جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش سرعت قطار در مسیر تهران-مشهد

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 393164
معاون شرکت راه آهن با اشاره به جزئیات پروژه هایی که در مسیر تهران - مشهد برای افزایش سرعت در حال اجرا است، گفت: ۱۸ ایستگاه جدید در مسیرهای پرترافیک باری ساخته می‌شود.
به گزارش جهان؛ سعید محمدزاده در گفتگو با مهر در خصوص پروژه هایی که برای افزایش ظرفیت در راه آهن در حال اجرا است، گفت: بازگشایی ایستگاه های جدید در راه آهن از برنامه هایی است که در خطوط پرترافیک انجام می شود که در این رابطه ۱۸ ایستگاه جدید را باید در مسیرهای پرترافیک بازگشایی کنیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از این ایستگاه ها ساخته شده و تاپایان سال تکمیل می شود، بیان کرد: پروژه تراک بندی مسیر تهران - مشهد پروژه هم از دیگر پروژه هایی است که انجام گرفته و در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

معاون شرکت راه آهن با اشاره به اینکه اجرای پروژه ATC جلوی بسیاری از خطاهای احتمالی انسانی و سیستمی را می‌گیرد، اظهار داشت: تراک بندی مسیر ریلی بافق - بندرعباس هم که از دو سال قبل شروع شده و به دلیل مسایل اعتباری متوقف مانده بود الان با تزریق اعتبارات دوباره شروع شده است.

وی بابیان اینکه پروزه تراک بندی محور جنوب هم در حال انجام است، بیان کرد: پروژه دیگری هم که در شرکت راه آهن در حال اجرا است مربوط به تغییر تراورس های چوبی به بتنی است که بسیار پروژه سخت و زمان بری به شمار می رود.

محمدزاده افزود: در تمام کشور، زیر سوزن‌ها تراورس های چوبی داریم به همین جهت تعویض این تراورس ها به بتنی در حال انجام است که بسیار فرآیند دقیق و سختی به شمار می رود.

معاون شرکت راه آهن با اشاره به اینکه در مسیر تهران تا مشهد ۴۸۰ سوزن در خط اصلی داریم که تمام تراورس‌های آن چوبی است، بیان کرد: از این تعداد تراورس های حدود ۷۰ سوزن در ۶ ماه گذشته بتنی شد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این پروژه ها افزایش ایمنی و سرعت را خواهیم داشت، گفت: اجرای کامل این پروژه در مسیر تهران - مشهد، سرعت قطارها را افزایش می دهد و زمان سیر تهران – مشهد کاهش می یابد.

محمدزاده با بیان اینکه تمام پروژه های بزرگ در تهران - مشهد در حال انجام است، افزود: امیدورایم که تا سال ۹۴ بتوانیم بخش عمده ای از این ۴۸۰ سوزن ها را تروارس ها را بتنی کرده باشیم.

معاون شرکت راه آهن در خصوص تراک بندی مسیر تهران - مشهد، اظهار داشت: برای ایجاد کمترین اختلال با علایم روشن تراک بندی انجام شد همچنین در این مسیر در محدوده ورامین دو بلاک نیاز به بازسازی داشت که در کمتر از دوماه انجام گرفت.

وی افزود: معمولا بازسازی خط در حال بهره برداری بسیار دشوار است و برای این مسیر با ۳۰ کیلومتر مسیر، نیاز به ۵ ماه زمان برای عملیات اجرایی بود اما با انتخاب یک زمان کم تردد در ماه رمضان و فعالیت ۲۴ ساعته همکاران، این پروژه در یکماه و نیم تحویل داده شد. البته اختلال هایی هم داشتیم که طبیعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *