پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

الخوبه عربستان بدست یمنی‌ها سقوط کرد

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب: 441214
شهر الخوبه در استان جیزان عربستان با کنترل کامل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پادگان نظامی العمود به طور کامل سقوط کرده و به زودی نیروهای یمنی وارد شهر الخوبه می شوند.
به گزارش جهان،شبکه تلویزیونی المسیره، ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن تصاویر جدیدی از حمله و کنترل بر پادگان «العمود» ارتش سعودی را که بر شهر الخوبه در استان جیزان عربستان مشرف است منتشر کرد. این عملیات در پاسخ به ادامه حملات سعودی ها به ملت یمن انجام شد.

المسیره اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از چند روز پیش برای این عملیات با حمله به خودروهای زرهی در العمود در داخل خاک عربستان زمینه سازی و سه دستگاه خودرو نظامی را به طور کامل منهدم کرده بودند.

المسیره افزود تصاویر انهدام این خودروها را به همراه تصاویر جدید به عنوان بخشی از فرآیند تسلط بر پادگان العمود پخش می کنیم.

المسیره سپس تصاویر جدید را نشان داد و اعلام کرد این تصاویر نشانگر مراحل اولیه عملیاتی است که به تازگی انجام شده است.

در حمله اصلی ، این پادگان هدف قرار گرفت و یک دستگاه خودروی نظامی در نزدیکی آن منهدم شد و سپس برج اصلی دیده بانی به صورت مستقیم هدف حمله قرار گرفت و ویران شد و در آتش سوخت.

این عملیات با وجود پرواز جنگنده‌های سعودی برای حمایت از نظامیان در آن انجام شد. سپس رزمندگان یمنی از چند محور به سوی بلندی کوه جاییکه استحکامات نظامی ارتش سعودی قرار داد پیشروی کردند جاییکه به نظر می رسید خودروهای نظامی سعودی در یک منطقه مستقر بودند. نظامیان داخل این پادگان آن را به علت شدت حملات ترک کرده بودند. عملیات با وجود تلاش جنگنده های متجاوزان سعودی آمریکایی برای حمایت از نظامیان در داخل پادگان العمود ادامه یافت.

پادگان العمود از مراکز راهبردی است زیرا بر شهر الخوبه در جیزان به صورت کامل اشراف دارد و اکنون این شهر در تیرراس آتشبارهای ارتش و کمیته های یمنی قرار گرفته است.

رزمندگان یمنی پس از ورود به پادگان العمود به جستجوی اطراف آن اقدام کردند. نیروهای یمنی تا غروب خورشید به داخل این پادگان رسیدند و خودروهای نظامی قابل استفاده را خارج کردند.

در تصاویر یک دستگاه تانک آبرامز آمریکایی دیده می شود که در آتش می سوزد.

یگانهای مهندسی نیروهای یمنی روز بعد برج دیده بانی را بمب گذاری و منفجر کردند و این کار را زمانی انجام دادند که نیروهای سعودی در تلاش بودند به سوی این برج پیشروی کنند اما دیگر از این برج هیچ اثری بر جای نماند.

یحیی الشامی خبرنگار المسیره مستقر در استان جیزان عربستان گفت: نیروهای یمنی بسیاری از این نوع برجهای دیده بانی را که با بتن ساخته شده است منهدم کرده اند اما اهمیت برج دیده بانی در العمود در آن است که به طور مستقیم بر جاده ای که چندین شهر را به یکدیگر متصل می کند اشراف داشت. این پادگان همچنین بر شهر الخوبه کاملا مشرف است. کنترل نیروهای یمنی بر مرکز نظامی العمود به معنای سقوط کامل شهر الخوبه است.

وی گفت: منابع متعدد ارتش و کمیته های مردمی یمن این مطلب را تأیید و تأکید کرده اند سقوط الخوبه به معنای ممنوعیت تردد بین بخش قدیمی و جدید الخوبه است.

وی افزود: اهمیت راهبردی دیگر مرکز العمود آن است که حلقه وصل بین چندین برج دیده بانی و چندین مرکز نظامی دیگر در کوه های اطراف الخوبه مانند مرکز ام بی سی ، فخیذه و تویلق است.

وی افزود: سقوط مرکز نظامی العمود و پاکسازی آن که در تصاویر نیز دیده می شود به معنای سقوط کامل الخوبه و کنترل بر خیابان ها و تأسیسات دولتی و خصوصی است .
منبع: نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *