چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۳

آموزش برخورد با کفار و مشرکان در قرآن؛ نه سازش، نه تسلیم

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 436418
در این سوره تسلیم کفار شدن به طور کامل و برای همیشه نهی شده است و این نهی از آیه آخر معلوم است.
آموزش برخورد با کفار و مشرکان در قرآن؛ نه سازش، نه تسلیم
گروه سیاست جهان نيوز ـ دکتر محمد لطفی زاده: در این مطلب نکاتی با تکیه بر تفسیر شریف المیزان از سوره مبارکه (کافرون) تقدیم می‎شود.
 
ابتدا ترجمه سوره مبارکه کافرون :
 
به نام خداوند بخشایشگر مهربان. بگو ای کافران. آنچه را که شما می پرستید هرگز من نمی‎پرستم. و نه هرگز شما پرستنده آن هستید که من می‎پرستم. و نه هرگز من پرستنده آنم که شما می‎پرستید. و نه هرگز شما پرستنده آن هستید که من می پرستم. دین شما از آن خودتان و دین من از آن من.
 
و بعد 6 نکته درباره محتوای سوره مبارکه کافرون :
 
1 -  این سوره گروهی از مشرکان و کافران (لجوج) را از بقیه جدا می‎کند و می‎فرماید اینها ایمان نخواهند آورد و خداوند یکتا را نخواهند پرستید. هرچند بسیاری دیگر ممکن است هدایت شوند و گواه تاریخ هم گرایش برخی کافران به دین مبین اسلام را ثابت کرده است.
 
2 - عده‎ای از بت‎پرستان به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله پیشنهاد کرده بودند یک سال ما خدای شما را بپرستیم و یک سال شما خدای ما (بت‎ها) را بپرست تا به این نحو سازش حاصل شود. این سوره نازل گشت و به صراحت و حتی با تکرار آیات (که نفی کننده پیشنهاد سال به سال کفار است) سازش را تقبیح نمود.
 
3 - در این سوره تسلیم کفار شدن به طور کامل و برای همیشه نهی شده است و این نهی از آیه آخر معلوم است.
 
4 - محتوای این سوره منطبق با شرایط صلح است وگرنه در هنگام صدور حکم و فرمان جهاد تکلیف دیگری باید انجام داد.
 
5 - از این سوره معلوم می‎شود باید در دین‎داری خود (بخصوص در دوره آخرالزمان) پافشاری نمود و با پیشنهاد مکارانه کافران و مشرکان دست از دین حق نکشید.
 
6 - از محتوای این سوره می‎آموزیم که با کفار و مشرکان باید طوری سخن بگوییم که اولاً مأیوس شوند و ثانیاً صریح و واضح و بدون ابهام مواضع خود را مشخص کنیم تا امکان سوء تعبیر هم از بین برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
اونوقت اگر کسی به این ایات عمل کنه مثل دکتر سعید جلیلی دشنامها و تهمتهای کفار و منافقین داخلی و خارجی را هم باید تحمل کند و همین است که اجر ان شخص را بالا میبرد،در ضمن باعث عزت و قدرت کشور عزیزمون هم میشود،ولی متاسفانه اینا با قران کاری ندارن و فقط رضایت کدخدارو میخوان و رضایت شکم!!! اخه قبل از تدبیریا همینجوری ملت داشتن از گشنگی میمردن!!!!! در حالی که تورم به خاطر پول زیاد،دست مردم بودن،به وجود میاد.
بهار
دقیقاً
مسعود دیپلمات
Estonia
مضافا" در این کریمه با تکرار آیه: وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ، به وضوح تاکید شده است که کفار هیچگاه با ما هم کاسه و همراه و همفکر نخواهند شد. بفهمید.!