جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۸

کسانی که سهمی در کاخ بلند دانشگاه آزاد نداشته‌اند، طلبکارند

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 377810
رئیس دانشگاه آزاد گفت: کسانی که هیچ سهمی در ایجاد کاخ بلند علمی نداشته‌اند، امروز از همه طلبکارترند.
کسانی که سهمی در کاخ بلند دانشگاه آزاد نداشته‌اند، طلبکارند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه مشترک با نمایندگان تام‌الاختیار خود در هیئت‌های امنای استانی، به باج‌خواهی برخی افراد از دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: کسانی که هیچ سهمی در ایجاد این کاخ بلند علمی نداشته‌اند، امروز از همه طلبکارترند.

میرزاده با بیان اینکه سازوکار واحدهای دانشگاه آزاد به سوی روش‌های سیستماتیک و چارچوب‌های معین و استانداردهای علمی می‌رود، تصریح کرد: هر چه دانشگاه و سامانه‌های مدیریتی آن پیشرفته‌تر و به استانداردهای علمی و بین‌المللی نزدیک‌تر می‌شود، فریاد اعتراض افرادی که دست‌شان از دخالت‌های بی‌جا در شئونات دانشگاه کوتاه شده، بلندتر می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بعد از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی نقل و انتقالات، عده‌ای اعتراض کردند که با الکترونیکی کردن نقل و انتقالات، به فکر ما نبوده‌اید. عجیب است از طرحی که باعث قطع دست واسطه‌ها شده، ناراضی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با توقع بی‌جای عده‌ای درخصوص سهم‌خواهی از دانشگاه، خاطرنشان کرد: برخی توقع دارند دانشگاه آزاد مانند شرکت سهامی باشد که هر گروه و دسته‌ای بتوانند سهمی در آن داشته باشند. در حالی که باید بدانند دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به همه مردم است و شرکت سهامی و تعاونی نیست و دانشگاه نمی‌تواند به سهم‌خواهان سیاست‌باز سهمی بدهد.

میرزاده با اشاره به چهار مولفه تأثیرگذار در تأسیس و توسعه این دانشگاه، گفت: عنایت، حمایت و دستور امام راحل، همت و ابتکار بی‌نظیر و طرح بی‌بدیل آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی، پایمردی آقای دکتر جاسبی و همکارانش و نهایتاً مشارکت خانواده‌های فرهیخته که سهم علم‌آموزی فرزندانشان را در هزینه خانوار، بیش از سایر هزینه‌ها قرار دادند، از جمله عوامل تأثیرگذار در تشکیل و توسعه دانشگاه آزاد هستند.

وی گفت: این دانشگاه که تجربه‌ای بی‌نظیر در تاریخ نهادهای علمی جهان است، اکنون به بار نشسته و متعلق به هیچ‌کس نیست. بنابراین توقعی برای سهم‌خواهی باقی نمی‌ماند که اجازه بدهیم در شئون دانشگاه دخالت کنند.

میرزاده با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و تبریک این هفته به دولت تدبیر و امید، گفت: با اقبالی که مردم در انتخابات نشان دادند، گفتمانی ایجاد شد که مبتنی بر نشاط و آرامش است و دولتی بر سر کار آمد که در دانشگاه فضای نشاط، آرامش، پرکاری و اعتلای جایگاه علمی را دنبال می‌کند و من مطمئنم فضای بسته و غیرضروری ترس و ناامیدی دیگر هرگز به دانشگاه‌ها برنخواهد گشت.

او افزود: استادان و دانشجویان به فکر اثرگذاری علمی هستند و به خصوص در دانشگاه آزاد که نشاط و آرامش حکمفرماست، بنابراین فضای گذشته، جای خود را به افزایش اثربخشی دانشگاه در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور داده است. دانشگاه راه خود را برای مشارکت و اثربخشی هرچه بیشتر در توسعه علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیدا کرده و ساختار جدیدی پیدا کرده است.

میرزاده به سه محور توسعه پایدار از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگ و توسعه دانش، سه محوری هستند که چارچوب کار دانشگاه آزاد مبتنی بر آنهاست.

رئیس دانشگاه آزاد از نمایندگان تام‌الاختیار خود خواست اهداف دانشگاه را در استان‌ها یادآوری و پیگیری و به عنصر گذشت زمان در اجرای برنامه‌ها توجه کنند.

میرزاده افزود: بدون اغراق می‌گویم که من دست الهی را در توسعه دانشگاه می‌بینم و ما مصمم هستیم که برنامه‌های دانشگاه را اجرا کنیم و از خداوند می‌خواهیم برای تصمیم‌گیری بهتر به ما کمک کند.

وی گفت: ما مدیران دانشگاه میثاق‌نامه تعهد به نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را برای هم‌افزایی و توسعه علمی و فناوری امضا کرده‌ایم و امیدوار و مصمم هستیم تعهدات خود را به اجرا درآوریم.

در این جلسه، رئیس دانشگاه آزاد به همراه برخی از معاونان خود و نمایندگان تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیئت‌های امنای استانی به بررسی وضعیت رشته‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری در واحدهای استان‌ها پرداختند و مقرر شد از مهرماه ۹۳ و در ادامه آن در بهمن ۹۳ رشته‌هایی که جدیداً در مورد تحصیلات تکمیلی به تأیید شورای گسترش آموزش عالی رسیده نسبت به جذب دانشجو اقدام کنند و مرکز آزمون نسبت به درج نام این رشته‌ها در سایت آزمون اقدام و آنها را اعلام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يك سوال
مي خوام بدونم اگه انقلاب نمي شد و اين همه شهيد حاصل نمي شد بازم حضرات مي تونستن يك چنين دانشگاهي برپا كنند ؟؟؟؟؟؟؟ دانشگاه ارث پدري است يا ارثيه و دست آورد خون شهيدان ؟؟؟
متین
مگر نمیدانی دانشگاه ازاد ملک شخصی خاندان هاشمی است !؟!؟!؟! و میتوانند از محل شهریه ها برای تبلیغات ریاست جمهوری و چاپ کتاب تمجید از حاج اقا خاطره و.........و مصارف شخصی دیگر استفاده کنند ؟!؟!؟
مودی
Iran, Islamic Republic of
" برخی توقع دارند دانشگاه آزاد مانند شرکت سهامی باشد که هر گروه و دسته‌ای بتوانند سهمی در آن داشته باشند. در حالی که باید بدانند دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به همه مردم است و شرکت سهامی و تعاونی نیست و دانشگاه نمی‌تواند به سهم‌خواهان سیاست‌باز سهمی بدهد."
جناب میرزاده همیشه و در همه جا سهم خواهی بوده وهست از تعدادی ظاهرا منتقد سودجو و سهم خواه که بگذریم بسیاری از منتقدان همین دغدغه شما را دارند یعنی نگران این هستن که عده ای سهم خواهی دارند آن هم نهفقط یکی دو سهم بلکه کل سهم را یکجا میخواهند.
فراموش که نکرده اید چند سال قبل میخواستند تحت عنوان وقف اموال دانشگاه آزاد میخواستند صددرصد سهم را یکجا و مادام العمر به نام خود بزنند... تعداد زیادی از منتقدان نگران اینگونه سهم خواهان هستند برارد
لطفا گروهي از مجلس براي عزل و نصب هاي سفارشي و عدم رعايت شايسته سالاري به دانشگاه ازاد بيايد. رفقاي نااشنابا دانشگاه ازاد و دنبال اهداف و منافع شخصي دارند دانشگاه ازاد را مي بلعند. اقاي هاشمي و مجلس بيدار شويد
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا می تواند دست غارتگران در دانشگاه آزاد را کوتاه کند
کارگر
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزادی که مدیریتش به دست خانواده هاشمی شود ، باید فاتحه آن دنشگاه را خواند
Iran, Islamic Republic of
فعلاً که دور دور اینهاست ومیدان تاخت وتازشان به راه تا ببینیم چه می کنند
این تذهبون؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ما بیش از20سال است دراین مجموعه دانشگاه آزاد درحال کارهستیم هنوز بع اندازه یک عمله خدماتی شرکت ایران خودرو حقوف نمی گیریم وان هم با مدرک فوف لیسانس دوستان مدعی اعتدال وامید وداعیه کاخ بلند علمی دانشگاه ازد می توانند با یک مقایسه ساده احکام پرسنلی کارکنان این موضوع را خوب بفهمند اما می دانند وصرفا با وعده وعید سالیانه مارا دل گرم میکنند اما درعوض به نیروهای حراست دانشگاه 30دصد ناقابل بعنوان حق سکوت در قالب افزایش حقوق دو ماه است پرداخت می نمایند وبرای افراد عادی فعلا وعده سال 94 داده شده است؟؟چرا؟لفا چاپ کنید مدعیان بی عیب ونقص پاسخ بدهند اما کارکنان نیز قرار است موضوع را به حوزه مجلس ومجمع نمایندگان استانها وهیات رئیسه مجلس وکمیسیوناصل 90 انعکاس دهند تا دکتر میرزادهپاسخگوی این انتقاد وبی عدالتی باشند