پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش تدابیرامنیتی درافغانستان در ماه‌محرم

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب: 387918
افزایش تدابیر امنیتی در افغانستان همزمان با آغاز ماه محرم و جزئیات حمله به منطقه دیپلمات نشین کابل از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری بخدی، صدها نفر از مردم کابل با گردهمایی در مسجد عیدگاه این شهر بر لزوم مجازات نویسنده مطلب توهین آمیز به دین اسلام در نشریه افغانستان اکسپرس تاکید کردند.

حاجی فرید یک نفر از تظاهرات کنندگان به رسانه ها گفت: از حکومت افغانستان می خواهیم تا این فرد را مطابق قوانین اسلامی مجازات کند. در غیر اینصورت اگر حکومت به خواسته های آنها رسیدگی نکند، تظاهرات در سراسر کشور گسترش می یابد.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که روزنامه افغانستان اکسپرس هفته گذشته مطلبی را منتشر کرد که به گفته علما در آن مطلب به مقدسات دین اسلام آشکار توهین شده است.

خبر دیگر اینکه شورای علمای تشییع در ولایت غزنی در جلسه مشورتی با نهادهای امنیتی و مدنی این ولایت بر برگزاری باشکوه مجالس عاشورایی تاکید کرده و خواستار آمادگی های لازم برای برگزاری این مراسم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید غلام سخی اصغری رئیس شورای علمای تشیع ولایت غزنی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم عزاداری حسینی از مردم این ولایت خواست تا حضور پرشوری را در این مجالس داشته باشند.

در این مجلس ضمن بررسی مشکلات امنیتی مردم غزنی از مردم به خصوص جوانان و سردسته های سینه زنی خواسته شد که برای تامین امنیت تدابیری را اتخاذ کنند. شورای علمای تشییع در ولایت غزنی همچنین از نهادهای امنیتی خواست تا با مردم همکاری کنند.

حشمت الله استانکزی سخنگوی پلیس کابل نیز از کشته شدن یک محافظ امنیتی بر اثر اصابت این موشک به منطقه دیپلمات نشین خبر داد که شهروندی نپالی بود.

این موشک شب گذشته به یک درخت و در نزدیکی سفارت آمریکا منفجر شد. پیش از این نیز در این منطقه حملات انتحاری و اصابت موشک دیده شده که در برخی موارد سبب کشته و زخمی شدن تعدادی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *