جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۳۹
۸

حرمت‌شکنی عاشورا با آوازخوانی زن و با مجوز علی مرادخانی+فیلم

يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 450665
اجرای 2 روز گذشته اپرای عاشورا با تک خوانی یک زن برای حضرت اباعبدالله و حرمت شکنی وی در روزهای محرم الحرام همراه بوده است.
حرمت‌شکنی عاشورا با آوازخوانی زن و با مجوز علی مرادخانی+فیلم
اجرای «اپرای عاشورا» که یکی از تازه‌ترین آثار ارکستر سمفونیک تهران است با تک‌خوانی خواننده زن این گروه تبدیل به حرمت‌شکنی در روزهای محرم‌الحرام انجام شد.

مشخص نیست معاون هنری ارشاد بر اساس کدام آموزه دینی و حجت شرعی دست به تخریب باورها و ارزشهای قاطبه جامعه زده است.

این شب‌ها بی حرمتی به سید و سالاران شهیدان در تالار وحدت در حالی رخ می‌دهد که معتقدین به دیگر ادیان الهی نیز در این ایام احترام و ویژه‌ای قایلند و بر حرمت این ایام تاکید دارند.

علی مرادخانی در حالی به تک خوانی زن در اپرای عاشورا مجوز داده است که بخوبی از احکام شرعی و نظر علما و حساسیت مردم آگاه است. بنظر می‌رسد معاون هنری ارشاد که همواره به حرکت‌های آوانگارد از نوع هنجارشکن و محیرالعقول علاقه دارد این‌بار مرتکب اشتباه بزرگی شده است که قابل بخشش و جبران نیست.

بعد از حاشیه سازی‌های متعدد مرادخانی در ماه‌های گذشته که همواره با سکوت وزیر ارشادهمراه بود باید دید علی جنتی چه پاسخی برای جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم توسط معاون هنری‌اش دارد؟


آیا در پیگیری سیاست‌های عطاالله مهاجرانی در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز هم تریدی وجود دارد؟

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و مدیریت هنری علی رهبری در تالار وحدت از ۲۴ مهرماه همزمان با شب اول محرم آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه به مدت ۶ شب ادامه خواهد داشت. تحقیق و بازآفرینی متن اپرای عاشورا توسط بهروز غریب پور و آهنگسازی آن توسط بهزاد عبدی انجام شده و هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در ادامه بخشی از اجرا روز اول در تالار وحدت و تمرین اپرای عاشورا را می‌بینید:

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یا حسین
نسبت به این اقدام توهین آمیز و اهانت آشکار به اباعبدالله الحسین علیه السلام ساکت نمی مانیم
محمد
وای بر توی مسئول که شعار اسلامی رو هم زیر سئوال بردی . تو و اون زنها و هر کسی که توی اون مجلس نشست و از آواز خوانی اون زنها لذت برد را از خدا می خوام که هرچه زودتر به مرگ اسفناکی از زمین برداره . شوخی با روضه امام حسین علیه السلام و انجام حرام جمع این دو آیا ممکن است ؟
Spain
به این میگن ... فرض کردن مردم..
حرمت شکنی نیست مشارکت در مصیبت عظمای شهادت فرزند زهرا علیه السلام است و دست از بی انصافی و تنگ نظری و سیاه نمایی بردارید ، ..
احمد
United States
واقعا شما باید در زمینه مذهبی بیشتر روی خودت کار کنی تا ببینی این گونه مسایل طبیعی نیست و از توهین یزید نیز بدتراست.
خیرخواه
Iran, Islamic Republic of
تا حالا کسی برای تعمیر ماشینش پیش خیاط رفته ؟ برای نقاشی خونش پیش لحافدوز چطور ؟ یا اگر یک سیمکش یک قطره بده بگه بریز تو چشمت خوبه این کار رو می کنه ؟ پس غیر متخصص دین اگر گفت این کار خوبه که نباید باور کنیم و دینمون رو بفروشیم - هر کسی تو یک رشته تخصص داره برادر ! اینکه این خانم تک خوانی کرده متخصص دین یعنی مراجع متفقا میگن خلافه - پس دیگه جائی برای اظهار نظر کس دیگه ای باقی نمی مونه -
Iran, Islamic Republic of
کجای این قضیه حرمت شکنیه؟
محمد صادق
خاک بر سرشون
فقط همین