جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۵

واکنش وزیر ارشاد به مچ بندهای سبز در جشن خانه سینما و دعوت از مخملباف

پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 136916
پيش از اين مي‌گفتيم هنرمندان به خاطر روح لطيفي كه دارند حرف مي‌زند، اماالان با گذشت زمان اگر كسي بخواهد جنبش مرده را زنده كند و فردي ضد انقلاب را برگرداند و ما براي او فرش قرمز بيندازيم غير قابل قبول است. فردي كه خواهان برگردندان او هستند، از نظر اخلاقي و حرفه‌اي نزول كرده است و اگر كسي خواهان بازگشت او باشد، موضوعي صنفي و سينمايي را مطرح نكرده‌ است.
واکنش وزیر ارشاد به مچ بندهای سبز در جشن خانه سینما و دعوت از مخملباف
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر تحت برنامه‌هاي صنفي به كارهاي سياسي مي‌پردازند و مي‌خواهند ارزش‌هاي نظام را به استهزا بكشند، محكوم هستند.


به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، سيد محمد حسيني در نشست خبري چهارمين جشنواره و نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال درباره‌ي حاشيه‌هاي جشن خانه سينما كه بيانيه‌ي اخير معاونت سينمايي را در پي داشته است، گفت: هيچ مقابله‌اي در كار نيست و از ابتدا بنا بر تعامل بوده است. تاكنون اختلافاتي كه وجود داشته با سعه صدر ارشاد مواجه شده و اين همكاري بر همگان ثابت شده به طوري كه برخي از فيلم‌هاي توقيف شده، رفع توقيف شده‌اند.


وزير ارشاد ادامه داد: آقاي فرهادي در حال حاضر متوجه نامناسب بودن حرف‌هايش شده است اما برخي حركاتي كه ديگران در آن مراسم انجام دادند، به طور مثال مچ‌بندسبز خود را بالا بردند در حاليكه اين حركات بعد از گذشت يك سال و سه ماه از جريان انتخابات و اين كه همه فهميدند جنبش سبز به سلطنت طلب‌ها، كومله‌ و ساير بيگانگان پيوسته است، قابل پذيرش نيست.


حسيني يادآور شد:پيش از اين مي‌گفتيم هنرمندان به خاطر روح لطيفي كه دارند حرف مي‌زند، اماالان با گذشت زمان اگر كسي بخواهد جنبش مرده را زنده كند و فردي ضد انقلاب(مخملباف و خانواده اش) را برگرداند و ما براي او فرش قرمز بيندازيم غير قابل قبول است. فردي كه خواهان برگردندان او هستند، از نظر اخلاقي و حرفه‌اي نزول كرده است و اگر كسي خواهان بازگشت او باشد، موضوعي صنفي و سينمايي را مطرح نكرده‌ است. 


حسینی گفت: اینکه عده‌ای هم بیایند در آن فضا برای این حرفها سوت و کف بزنند از نظر ما محکوم است و قابل قبول نیست و به جد انتظار داریم که این روند را اصلاح کنند.

او با بيان اينكه ‌كاري نداريم افراد در زمان انتخابات چه طرز فكري داشته‌اند، در عين حال مطرح كرد: اما در برابر اين كه الان بخواهند ازبرنامه‌هاي وزارت ارشاد استفاده كنند و به اين روند ادامه دهند، سكوت نمي‌كنيم. كساني كه سر سفره نظام نشسته اما ادعا مي‌كنند دريك محاصره اقتصادي هستند ادعايي غلط دارند. بنا نداريم در اين موارد وارد شويم اما اگر لازم باشد همه مستندات را رو مي‌كنيم.


وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنانش گفت: ‌نه با فرهادي، نه هيچ‌كس ديگر بحثي نداريم. مقصر در اين مورد صحنه‌گردانان هستند كه فضا را براي مطرح كردن چنين جملاتي باز مي‌كنند. اميدواريم فرهادي با توجه به كارهاي خوبي كه قبلا داشته است، جبران كند.
حسینی ادامه داد: در شرایطی که ما رویاروی آمریکا ایستاده‌ایم اگر کسی در داخل بخواهد سنگ‌ آنها را به سینه بزند این پذیرفتنی نیست. می‌بینیم نشریه‌ای که قبلاً لغو مجوز شده بود و الان دوباره انتشار پیدا کرده دوباره دارد همان کارهای قبلی‌ را تکرار می‌کند و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سران فتنه را منتشر می‌کند. خُب این چه معنی دارد؟! یا خواننده‌ای که در خارج از کشور هر چیزی علیه نظام خواسته گفته است الان آمده می‌خواهد از تلویزیون مجوز بگیرد که برنامه‌اش پخش شود!

حسيني در پايان گفت:بارها روحانيت ايراد گرفتند كه چرا از اصول اسلامي كوتاه مي‌آييم، اما ما در اين مدت حسن نيت خود را نشان داده‌ايم.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدی
Iran, Islamic Republic of
سیدجلیل القدر اربابان سینما در ایران نوکر امریکا و همپالگی هایشان شدن شعور ندارند نمی دانند هنرمندان متعلق به جامعه بشری هستند و باید در هر دوره وهر حکومتی غیر مغرضانه عمل نماینداگر این طور شد هر نقدی از انها پذیرفته می شود وگر نه جایگاهی بین حکومت وملت ندارند بهر جهت نمی توان گفت در این جامه بزرک تعدادی سلیقه خود را تبلیغ نکنند سیاسیون جواب لازم را می دهندهنر مندی که وارد این جرگه شد دیگر از ملت بریده است
زندگی صحنه یکتای هنرمنیدی ماست
هر کسی نغمه خود خواندو از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند بیاد
....
Iran, Islamic Republic of
با جماعت سینمایی نباید تعامل کرد اگر تعامل کنید آنها به فتنه گریشان ادامه خواهند داد. همه کارهایی که در جشن خانه سینما کردند طبق سناریوی سران فتنه بوده ، ...
نگاهی به کتاب شوالیه های ناتوی فرهنگی نوشته پیام فضلی نژاد بیندازید متوجه این جریانات اخیر سینما می شوید ... رسانه (قلم مسموم غرب زده) و هنر غیر متعهد و مبتذل لانه های خود را دقیقا پیدا کرده مماشات نکنید این سیر مال امروز و دیروز نیست این جریانات از خارج کشور یارگیری و خط دهی فرهنگی می کند حتی فیلم نامه برایشان ارسال می کند تا فیلم بسازند و مقاله ارسال می کنند تا در مجلات و روزنامه ها چاپ بشود
Iran, Islamic Republic of
شما چرا انقدر سهل انگاری می کنید؟! اگر کسی بگوید یک عنصر منافق و خائن برگردد باید به سزای عملش رساند. حقا که در تساهل و تصامح روی دولت خاتمی را سفید کرده اید! کاری ندارد در خانه سینما را تخته کنید و خیال اسلام و مسلمین را از وجود این گرگهای در پوستین گوسپند راحت کنید. تا کی باید خون دل بخوریم اخر! صبر هم حدی دارد!
Iran, Islamic Republic of
شما هم با این وزارتت ... برادر انقدر کوتاه اومدید که حالا اونها مدعی شدند!
ضمنا اختتامیه فیلم مقاومت هم کار آمریکا و خانه سینما نبود! پوشش زننده خانمهای هنرمند نشان از انفعال وزارتخانه شما دارد.
وقتی خود شما ها با تساهل و تسامح بستر بی بند وباری را مهیا نکنید ( خواسته و یا ناخواسته ! ) چه کسی جرئت دارد چنین دهان کجی به آرمان ها انقلاب خمینی ( ره ) کبیر را داشته باشد؟
هنرمندان مملکت ما از هنرمندی فقط روح لطیفش رو دارند.این همه ادعا دارند و میگن ما در تنگنا هستیم،و نمیتونیم کار خوب درست کنیم،مرد نمیتونه زن رو لمس کنه، زن باید حجاب داشته باشه و... اونوقت همکارهای خودشون میگن: در سینمای ما درصد زیادی از فیلم نامه نویسها،کیلویی فیلم نامه مینویسند وکیلویی فیلم درست میکنند.درد و دلهای افرادی مثل اکبر عبدی و جمشید مشایخی گواه بر بی کفایتی خانه سینماست.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که مجوز فيلم اين اقا رو که لغو کرده بوديد دوباره بهش داديد. فقط که نميشه حرف زد برادر من؛....
Iran, Islamic Republic of
هنر قرآني در كلام امام(ره):
هنری که ارزش های مقدس را ترسیم کند و به انسان ها امید و اعتماد بدهد و از فساد، هرزگی، بدآموزی و تحریک غرایز حیوانی و شهوانی دور و منزّه باشد. در این صورت، هنری که وسیله ای در خدمت فساد، حکومت جور و برآوردن اهداف سیاسی بیگانگان باشد و مایه بی خبری، بی دردی و بی تحرکی گردد، طاغوتی است و سودی به حال جامعه ندارد.
ایشان می فرماید: «هنرمندان ما زمانی می توانند بی دغدغه کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکای به غیر، و تنها و تنها در چارچوب مکتبشان به حیات جاودانه رسیده اند».
ایشان در بخشی از پیام تاریخی خویش به هنرمندان متعهد می فرماید: «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی علیهم السلام ، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، و اسلام تازیانه خورده های تاریخ شرم آور محرومیت ها باشد».
انقدر به خودشون سبز و..... ببندند تا حاجت روا بشوند
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر من اگر جای شمابودم در این دوره کوتاه تا می توانستم هنرمندان متعهد تربیت وواردعرصه فرهنگ می کردم تا اصلا جایی برای منت کشی از امثال شجریان و ...
راه اینجاست ای برادر
نه اینکه مسئول شما انا لله بخواند ...
Iran, Islamic Republic of
مگربستن مچ بندسبزجرم است ؟؟/آقاي وزيرتوضيح دهند كه طبق كدام بندقانوني استفاده ازرنگ سبزجرم است ؟؟؟؟ ...
Iran, Islamic Republic of
وزیر ارشاد باید استیضاح شود
وضع فرهنگ و سینما و تئاتر و محافل سینمائی اقتضاح است
Iran, Islamic Republic of
مچ بند که هیچی اگر تمام دنیا را رنگ سبز بپاشند دیگر فایده ای ندارد
Iran, Islamic Republic of
جناب وزير اولش خوب اومدي ولي بعد با آزاد كردن و ادامه فعاليت آقاي فرهادي كم آوردي و بعد از اين اگر چنين برنامه هايی را ملت شاهد باشند كه يك عده خود فروخته يك گوشه اي بر پا كنند مردم قاطعانه با اين ... به اصطلاح هنرمند برخورد خواهد كرد