جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
یکی از دانشجویان بورسیه تاکید کرد:

همان قواعدی که می‌گفتند در گذشته تخلف بوده، مبنای تصمیمات امروز وزارت علوم شده است!

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 442367
یکی از دانشجویان بورسیه با اشاره به بی‌مبنا بودن برخی از تصمیمات وزارت علوم درباره بورسیه‌ها گفت: تصمیمات سلیقه‌ای وزارت علوم باعث سرگردانی دانشجویان بورسیه شده است.
همان قواعدی که می‌گفتند در گذشته تخلف بوده، مبنای تصمیمات امروز وزارت علوم شده است!
به گزارش جهان، یکی از دانشجویان بورسیه در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت برخی از دانشجویان بورسیه و شبهات موجود درباره تصمیمات جدید وزارت علوم اظهار داشت: اگر به قاعده استدلال قبلی وزارت علوم مبنی بر نصاب قانونی در معدل ۱۴ و ۱۶ (کارشناسی و کارشناسی‌ارشد) و ۳۲ سال تمام برای سن و غیرقانونی بودن پذیرش افراد فاقد این شروط، استناد کنیم به این نتیجه می‌رسیم خود وزارت علوم به قواعد مورد پذیرش قبلی خود نیز اهمیتی نمی‌دهد.

وی افزود: جای سؤال است بر اساس چه اختیار، بند، آیین‌نامه و قانونی وزارت علوم فعلی دارای حق قانونی برای تخفیف در معدل و سن است؟ اگر واقعاً افرادی که با معدل پایین‌تر از ۱۴ و ۱۶ توسط دولت قبل پذیرش شده‌اند غیرقانونی بوده‌اند اکنون چگونه است که وزارت علوم از خطوط قرمزی که آنها را در بوق و کرنا کرده بود عدول می‌کند.

این دانشجوی بورسیه گفت: چرخش‌های محیرالعقول، بی‌مبنا و سلیقه‌ای که ما در این دو سال در مواضع تیم مستقر در وزارت علوم شاهد بودیم اعتبار تمام دستگاه‌های عظیم دانشگاهی را با چالش جدی مواجه کرده و باعث سرگردانی این دانشجویان شده است.

این دانشجوی بورسیه در ادامه از مسئولان وزارت علوم خواست کاملاً مستند و مستدل به سؤالات و شبهات دانشجویان که شهروندان جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند، پاسخ دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *