندی؟ اصلا میدونی کتاب چیه؟ تا حالا یه نمونه کتاب دستت گرفتی؟
خداوند جاده صاف کنان تهاجم فرهنگی به ما را خوار کند.
ان شاالله

اما در نظر داشته باش که آقای موذنی همچین آدمی نیستند
سید
مقصر اصلی همه این جسارتها و تقدس زداییها نمایندگان مچلس شورای اسلامی میباشند که به افراد منحرفی مثل آقای جنتی رای اعتماد داده و آنان را راهی وزارتخانه ها مینمایند
این موضوع اصلا ربطی به وزیر نداره. وزیر هرکس دیگری هم بود این اتفاق محتمل هست.
Iran, Islamic Republic of
وای بر این وزارت ارشاد..وای..
نمیدونم چرا مجلس این آقای فرهنگ رو استیضا نمی کنه؟؟
شما دلتون استیضاح میخواد. این کتاب بهانه است.
....
خاک بر سر من و امثال من که قرار نیست بفهمیم
... لعنت...بر هر کدومتون اگه مقصر بوده باشید
سلام بانوی بزرگوار، خانم نرجس خاتون.
من از خواندن این سطور غرق خجالت و خشم و اندوه شدم. چقدر مظلومید که در کشور شیعه همسایه،‌ خانه و مزارتان را خراب می کنند و اینجا کوردلان پست، به چهره پاک و آفتابی تان خاک می پاشند. ننگشان باد. خانم بزرگوار،‌ همانطور که عده ای از شیعیان جان دادند و از حرمت پاسداری کردند ما هم در مقابل این کوردلان بی غیرت،‌ حتی جانمان را سپر میکنیم و از جسارت و توهین به شما پشیمانشان می کنیم.
یا مهدی
United States
خدا لعنت کنه هر کسی رو که داره به این مملکت و آرمان هاش ظلم می کنه
مجید مجد
United States
اگر این کتاب ممیزی شد مردم برریزن تو خیابونا ساندویچ با طعمه دلمه بخورن
Iran, Islamic Republic of
تو چی میگی از اونور دنیا
امید
شما چرا این توهین‌ها را و منتشر کردین
چطوره سرمون رو مثل کبک زیر برف کنیم وشتر دیدی ندیدی از توهین به مقدسات بگذریم!
سید مرتضی
Iran, Islamic Republic of
اینجور وقتاست که آدم یه مقدار به غریبی ائمه (ع) پی میبره.
عده ای توهین می کنند
سپس: عده ای تایید، عده ای بی تفاوت، عده ای ناراحت، عده ای خشمگین. همین و دیگر هیچ.
واین توهین ها همچنان ادامه دارد...
Iran, Islamic Republic of
و تهمت ها همچنان ادامه دارد.

ادعای توهین، یک تهمت است.
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتشان کنه ...
اگر از روی نادانی نبوده و دشمنی بوده خدا از روی زمین شرشان را کم کنه
این دیگر غیر قابل بخششه....
Iran, Islamic Republic of
توهین اش خیلی وقیحانه است خیلی زشته به نظرم از روی حقارت نوشته شده
افراد حقیر فقط قلمی این چنین دارند
....
آقا جان، تند نرو. آقای موذنی فرد ارزشی هست. این یک اتفاق غیر عمد بوده. شک نکن. کتاب های قبلی آقای موذنی رو خوندید؟
آقا توهین از هر کی سر بزنه زشته چه ارزشی چه ضد ارزشی. چه اصولگرا چه اصلاح طلب. این آقای مؤذنی اگر وجود دارد و قبول دارد اشتباه کرده است مردانه به میدان آمده و بگوید اشتباهم سهوی بوده نیت دیگری داشته ام و پوزش می طلبم. همین
شما حق ندارید بابت یک اشتباه(تازه به فرض توهین) یک فرد را با تمام سابقه اش حقیر بنامید. آنهم کسی در حد اندازه موذنی. ما از اینجور افراد کم داریم.
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما میگید آقای موذنی حق دفاع ندارد. فقط حق پوزش دارد.

شاید ایشان بخواهد از رمان خودش دفاع کند و بتواند ثابت کند که هیچ توهینی صورت نگرفته. پس چرا زود قضاوت میکنید؟

یک سوال: اصلا کتاب را خوانده ای؟
امیر
خدا خیرتون بده که مطلب رو اصلاح کردین و توهین های بی شرمانه نویسنده کتاب رو از مطلبتون حذف کردین.

نویسنده کتاب و مسئولین ارشاد با چه رویی میخوان در محضر حضرت صاحب جواب بدن؟!
در مملکت اما م زمان عج به مادر اون بزرگوار توهین شود؟!!انا لله و انا الیه راجعون
تو هم که کتاب رو نخونده پذیرفتی که توهین بوده.
برادر من انتشار اون مطلب در این سایت مصداق اشاعه منکر است. شما که خوندی خودت رو به اون راه نزن. همون جملات رو اگر به مادر شما نسبت میدادن معلوم نبود چکار می کردید.
مصطفیالف
دلیل نمیشه که آدما نشنیده و ندیده و نخونده قضاوت کنند
مصطفیالف
قشنگ مشخص هست که کتاب رو نخوندی. اصلا به مادر امام عصر عج چیزی نسبت داده نشده. زبان حال دشمنان اهل بیت نوشته شده و جواب آنها هم داده شده است.

اگر کسی واقعه توهین به امام حسن رو روایت کنه و توضیح بده که امام حسن کریمانه برخورد کردند، آیا شما راوی این داستان را لعنت میکنید؟ آیا میگویید مقدسات عرفی سازی شده؟
محمد
لعنت به این کتاب
متاسفم برای وزیر ارشاد ....
یا امام زمان (عج)
شرمنده ایم...
میثم
«جهان نیوز با عذرخواهی از مخاطبان محترم، از انتشار متون این کتاب به علت جسارت بیشرمانه نویسنده به ساحت مادر امام زمان (عج) معذور است. »

شما اصلا اجازه ندارید قضاوتهای شخصی خودتون رو در مورد کتاب بدون ارایه رفرنس به کتاب به مخاطبین تحمیل کنید و صرفا در مورد موضوعی که کیفی هست «خوب است» و «بد است» تنها چیزی باشه که به مخاطب ارایه میکنید
با میثم موافقم. دقیقا داره درست میگه. جهان نیوز خودش خونده، خودش تصمیم گرفته که توهین بوده، به کسی هم نمیگه که چی نوشته تا بقیه هم بتونن قضاوت کنن. بعد یه عده هم که اینجا اصلا تو عمرشون کتاب ندیدند، دارند حکم محاربه واسه نویسنده میزنند. و اصلا ایشون رو نمیشناسند.
سیدعلی
باز شما نخونده ...، قضاوت کردین؟

اون چند سطر از لابلای سطرها برداشته شده و این طور نیست.

....
یقین
اونی که مجوز داده و اونی که کتابو نوشته،هر دو ...
اونی هم که کتاب رو نخونده و تهمت میزنه، با همون دو تا همه با هم . . .
بسیجی
United States
انسان درتعجب ازاعتقادات مردم قضیای عجیبی میبینه ....
حسني
كتاب ديگر اين انتشارات يعني جمجمه ات را قرض بده برادر توهين و إيجاد ترديد در دفاع مقدس بود، براي عصر داستان متأسفيم كه از نويسندگان غير متعهد استفاده مي كند،
آقا یا خانم حسنی.
یه سوال دارم. آقای موذنی متعد نیست؟ چند تا از کتابهاش رو خوندی؟ اصلا میتونی اسم کتابهاش رو ببری؟
کریمی
از علی جنتی بیشتر از این انتظار نیست .... ولی از کسی که او را بعنوان وزیر معرفی و انتخاب کرده چرا !!!!!!!!!!! انتظار جلوگیری از اهانت .......
چه ربطی به وزیر داره؟ انگار وزیر دونه دونه کتاب ها رو خودش مجوز میده
رزمنده
كتاب دوازدهم را نخوانده ام ولي كارنامه نويسنده در كتاب هاي دلاويزتر از سبز، دوستي،نه آبي نه خاكي و .... بسيار درخشان است.او يار سيد اهل قلم بوده است. حال فردا اين كتاب را بخوانيم ان شاء الله يك طرفه به قاضي نرفته باشيم.اگر هم به خطا رفته،به ياريش بشتابيم تا اين نويسنده توانا يار باقي بماند.
آفرین به شما آقای رزمنده. بالاخره یکی رو دیدم که منصف بود. دو تا کتاب هم از آقای موذنی خونده.
باید دست چنین نویسنده ای رو قطع کرد که تا یادش باشه به مادر مولا و سرور ما توهین نکنه
آقا جان تند نرو. هنوز توهین ایشون اثبات نشده. ضمنا آقای موذنی با آن سابقه درخشان، فقط ممکن است که اشتباه کرده باشند. همین. نمیشود دست چنین فردی را که در ایران سه نفر نمیشوند را که قطع کرد. طوری صحبت میکنی که انگار در مورد احمد کسروی است.
چرا نباید انگشتان شما را قطع کرد که بدون آنکه کتاب را خوانده باشی، آنرا متهم میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر منم باید دست امثال شما رو قطع کرد که فضای فرهنگی را با اتهام زنی به فساد میکشید.
باید دست گروه فشار رو قطع کرد. کسانی که از اصل ماجرا خبر ندارند. فقط به آنها گرا داده میشود تا بروند خراب کاری کنند.
سيد
چه توهيني ؟
اين چه نوع اطلاع رسانيه ؟
مشکل اینجاست که دوستان جهان نیوزی ما این دست اخبار را چنان در لفافه و ابهام مطرح می کنند که دل آدم برای ظالم می سوزه تا مظلوم!
و غالبا از سر و ته این دست اخبارشون چیزی عایدت نمیشه الا اینکه خودت بری و تحقیق کنی.
این طوری به جای آگاهی دادن ذهن مخاطب شون رو تخریب می کنن.
مهدی
اگر خودمان جلوی این کار رو گرفتیم که هیچ، و الا ترس از اینست که خدای ناکرده مورد نفرین امام زمان (عج) قرار بگیریم
آقا مهدی،
شما قبل از اینکه جلوی کسی رو بگیری، اول مطمئن شد که مجرم هست. بعدا . . .
پریسا
United States
در قم مهر با علامت اسرائیل پخش میشود در مهد شیعه به مادر امام زمان توهین میشود در کشور ما چه دارد میگذرد ؟ حیرت اور است چه خبره انجا ؟
هنوز توهین اثبات نشده. فقط سایت جهان احساس توهین کرده. این هم موافقان رمان:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930431001017
مصاحبه فارس با عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همین باره تحت عنوان " هیچ هتاکی در رمان دوازدهم صورت نگرفته است" را حتما بخوانید
آقا این مجلس فراموش کرده که حق استیضاح هم داره? یه وزیر دیگه چیکار باید بکنه تا استیضاحش کنن?
ممنون که نیت اصلیتون رو اینجوری افشا می کنید.
عصرداستان
سلام. کاش دوستان جهان نیوز آنقدر تقوا داشتند که اول رمان را بخوانند و بعد اظهار نظر کنند.
....
سلمان
...درست است که کمی حذفیات لازم دارد ولی کسی که کتاب را بخواند می فهمد که اصلا از سر عناد نیست. توصیه می کنم دوستان قبل از اعلام حکم ارتداد و قطع دست نویسنده -اگر اصولا اهل خواند کتاب هستند- کتاب را بخوانند. اینطوری به تقوا نزدیک تر است. والله!
اگر غیر عمدی یه چیزی رو پرت کنه و بخوره توی چشم شما و چشمت بینایی خودش رو از دست بده می گی اشکالی نداره حالا درسته پرت کردن کار اشتباهی هست؟!
چقدر راحت شأن حضرات معصومین رو به حراج میزاریم و نرخ میزنیم که قصدی نداشته و حالا اشکالی نداره!
باید حواسش رو جمع می کرد این خط قرمز قابل عبور که چه عرض کنم قابل نزدیک شدن هم نیست.
شما بزرگوار که نگران تقوا هستی باید بدونی اگه یه نفر به مادر خودت اهانت کنه بی خیال میشی می گی عیبی نداره یا محکم یقه اش رو می گیری؟
وقتی به امام زمان رسید تقوا تون گل می کنه؟!
موافقم
موافقم
فقط می تونم بگم متاسفم! همین...
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعی هستش که دستگاه های حکومتی هم طبق معمول کاری نکنن خود ما خرره طرف رو می جوییم . اما اگر سایت های خبری بخوان با آدرس غلط دادن استفاده ابزاری از مقدسات بکنن کم از اهانت کنندگان به مقدسات ندارن
مرصاد
ضمن محکوم کردن این اقدام بی شرمانه...
مرصاد
یا نظرمو اصلا نذارید یا کامل بذارید لطفا ... این چه وضعیه
Iran, Islamic Republic of
مگه شماها ئي در خصوص كتاب نظر داده ايد آنرا خوانده ايد يا فقط بر اساس نوشته جهان نيوز نظر داد ه ايد
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدومشون نگفته اند که کتاب رو خوندند. هیچ کدوم. فقط فحش کشیدند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
کتاب «دوازدهم» در فاصله کوتاه رونمایی تاکنون، توفیقات مختلفی را چه در میان اهل فن دین و داستان و چه منتقدان رسانه‌ای از آن خود کرده است: در دهمین همایش دکترین مهدویت که خردادماه با حضور آیت‌ا... آملی لاریجانی، آیت‌ا... ری‌شهری و تعدادی از صاحبنظران دینی و مسئولان فرهنگی کشور برگزار شد، نویسنده رمان «دوازدهم» لوح تقدیر مهدی‌یاوران در حوزه داستان را دریافت کرد که این خود گواه مقبولیت این اثر از دیدگاه اصحاب دین و فقه است. از سوی دیگر «رمانی که در زمان غیبت نوشته شده اما سرتاسر حضور است»(رجانیوز)،«تجربه‌ای تازه در رمان مذهبی» (فارس) و «رمان دوازدهم، ادای دینی به موعود امم(عج)» (روزنامه جمهوری اسلامی) تنها نمونه‌ای از تیتر مطالبی است که در رسانه‌های مختلف در این مدت درباره این اثر منتشر شده است.
محسن
در ضمن آیت‌ا... آملی لاریجانی، آیت‌ا... ری‌شهری و تعدادی از صاحبنظران دینی و مسئولان فرهنگی کشور مگه کتابو خوندن که میگن مورد تایید اونا بوده ؟ فقط اونجا بودن دیدن که یکی جایزه گرفته .
باید با این مسئله خیلی جدی برخورد بشه .
مگه آقای وزیر دونه دونه این کتاب ها رو میخونه؟
نخیر احتمالا نخوندن ولی متولیان اون همایش همه از علما و فضلا هستند عمری درس دین خوندن و این مسائل رو خوب می شناسند و لازم نیست شما خودتو اذیت کنی کلا
Iran, Islamic Republic of
....نویسنده ....گذشته ی پاکی ندارد.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
واقعا از امروز نظرم نسبت به جهان نيوز عوض شد و فهميدم (حداقل در مورد اين كتاب) كه خيلي متعصبانه قضاوت مي‌كنيد! آيا درسته كه كتابي به اين زيبايي و لطافت كه آدم سر تا سرش حضور امام و حس ميكنه و با اون اشك ميريزه رو اينجوري به گند بكشيد؟! يه عده افراد هم بخاطر غيرت ديني و البته بدون تحقيق و مطالعه احساساتي بشن و نويسنده رو مرتد بدونن؟! واقعا از اين نوشته هيچ بوي تقوا و خداترسي نمياد! متاسفم و البته از اين به بعد با چشم بازتر مطالبتون و ميخونم!!
پروانه
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي شما كه گذشته يك نفر و اينجوري بدون مدرك مطرح ميكني و از ستار العيوب نميترسي!!
ضمن حمایت از خانم پروانه،

دیده بودم که گروه های روشنفکری آقای موذنی را بزنند. ندیده بودم که حزب اللهی ها نیز ایشان را بزنند.

فقط محض یادآوری، همین حزب اللهی ها با شهید آوینی چه ها که نکردند.
مصطفیالف
به نظر میرسد که این اتفاق فقط یک تسویه حساب با آقای موذنی است. احتمالا پای حسادت هم در میان است.

کجای رمان توهین آمیز است. بگویید. کجای سابقه آقای موذنی ناپاک است. بگویید.

شما فقط اتهامات را بلند بلند تکرار میکنید و از اعلام مرجع و منبع و ارائه دلیل دوری میکنید.

نظر من هم کلا نسبت به جهان نیوز عوض شد
سر پل صراط این اتهامتو چجوری جواب می دی؟! میگی آقای سرشار بهم گفته؟ شاید فرشتگان خدا بهت بگن آقای سرشار خودش بیاد فعلا ببینیم کی هست و چیکاره هست؟!
به نظر من نویسنده، حس حسادت خیلی ها را برانگیخته. نویسنده حسود دارد.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
من اين كتاب و خوندم ميشه بگيد كجا به مادر امام زمان(عج) اهانت شده؟
از اینکه یک نفر که کتاب رو خونده و داره نظر میشده خوشحالم
محمد الهیان
من این کتاب را خوانده ام هیچ اهانتی نشده بیخودشلوغ نکنید خلیفه زمان و مشاورش که مخالف امام زمان و طرفدار جعفر کذاب هستند چند جا به مادر امام اهانت می کنند قطعا قرار نیست دشمن تصدق امام برود یعنی اگر ما در منبرهایمان بگوییم به قوم یزید به امام حسین چه اهانت هایی کردند یعنی ما در آن روضه به امام حسین اهانت کرده ایم ؟ شما مومنیدکه دارید قضاوت می کنید ؟ شخصیت بد داستان و تاریخ باید تصدق بانو ملیکا برود مگر ؟ متاسفم برای این همه عامی گری دین ندارید لااقل آزاده باشید یک جوری حرف می زنید معلوم می شوم نه از ادبیات سر رشته دارید نه تاریخ می دانید نه عدالت خدا به فریادمان برسد
مصطفیالف
آفرین. امیدوارم جهان نیوز جواب داشته باشه.
مصطفیالف
Iran, Islamic Republic of
آقای علی موذنی نویسنده انقلابی و فرهنگی است و سابقا برای رمانهای خوبشان لقب خادم القرآن را دریافت کرده اند.
احتمالا سایت جهان دچار سو تفاهم شده است.
محمد
ما این نویسنده انقلابی و حزب اللهی را می شناسیم.

سایت جهان اگر راست میگوید توهین مورد نظر را منتشر کند.

تهمت جرم محسوب می شود
مصطفیالف
متشکرم از اینکه یک نفر نظر داد که سابقه آقای موذنی را میداند
آفرین بر تو. خوشحالم که بعضی افراد نویسنده و سابقه اش را میشناسند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی حزب اللهی ها نویسنده خودشان را نمیشناسند و آن را میزنند.
1- خواهش نویسنده خودش بگوید آیا کتاب را خوانده؟
2- این متن بیشتر به تبلیغ کتاب می انجامد تا تقبیح کتاب! یعنی بیشتر حساس می شویم که برویم بخریم بخوانیم.
3- اگر واقعا توهینی بوده است با گوشه کنایه می توان اشاره کرد مثلا چندین سال پیش در متنی یاران امام زمان را تلویحا یا صریحا به سگ تشبیه کرده بودند به صورت زننده، شاید نوشتن عین متن خوب نباشد ولی گفتن همین جمله می تواند به خواننده حس میزان بد بودن متن را بدهد.

4- بنده نیز با خواندن این خبر و بخصوص نظرات کاربران بیشتر به جهان شک کردم تا کتاب!
آفرین بر آدم منصف.
Iran, Islamic Republic of
موافقم
کدامیک این کتاب را خوانده اید که این چنین آه و فغان سر داده اید؟ این گونه خبر منتشر کردن، به گونه ای امکان قضاوت و تشخیص برای خواننده وجود نداشته باشد، با اصول حرفه‌ای خبر رسانی در تضاد است، جهان نیوز جان!
آفرین بر شما که انصاف دارید.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم خود سایت جهان هم کتاب رو نخونده
Iran, Islamic Republic of
موافق
سید هادی
غریب آقا
تند نرو داداش. آقا پیش امثال گردانندگان سایت جهان غریبه.
میر حسین عاشقتم
آخه کدوم توهین؟؟؟؟
می خواستم براتون توضیح بدم ولی هر چی فکر کردم، دیدم برای کسی که عاشق میر حسینه حرمت معصومین قیمتی نداره هر چی بگم هم میشه مصداق آیه 6 سوره بقره؛
پس شما به عشقت برس جانم!
شما به عشقت تون برسید ما هم به امام زمان مون
ناشناس
وقتی امام زمان عج دوستانی مثل شما دارد که این گونه افراد متعهد را بدون آگاهی آماج تهمت و افترا قرار می دهند دیگر نیازی به دشمن نیست.
Iran, Islamic Republic of
موافقم. پاسخ خوبی بود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا راست میگید.
آفرین
سعید
United States
چرا رمان را نخوانده نظر میدید و قضاوت میکنید؟
من این رمان را خواندم نه تنها هیچ توهینی به مادر امام زمان صورت نگرفته بلکه مقام و شخصیتشان را بسیار مقتدر و زیبا جلوه داده بود.
تا کی میخواید احساساتی برخورد کنید؟
مهم محتوا و پیام کل اثره نه چند خطی که به نظرم ابدا هم هتاکی نبود.
نظر شما مهم نیست.
واژه ها مهم است. شأن و جایگاه مهم است.
حفظ حرمت هم ضروری است.
مادر امام زمان هم نور چشم ماست و احدی حق ندارد نسبت به ایشان ضعیف صحبت کند چه رسد به اینکه توهین کند.
شما شاید به رفیقت بگی « هُی» ولی با استاد دانشگاهت یه همچین واژه ای رو استفاده نمی کنی به اسم اینکه مهم معناست و من به دوستم چنین حرف می زنم و از این دست توجیهات؛
هر کس شأنی و مقامی دارد.
بابا، حداقل بگید چه توهینی شده؟
معذرت می خوام سعید آقا از این مثال ولی چاره ای ندارم؛
اگه شما تشریف ببرید یه مهمونی و برای پذیرایی صاحب خونه غذا رو با بی ادبی جلوی شما بزاره و بگه کوفتت کن!
بازم با خودت می گی مهم غذاست و این رفتارها مهم نیست یا غذا رو پس میزنی؟!
این چه حرفیه که شما می فرمایید؟
مهم محتواست دیگر یعنی چی؟ محتوا را کلمات به وجود می آورند از فضا که نازل به قلب و اندیشه نمی شود.
محتوا را کلمات بجود می آورند. ولی کلمات تنها ایزار تعیین کننده محتوا نیستند. جملات هم تعیین کننده هستند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسه عزیزان "سیاسی مدار " برای کوبیدن وزارت فرهنگ و ارشاد اعتدالی اصلاحاتی به نیروهای خودی هم رحم نکردند!!!

یعنی خیال دارید که کتاب علی موذنی هم توی این مملکت چاپ نشه؟!!
دیده بودم که جبهه روشنفکری آقای موذنی رو برنه، ندیده بودم حزب اللهی ها هم ایشان را بزنند.
بابا شما دیگه چقدر باحالین!!! انتشارات رسما خودش بابت این اقدام ضدارزشی عذرخواهی کرده و کلی کارشو توجیه کرده بعد شما میگین هیچ توهینی در کار نبوده و قضاوت عجولانه کردن و .... اگر همه ی کتاب خونا مثل شماها هستن که فاتحه فرهنگ و اسلام و مسلمونی خونده شده بود تا حالا!
بعد هم این انتشارات چه توجیهات خنده داری آورده. خب شاید همون نسخه ای که وزارت بهش مجوز داده توی دکترین مهدویت هم ارائه شده! این که نشد توجیه آخه ...
بعد هم انتشارات موظفه تا لحظه ی آخر کار نظارت رو دنبال کنه! سرمون شلوغ بود یعنی چی؟؟!!! خب مگه مجبور بودین حتما توی اون شلوغی کار کتابو تموم کنید!؟ تازه اگر حرفتون راست و حسینی باشه ! وگرنه که ایشالا هرچی هتاک مغرض و دست اندرکار مغرض هست اگر قابل هدایت نیستن نیست و نابود بشن
مهدی
وااااااااای خدای من. اصلا نمیتونم تصور کنم علی موذنی که توی فضای مذهبی و دینی قلم میزنه این فاجعه رو خلق کرده باشه.متن کتاب رو خوندم اصلا بهیچوجه نمیشه متنش رو منتشر کرد تو رسانه از بس وحشتناک توهین شده.من کتابهای ایشون رو تقریبا همشو خوندم. توی نمایشگاه کتاب امسال هم این کتاب رو خریدم ولی هنوز نخوندم که این خبر…
فقط میتونم بگم شوکه شدم....
منصف
حساسیت به مسایل دین خیلی خوب ولازم است به شرطی که رنگ سیاسی بودن به خود نگیرد ....
عباس
یعنی اگر آدم منفی داستان که خلیفه باشه ودارودسته اش ، شان مادر امام رو رعایت نکردن باید راوی را زد؟!!! یا خلیفه را؟ شما حتی اگر ده صفحه اول رمان را بخوانید متوجه نگاه پر از احترام وتکریم نویسنده به اهل بیت (ع) می شوید چه برسد به کل کتاب.این گرد وخاکه فتنه انگیز می خوابد وکتاب به تدریج خوانده می شود و دوستانی که از روی بی اطلاعی والبته ان شالله بر مبنای احساسات پاک دینی نظر اشتباه داده اند شرمنده خواهند شد.من نمی دانم جو زدگی ها تا کی قرار است به فرهنگ دینی ما لطمه بزنه.دوستان جهان نیوز را از دور می شناسم.بچه های خوب وحزب اللهی هستند ویقین دارم از متن کتاب اطلاع ندارند و نیز جریانی که با غرض پشت این تخریب قرار گرفته اند.انصاف و عدالت را ما حزب اللهی ها باید رعایت کنیم. شان امام و خواندانش این است که بزرگ و علی و اعلی باشند و شان دشمنان آن ذوات مقدسه این است که دنیا پرست و کثیف و پلید باشند واگر غیر از این باشد تحریف تاریخ است.من نمی فهمم یعنی باید تصور کنیم خلیفه شراب خوار سفاک وزن باره باید با احترام وتکریم به مادر مکرمه امام زمان باید بگوید :خواهر مکرمه لطفا کودک پنج ساله تان را بیاورید ما بکشیم!!؟؟
اگر نویسنده که در دویست صفحه اول رمان برادری خود را ثابت کرده بعلاوه همه آثار قبلی اش آمده و گفته خلیفه و اذنابش پست و رذل هستند ما باید به نویسنده متعرض شویم؟؟
این چه منطقی است؟ این چه استدلالی است؟ یعنی ما که از وقتی یادمان می آید در مجلس روضه ائمه (ع)بزرگ شده ایم اینقدر نمی فهمیم فرق ظالم ومظلوم را؟
یادمان نرود قرآنی که شب قدر بر سر گذاشتیم فرموده : ولا تقف مالیس لک به علم.
مصطفیالف
آفرین بر کسی که در حالی نظر میدهد که رمان را خوانده است.
یک ایرانی
سلام چرا وزارت ارشاد به هر کسی اجازه میدهد درباره مقدسات ما شیعیان و مادر امید ایرانیان مطلب بنویسد و نظارت بر انشار کتب در سالهی اخیر کم رنگ شده ؟ کم کم شروع نکنید باهانت به مقدسات خودتان
آقای موذنی هم هر کسی نیست. کلی از همین دولت مهرپرور جایزه و مدال گرفته. ضمنا مگر آقای وزیر تک تک کتاب ها رو میخونند؟
حسین
حاضرم قسم بخورم اگر این کتاب تو دولت قبلی چاپ شده بود کسی صداش درنمی اومد بیچاره ادبیات که مثل دین وسیله شده برای کوبیدن طرف مقابل و رفع ناکامیها
یه خرده فکر کن ببین شاید مدیران قبلی این حوزه کمی معتقد بودن و دیدشو عین شما نبوده.
حسین
نه آقا بحث اعتقاد بیشتر نیست بحث اینه که هرچی اونا تایید می کردن به نظر عده ای وحی منزل بود اما الان اگه رساله هم اشکال داره
Iran, Islamic Republic of
....