شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ادامه تدابیر شدید امنیتی در پایتخت کانادا

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 387611
در پی کشته شدن یک سرباز در حمله فردی مسلح به پارلمان کانادا ، اتاوا پایتخت این کشور جمعه برای سومین روز صحنه تدابیر شدید امنیتی بود.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آن‌که مشخص شد فرد مهاجم در جریان حمله روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی در یک اتاق کمد-مانند مخفی شده است، پلیس سواره‌ نظام سلطنتی کانادا دستور داد گروهی از افسران ۲۴ ساعت در روز، هفت روز در هفته، در کنار استفان هارپر نخست وزیر این کشور بمانند.

مایکل زهاف بیبو، یک شهروند ۳۲ ساله کانادایی با سوابق کیفری، از سوی پلیس به عنوان فردی معرفی شده که دست به این حمله زده است.

بنابر اعلام پلیس، فرد مهاجم، «روند افراطی شدن» را سپری و به امید سفر به سوریه، به تازگی برای دریافت گذرنامه اقدام کرده است.

پلیس اعلام کرده وی ظاهرا ارتباطی با مارتین رولو نداشته است؛ یک فرد ۲۵ ساله که دو روز قبل از آن دو سرباز کانادایی را در کبک زیر گرفت و یکی از آنها را کشت.

بیبو و رولو، هر دو، به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شدند.

باب پالسون، رئیس پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «تحقیقات ادامه دارد و به سرعت مشخص خواهد شد که آیا زهاف بیبو در طراحی حمله خود، هیچ‌ حمایتی دریافت کرده است یا خیر».

مقامات آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کردند : اطلاع پیدا کرده‌اند که زهاف بیبو به اسلام گرویده بوده است.

پالسون افزود : زهاف بیبو که در مونترئال به دنیا آمد و بعدا برای زندگی به کالگری و ونکوور رفت، دوم ماه اکتبر عازم اتاوا شد و قصد داشت گذرنامه بگیرد.

پالسون خاطر نشان شد وی قصد داشت به سوریه برود ولی به علت تاخیر در صدور گذرنامه، ناخرسند بود.

وی گفت : زهاف بیبو در بین ۹۳ نفری نبود که پلیس به عنوان «مسافران با خطر بالا» درباره آنها تحقیق می‌کند.

این حملات در هفته‌ای روی داد که کانادا برای مشارکت در حملات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه ستیزه‌جویان داعش که بخش‌هایی از عراق را تصرف کرده‌اند، شش هواپیمای جنگنده به خاورمیانه فرستاد.

نخست وزیر کانادا اعلام کرد این حمله فقط برخورد این کشور را با «سازمان‌های تروریستی» تشدید خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *