دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱۸
۶۹

هیات ایرانی به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا مذاکرات وین را ترک کرد

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 331117
مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ دیشب پس از چهار روز مذاکره فشرده درپی اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت های همکاری کننده با ایران متوقف شد و یک منبع مطلع این تحریم های جدید را خلاف مسیر توافقات و دلیل اصلی بازگشت تیم ایرانی از وین در میانه مذاکرات خواند.
هیات ایرانی به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا مذاکرات وین را ترک کرد
به گزارش جهان، مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ از دوشنبه هفته ای که گذشت در وین آغاز شد و عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرد که در پایان این مذاکرات تاریخ شروع به کار گام اول و مکانیزم اقداماتی که هر دو طرف باید انجام دهند و ساز و کارهای اجرایی آن اعلام می شود.

شب گذشته خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا روز گذشته چند شرکت و فرد دیگر را در فهرست تحریم های ایران قرار داد، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارتخانه های خارجه و دارایی آمریکا این شرکت ها و افراد به دلیل حمایت از برنامه هسته ای ایران مورد تحریم قرار گرفته اند.

در این بیانیه تصریح شده است: قرار دادن نام افراد و شرکت های جدید در فهرست تحریم ایران نشان می دهد توافق هسته ای اخیر در تلاش های مداوم ما برای تعقیب و مجازات آن هایی که از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند یا در پی فرار از تحریم های ما هستند تاثیری نمی گذارد و نخواهد گذاشت.

از جمله شرکت هایی که هدف تحریم قرار گرفته اند شرکت های مید اویل آسیا و سینگا تانکرز هستند که مقر هر دو در سنگاپور قرار دارد. این شرکت ها متهم هستند به ایران برای دستابی به منابع مالی از طریق یک بانک خارجی و به نیابت از شرکت ملی نفتکش ایران کمک کرده اند.

همچنین یک تبعه اوکراین به نام ویتالی سوکولنکو و شرکت تحت مالکیتش به نام فرلند به دلیل کمک به فروش نفت ایران تحریم شده اند.

اما انتشار این خبر و اعمال تحریم های جدید در حالی صورت گرفت که تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران در وین به سر می برد و این مذاکرات که به منظور به دست آوردن راهکارهای دست یابی به راهکار اجرایی توافق ژنو انجام می شد شب گذشته با ترک مذاکرات از سوی هیأت ایرانی قطع شد.

ترک مذاکرات از سوی ایران در حالی است که منابع غربی از جمله رویترز خبر از ادامه مذاکرات در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هم داده اند و بر این اساس به نظر می رسد تحریم های جدید آمریکا که بر خلاف توافق ژنو و برنامه کار مشترک بوده است ، در ترک مذاکرات از سوی ایران بی تأثیر نیست.

در همین زمینه منابع مطلع نیز به مهر گفته اند که مذاکرات به دلیل تحریم های جدید آمریکا از سوی هیأت ایرانی متوقف شده است. تیم مذاکره کننده ایران به دلیل عدم تعهد آمریکا به توافق مذاکرات را در این مرحله متوقف کرده و به پایتخت باز می گردد.

بر اساس توافق نامه ای که ایران با کشورهای ۱+۵ در ژنو داشتند، اعمال هر گونه تحریم جدید بر علیه ایران باید متوقف شود و اعمال تحریم های جدید آمریکا بر علیه شرکت های ایرانی کاملا بر خلاف این توافق نامه است .

مسئولان ایرانی پیش از این نیز بارها اعلام کرده بودند که هیچ اعتمادی از سوی ملت ایران به آمریکا وجود ندارد و در صورتی که آمریکا به تعهدات خود پایبند نباشد ایران روند همکاریها را قطع خواهد کرد.

مایکل مان:گفتگوهای هسته‌ای با ایران به زودی از سر گرفته می‌شود

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که منابع خبری از متوقف شدن نشست کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ در وین و بازگشت هئیت ایرانی به تهران خبر دادند، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی توقف مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ در وین اعلام کرد این گفتگوها پس از انجام مشورت های بیشتر در پایتخت های کشورها به زودی از سر گرفته می شود.

مان در انتهای ۴ روز مذاکره تیم کارشناسی کشورمان و کارشناسان گروه ۱+۵ در وین اعلام کرد لازم است کار بیشتری انجام شود و در پایتخت کشورها مشورت هایی صورت گیرد تا گفتگوهای فنی به زودی از سر گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آفرین بر مذاکره کنندگان

ما حسن نیت نشان دادیم و آنها دندان تیز خود را...


باید آمریکایی ها را تنبیه کرد...
United Kingdom
غیرت وشرافت ایرانی اجازه نمی دهد بیشتر از این تحقیر شویم وانها مدام تحریم کنند بهترین راه خروج از مذاکرات بخاطر عهد شکنی غرب است . مگر اینکه غیرت را هم به امید تدبیر ... کرده باشیم!
غربی دوستان نافرمان

......
United Kingdom
مجلس باید جلوگیری کنه از ادامه این روند
ری
United Kingdom
برای تنبیه یا مقابله باید به یک گروه گروه غیر واداده متکی شد.
این گروه تابحال آش دهن سوزی نبوده.
ری
Canada
وزیر نفت، آقای زنگنه گفته، میخواهیم تولیدات روزانه نفت رو به سطح ۴ میلیون بشکه افزایش بدیم، حتی اگر این روند باعث شود قیمت هر بشکه نفت به ۲۰ دلار برسد!!!
....

بابا ایول! صادرات نفت رو میخوای یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش بدی، وابستگی کشور رو به صادرات نفت افزایش بدی، از اونطرفم میخواهید قیمت هر بشکه نفت رو از ۱۰۷ دلار به ۲۰ دلار در هر بشکه برسونید!!! حالا میفهمم چرا آمریکا میخواد هفت درصد از دارایی های بلوکه شده ایران رو در صد سال آینده آزاد کنه، چون داره صد هزار برابرش از اینطرف سود میره تو ....!
اولین تله انفجاری توافقنامه ژنو ترکید!
یه ایرانی
البته با لغو توافق ژنو باید تنبیه شوند.
میلاد
این همه رهبر گفتند امریکا غیر قابل اعتماده... این همه رهبر گفتند ما خوشبین نیستیم به امریکا...

حالا دیدین قشنگ دارین ... میزنین برگشتین؟ بعدش خوشحالید؟
ما که میدونیم اول اونا میز رو خالی کردن و شما برای اینکه ضایع نشید میگید ما خودمون میز رو خالی کردیم.
شاید هنوز هم خیلی دیر نشده باشه یه بار دیگه دیدگاه های حضرت امام و رهبری و تاریخ آمریکا و نوع مراوداتش را با دیگر کشور ها و ایران مطالعه بفرمایند و بیش از این وقت مردم را در این مذاکرات تلف نکنند و آبروی ایران و ایرانی را نبرند.
United Kingdom
وقتی .. تدبیر وامید نزده ... ودستش را در برابر دشمن بالا گرفته و خزانه را خالی اعلام میکند چرا اونها تحریم ها را تشدید نکنند ؟؟؟
United Kingdom
منظورت دولت نزده می.... هست ؟ باریکلا به این حاضر جوابی
United Kingdom
کافی است یک هفته حرفی نزنند وبه تلفنهایشان جواب ندهند وبازرسان جاسوس را راه ندهند خواهید دید با التماس دنبال ایران می ایند
البته اینطور هم نبوده که شما میگویید گویا شرکتهایی که تحریمهای قبلی را نقض کردند تنبیه شدند یعنی تحریمهایی که هنوز طبق توافق ژنو لغو نشده بودند توسط بعضی افراد و شرکتها نقض شده اند و این به معنی افزایش تحریمها نیست .
هنوز هم نمی خواهید باور کنید؟!
این ساده لوحی شما از حد ساده لوحی ابوموسی اشعری هم گذشته !!!

در کنار بی تدبیری و تزریق نا امیدی در جامعه ، ساده لوحی و زود باوری هم به صفات دولت یازدهم اضافه کنید .
صم بکم عمی فهم لا یرجعون
چون شما عاشق چشم گوش بسته ... هستید دلیل روشنتر از آفتاب را هم قبول نخواهید کرد
آقا یا خانم محترم شما چقدر ساده اید به فرض محال هم که این حرف راست باشه یه جوری برخورد میکنید که انگار تحریم های گذشته کاملاً منصفانه بوده و حقمون بوده!
Iran, Islamic Republic of
خوب ما هم چون از قبل 20درصد غنی سازی را داشتیم ادامه می دهیم
Iran, Islamic Republic of
آنها فقط زبان زور را می فهمند باید با آنها مقابله به مثل کرد
زورت زیاده بفرما جلو ولی حسابت رو از بقیه ایرانیا جدا کن
بابا بنده ي خدا داره اظهار نظر ميكنه
ارومتر جواابشو بديين
باید روی پای خودمون بایستیم
مرگ بر آمریکا ، اسرائیل ،عربستان
مرگ بر انگلیس و اروپا
United Kingdom
اگر دولت به این تحقیر شدن ایران ادامه بدهد اورا سرجایش مینشانیم . ما 8 سال نجنگیدیم که این چنین تحقیر شویم حواسش باشد.
شما هم حواستون باشد اینگونه صحبت نکنید شاید هم بی انصافی. هیج کس نمیخواهد تحقیر شود .صبر داشته باش خداوند صابران دوست دارد.این فرمایش شما آب به آسیاب دشمن میزیزد .
کدام آب به آسیاب دشمن ریختن! حدف هایشان را ببین! عملکردشان را ببین! صبر در مقابل این موضوع یعنی چه؟! تا کجا باید ایستاد و نگاه کرد؟!...
محمد
به نظرم شما بهتر است سکوت کنید و مردم را به فتنه دعوت نکنید.
شما توصیه میکنید بر نادانی، صبر کنیم؟! مگر صبر بر نادانی و اعتماد بیش از حد به دشمن افتخار است که مردم را به چنین صبری توصیه میکنید؟! صبر در برابر حیله دشمن، نتیجه اش از دست دادن سر است.
مردم هوشیار باشند؛ صبر نکنید. خداوند فرموده است:
تواصعو بالحق و تواصعو باالصبر
یعنی بر حق صبر کنید، نه بر باطل.
جناب ظریف باید بابت تحقیر شدن ایرانیان در مقابل دشمنی و هتاکی های آمریکا، استیضاح شده و پاسخگوی اعمالش باشد.
مگر تحقیری از این بالاتر هم میخواهید
شما حرف نداری مجبور نیستی حرف بزنی!!!
یه ایرانی
حرفای ۸سال گذشته مخلفان داخلی احمدی نژاد آب به آسیاب دشمن ریختن نبود؟؟؟
چرا همیشه میخواید دربرابر اشتباهات اصلاحات و امثالشون سکوت بشه به نام همدلی؟؟؟
فاطمه
United Kingdom
احسنت به غیرتت برادر ما هم پشتیبان هر چی شیر مرد هستیم
حمید
United Kingdom
اقای ظریف حالا در فیسبوکت بنویس ای وای چرا اینطوری دلم شکست!!!!!
United Kingdom
چشم ظریف روشن ! حالا دیدی رفقایت تحویلت نمیگیرند تا نیافتی به پایشان؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بچه تو لازم نیست دولت را سر جاش بنشونی دولتی که حرفش را میزنی موقعی که تو تیله بازی می کردی داشتند می جنگیدند وبه احترام همین جیگیدن میز مذاکره را ترک کردند.
Iran, Islamic Republic of
بهترین واکنش استعفای وزیر خارجه است
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه این وسط چی میگی؟
Iran, Islamic Republic of
داره همونیو میگه که کسی که باید استعفا بده جرات گفتنشو نداره
می دونستم
کوتاه بیایم اونا میان جلوتر
این را هم مردم میدانستند از عوام تا خواص یغبر از دولت تدبیر
United Kingdom
مذاکرات ژنو حتما مفید بوده، اگر با کارشکنی امریکا آنطور که توافق شده پیش نرود، آن هم برای امریکا بی هزینه نخواهد بود، عهد شکنی مدعی ابرقدرتی بسیا سخیف است و نتیجه آن میتواند شکستن اتحاد امریکا با کشورهای دیگر علیه ایران و وحدت ملی در ایران شود.
تا قبل از این توافق شکاف عمیقی بین کشورهای اروپایی و آمریکا افتاده بود و در نوع ارتباط با ایران با هم به مشکل جدی خورده بودند. اروپا به خاطر مشکلات اقتصادی نمی خواست بیش از این بازار ایران را از دست بدهد ولی با این قرارداد اتحاد آنها محکم شد و به این نتیجه رسیدند که ایران آمادگی باج دادن را تا هر جایی که آن ها بخواهند دارد. واقعا متأسفم ولی ما با کاری که کردیم صفوف دشمن را در مقابل خودمان محکم تر کردیم و به دوستان مان اعلام کردیم خیلی هم قابل اعتماد نیستیم!
بابا یه خورد منطقی باشید یه خورده سیاست داشته باشید
یه ایرانی
میشه بگی سیاست داشتن یعنی چی؟؟
شاید یعنی هی امتیاز بدیم به امید یه آبنبات پلاستیکی غربیا
125
احمدی نزادیادت بخیر
توبه گرگ مرگ است...
اگر ادامه بدهیم نشانه ضعف است و انها بازهم جلو تر می ایند
حضرت آقا که فرمودند خوشبین نیستند ، کی میخوایم بفهمیم خدا می داند
چقدر خفت.تمومش کنید این شرایط رو
United Kingdom
حالا نوبت مجلس غیور هست که با طرح سه فوریتی امریکا را سر جایش بنشاند وجلوی وادادگی بیشتر دولت را بگیرد
فهیم
مجلس غیور؟؟؟مثه اینکه خوب مجلسیا به اینا رای اعتماد دادن با وجود مواضع و سابقه ای داشتن.
ظریف ناتشکر
لا مچکریم روحانی
این دیگه چه منطقی است که بعضی ها دارند؟مگر مذاکره خم رنگرزیه که قرار باشه در یک چشم بهم زدن نتیجه بده! ....
جهانبخش
لن ترضی عنک الیهود و لانصارا حتی تتبع ملتهم...
ای پیامبر! یهود و نصارا از تو راضی نخاهند شد مگر اینکه تو را وابسته خود کنند

قرآن کریم
Iran, Islamic Republic of
پ ن پ میخواستی بره تشکر هم بکنه کادو هم ببره !! همچین کار شاقی هم نکردن زحمت کشیدن ! روحانی مچکر نیستیم.
ظریف دقت کن
بیایید از این به بعد مشکل اصلی مملکت را این بدانیم:
"نمیگذارند نفت بفروشیم حالا چه کار کنیم؟"
دیگر انرژی و سرمایه خود را بجای مذاکرات بی ثمر روی این مساله متمرکز کنیم.
با یک وحدت و انسجام ملی می شود راهکارهایی موثر پیدا کرد.
م.ر
United Kingdom
نتیجه گوش نکردن به حرف رهبر بهتر از این نمی شود
دولت محترم تدبیر بخواهد اینجا کوتاه بیاید دیگر واقعا از چشم ما می افتد
محسن
Iran, Islamic Republic of
اصولا تا به غربی ها روی خوش نشان دهی باد ورشان می دارد و فکر می کنند حتماً کم آوردی که روی خوش نشان می دهی نمونه آن از دستورحمله صدام به ایران بعد از پذیرش قطعنامه 598 تا امروز اگه کسی غیر این سراغ داره به ما هم بگه
چند وقت یکبار تست می کنند ببینند مردم پای کارند یانه
Iran, Islamic Republic of
غرب فقط حرف زور را میفهمد متاسفانه دیپلمات ما همین قدر را هم درک نمیکند ومدام میخندد حالا به ریش کی معلوم نیست امیدوارم جلوی ایینه نباشد!
Iran, Islamic Republic of
الان بهترین فرصت است که نقصانهای توافقنامه را حل کنیم سانتریفیوژهای جدید را راه اندازیم راکتور اراک را تسریع کنیم و هروقت امریکاییها به غلط کردن افتادند دوباره توافقنامه جدید بنویسیم چون این توافقنامه به تاریخ پیوسته
ali
این مشکلات اخیر پیش اومده همش بخاطره این اسراییل بی پدر مادره مار صفت تر از این رژیم ندیدیم همه شاهد بودن که تلاشش کرد تا مذاکرات هسته ای به هم بخوره همه چی برای خودش میخواد نه دیگران نمیفهمم چرا همچین اشغالایی باید سلاح داشته باشن هر غلطی بخوان تو جهان میکنن ولی ما حتی اجازه بهره برداری اقتصادی هم نداریم بزرگان مملکت ما راست گفتن اسراییل یه غده سرطانیه که باید از دنیا محو بشه اسراییل نابود شه تموم مشکلات ما حل میشه
مرگ بر آمریکا
United States
حرکت انقلابی
ترک جلسه که فایده ای ندارد ! مذاکرات باید ادامه پیدا کند .
مرگ بر آمریکا و همراهای غربیش
Babak.danesh
استقلال ايران ازهرجهت علمي ،صنعتي ،وفرهنكى اقتصادي وسياسي وعقيدتي ازهرمساله اي مهمتراست من تو وهمه ،اما ايجاد رابطه صحيح جهان لازم است